Toon posts:

mulitboot xp linux install van hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op me oud pc winxp staan, en daar wil ik redhat bij zetten. Dus 2 OSen. Nu heeft die pc geen cdrom speler meer. Nu staan de cds van redhat op de HD van die pc. Kan ik het gewoon installeren vanaf de HD in winxp? Maakt hij dan ook van zelf een multiboot ini file aan?

Verwijderd

Ben r niet heeeeeel zeker van, maar je kunt t altijd proberen:

De CDROMs zijn gekopieerd naar je hdd. Maak een Redhat bootdisk (installatiedisk) aan en boot je pc vanaf die diskette. Maak handmatig met fdisk partities aan. Mount de partities en mount ook je windhoos partitie.

Ik weet dus niet of Redhat erom vraagt, maar sommige distro's geven je de optie om een source te selecteren. Geef hier aan dat je van een harddisk wil installeren, en geef vervolgens de partitie aan waarop die files staan. Zorg er dan dus wel voor dat alle files in de root van je hdd staan en dat de windows partitie gemount is!!!

/me denkt dat je t maar gewoon moet proberen... :?

ZORG WEL FF VOOR EEN BACKUP VAN WINDHOOS VOORDAT JE ERAAN BEGINT!!!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik vrees dat RedHat niet in losse bestanden op zijn HD staat, maar dat er gewoon een of meer ISOs staan. Dan kun je nog steeds wel daarvan installeren, maar het wordt er niet bepaald makkelijker op. Wat je zou kunnen doen, denk ik:
• Installatie RH starten
• Naar vrije console gaan en windows-partitie mounten (is toch wel FAT hoop ik?)
• De ISOs als loopback-device mounten
• De installer zeggen om de bestanden vanaf de loopback te halen.

Ik heb zelf nog nooit op een dergelijke manier geinstalleerd, maar volgens mij moet het wel kunnen. Of het iets is om als GNU/Linux-beginner te gaan proberen is een tweede :7...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.