Internet langzaam na lange uptime

Pagina: 1
Acties:

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 15:36

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Ik merk af en toe dat internet opeens erg langzaam is. Na een reboot is het dan opeens veel sneller. (heb PC dag en nacht aanstaan). Heeft iemand een verklaring hiervoor? DE cache wissen helpt ook niet echt, een reboot wel.

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Meer info kan geen kwaad, denk ik.
Wat voor verbinding heb je? Wat voor modem? Welk OS :?

Ik denk dat wij je beter kunnen helpen met meer info.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zie boven, en

Hoeveel geheugen heb je? Wat draait er qua software?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Scally

Scally

Topicstarter
Staat in mijn profiel beneje, 512 megabytez, Windhoos XP Pro verder heb ik ADSL via XS4ALL....
Verder heb ik MSN, ICQ, Real Audio player, mIRC en Mcafee antivirus draaien..

(p.s. vandaag ben ik jarig :+ )

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Je hebt waarschijnlijk toch een geheugenlek, kijk eens via ctrl-alt-escape wat er veel geheugen vreet als het langzamer begint te lopen. Kijk als je toch bezig bent dan meteen naar het processor gebruik :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:16

mrsar

waar een sar is,is een wodka

dan heb je kans dat je tcp/ip stack een beetje overhoop ligt,gebeurd wel vaker.
en dan werkt idd een reboot.
vaak wil disconnecten en dan opnieuw connecten ook wel werken,of even af/aanmelden.
je kan ook ff je tcp/ip opnieuw installeren.

meer kan ik ook niet verzinnen,denk zelf niet dat het een geheugen leak is ofzo,heeft niet snel met je tcp/ip te maken,want ik neem aan dat de rest van je pc nog wel normaal werkt.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Op woensdag 13 maart 2002 00:41 schreef mrsar het volgende:
dan heb je kans dat je tcp/ip stack een beetje overhoop ligt,gebeurd wel vaker.

meer kan ik ook niet verzinnen,denk zelf niet dat het een geheugen leak is ofzo,heeft niet snel met je tcp/ip te maken,want ik neem aan dat de rest van je pc nog wel normaal werkt.
|:( Ik had idd beter moeten lezen :)

Verwijderd

ik heb hier geen last van, mijn server pc staat maanden aan en dan zou volgens jouw verhaal het internet van 52kb/s (ADSL MXStream :'() naar de 30 moeten zakken ofzo.

BTW: Ik heb abbo bij Planet Internet

• BFS

BFS

Rude awakening

Tcp/ip stack vernieuwen onder Xp:

• Ga naar het DOS prompt (start; run; command)
• Type in: netsh int ip reset c:\reset.log
• [enter]

De TCP/IP stack wordt nu ge-reset en dat wil veel problemen oplossen (ook problemen die veroorzaakt zijn door firewall en niet meer op het systeem aanwezig zijn).

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Scally

Scally

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 15:24 schreef bfs-4112- het volgende:
Tcp/ip stack vernieuwen onder Xp:

• Ga naar het DOS prompt (start; run; command)
• Type in: netsh int ip reset c:\reset.log
• [enter]

De TCP/IP stack wordt nu ge-reset en dat wil veel problemen oplossen (ook problemen die veroorzaakt zijn door firewall en niet meer op het systeem aanwezig zijn).
Erg fijne oplossing dit, m'n ADSL wou niet meer connecten.... gelukkig is er nog de XP system restore point... phew! :)

• BFS

BFS

Rude awakening

Hmm, dat is vreemd...de officiele bron is namelijk Microsoft

• avdg
  • Laatst online: 06-01-2022

avdg

AVDG

ADSL (KPN/Wanadoo) lijkt hier ook traag te worden na enige tijd online te zijn: de ene keer is het na 10 minuten, de andere keer na een paar uur. Even reconnect en het gaat weer snel. Vaag :?
P4 1,8 Ghz - 512 MB - ADSL eth. - XP Pro

https://www.avdg.nl

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:14

inXs

known as inXs

ik heb ook p4 1,8, 512mb, adsl planet, windhoos XP ik heb nergens last van.. Dat ding staat al 5 dagen online en nog steeds even snel..

superB

• avdg
  • Laatst online: 06-01-2022

avdg

AVDG

Kazaa bleek hier de boosdoener: niet gebruiken en de verbindingssnelheid blijft snel.

https://www.avdg.nl

Pagina: 1