Geforce 1 SDR doet raar...

Pagina: 1
Acties:

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Hoi, ik heb een probleempje!:?

Sinds een halve week ongeveer loopt mn Creative Geforce 1 SDR te trippen. Af en toe als ik net windows opgestart heb (XP prof), zie ik allemaal rare trailtjes en blokjes bij mn cursor, en gaat alles door elkaar heen raar doen... start knop komt niet meer omhoog enzo, het beeld wordt dus een zooitje! Totdat ik niks meer kan doen...

Na een reboot geeft ie voor het eerste bootscherm altijd GFX info weer, dat is dan ook helemaal vernacheld... zo staat er 'NVYDYA' ofzoiets dergelijks, en alle andere tekens in die rij zijn ook allemaal verknald... rare tekentjes ipv normale tekst enzo..

De ene dag gebeurt dit 10 x achter elkaar (ik heb nu even om te posten mn ouwe Intel 8 mb videokaart erin gezet), de andere keer geen enkel probleem!

Is mn GF 1 SDR 'op' ??? lijkt me sterk toch? Hij doet het al een aantal jaar prima!

Echt heel wazig dit...nooit problemen mee gehad, heb mn pc al bijna een jaar!

T.i.a.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:57

danplo

The Force is strong with me

ik zit ook met dit soort probleem ik heb een geforce quadro en deze doet het soms ook goed hoor maar vaak dan zie ik lijntjes en kleurtjes waar ze niet horen en beeld gaat traag en loopt na een tijdje gewoon vast en krijg je het blauwe scherm te zien van windows xp.
ik denk gewoon dat mijn kaart is overleden maar moet toch even vol houden want ik wil de ti4600 gaan kopen maar duurd nog wel even geloof ik ..
en wat jij ook zeg als je dan je pc opnieuw opstart staat er normaal wat voor merk kaart je hebt en hoeveel mb enzovoort...maar dan staan er gewoon letters door elkaar en rare tekentjes erbij...dit houd denk ik gewoon in dat mijn kaart te heet wordt de laatste tijd ofzo ...cooler begint het ook een beetje te begeven.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 17:08 schreef MICH2001 het volgende:
Hoi, ik heb een probleempje!:?

Sinds een halve week ongeveer loopt mn Creative Geforce 1 SDR te trippen. Af en toe als ik net windows opgestart heb (XP prof), zie ik allemaal rare trailtjes en blokjes bij mn cursor, en gaat alles door elkaar heen raar doen... start knop komt niet meer omhoog enzo, het beeld wordt dus een zooitje! Totdat ik niks meer kan doen...

Na een reboot geeft ie voor het eerste bootscherm altijd GFX info weer, dat is dan ook helemaal vernacheld... zo staat er 'NVYDYA' ofzoiets dergelijks, en alle andere tekens in die rij zijn ook allemaal verknald... rare tekentjes ipv normale tekst enzo..

De ene dag gebeurt dit 10 x achter elkaar (ik heb nu even om te posten mn ouwe Intel 8 mb videokaart erin gezet), de andere keer geen enkel probleem!

Is mn GF 1 SDR 'op' ??? lijkt me sterk toch? Hij doet het al een aantal jaar prima!

Echt heel wazig dit...nooit problemen mee gehad, heb mn pc al bijna een jaar!

T.i.a.
Doet je fan het toevallig niet meer, zodat hij door de hitte artifacts maakt?

Verwijderd

Ik persoonlijk denk dat je kaartje overleden is

kan je er lekker een nieuw gaan halen

(ps.:w8 nog ff tot die GF4 Ti er zijn, want die worden >:) )

• M1ch
Mja fan draait nog prima, heb em zelfs paar dagen terug helemaal stofvrij gemaakt, deed het weer even prima, nu isset opeens weer brak... hij's nog wel stofvrij!

En een GF 4 ti 4600 ligt toch wel boven mn budget, sorry... :|

Edit:

valt me wel op dat die kaart MEGA warm is als ik pc net uigedaan heb....

• M1ch
Uhm sorry maarre

HELLUP! \o/

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
NVYDYA
Als het nou nog nVidia zou zijn, dan is het de chipset (het 'merk' dan)

• M1ch
Op dinsdag 12 maart 2002 21:54 schreef Proxy het volgende:

[..]

Als het nou nog nVidia zou zijn, dan is het de chipset (het 'merk' dan)
Ehm what's your point? :?
Pagina: 1