Optisch kabeltje waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:31

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Naar aanleiding van:
[topic=435915]

Heb ik dus een Creative SB Audigy Player bestelt

Nu wil ik dit ding hebben
http://nl.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=183

Maar ik weet niet waar je die kan kopen!
Ik heb geen Credit Card dus ik kan hem niet bij Creative bestellen.

In de pricewatch staat het kabeltje ook niet!
Weet iemand waar je hem kan kopen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
This fiber optical digital cable can be used to connect the Creative's LIVE!DRIVE II optical SPDIF in/out connectors to digital audio devices such as DAT and MiniDisc recorders, via optical input/output.
Het is een optisch->optisch kabeltje.

edit: Ik betwijfel of die gaat werken met een audigy player, want er staat dat ie voor een livedrive2 is.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 17:07 schreef SH007 het volgende:

[..]

het is dus een optisch verloop kabeltje, het is gewoon optisch->optisch maar dan met iets andere stekkertjes.
ja maar waar kan je dat ding kopen?

Das de vraag!

• nrg
  • Laatst online: 15-08 16:48

nrg

Die kan je gewoon bij de Megapool ofzo halen geloof ik !
edit: mm, zie nu dat je firewire --> optisch moet hebben :{

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 12 maart 2002 17:03 schreef Snow_King het volgende:
Weet het antwoord niet, maar damn, haal je icoon eens weg, dat lijdt behoorlijk af ;) :o

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het heeft niks met FireWire te maken dus. (titel even aangepast)

Optische kabeltjes zijn onder andere te koop bij Display en Conrad, en ook zaken als Expert en Megapool zullen ze wel hebben. Reken op prijzen vanaf €10 tot €50, al naar gelang de lengte.

Voor die prijs heb je bij Display er trouwens eentje die een vrij dikke mantel heeft: die beschadigens iets minder snel dan het dunne touwtje wat Creative voor €16 aanbiedt.

En dat past gewoon op elkaar; moet je wel even in de gaten houden dat je een optische kabel voor thuisapparatuur koopt: dergelijke kabels voor portable gebruik zijn vaak voorzien van een 3,5mm-achtige connector.
Het standaard TosLink-connectortje ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
___
|o|
\-/

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 17:51 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Weet het antwoord niet, maar damn, haal je icoon eens weg, dat lijdt behoorlijk af ;) :o
Is er wat mis met mijn vriendin :?

Ontopic!

Weet niemand waar ie hier in NL te krijgen is?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 17:53 schreef Kaj. het volgende:
Het heeft niks met FireWire te maken dus. (titel even aangepast)

Optische kabeltjes zijn onder andere te koop bij Display en Conrad, en ook zaken als Expert en Megapool zullen ze wel hebben. Reken op prijzen vanaf €10 tot €50, al naar gelang de lengte.
En dat past gewoon op elkaar; moet je wel even in de gaten houden dat je een optische kabel voor thuisapparatuur koopt: dergelijke kabels voor portable gebruik zijn vaak voorzien van een 3,5mm-achtige connector.
Het standaard TosLink-connectortje ziet er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
___
|o|
\-/
het is een speciaal kabeltje voor die soundcard zodat ik vanaf die kaart Optisch kan opnemen op mijn MD

Snap je?

Als je de product beschrijvond leest snap je het!

Of snap ik het niet?
EDIT:

Volgens mij hoort dit plaatje niet bij het product
Afbeeldingslocatie: http://nl.europe.creative.com/products/img/categories/title_cat12_lang1.jpg

Want ik kreeg bij de MD wel een optisch kabeltje.

ff afwachten tot de kaart er is.

Heeft niet iemand een foto van de aansluitingen van de kaart?

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik snap het wel hoor :)
artikelnummer van Display voor de 5 meter-uitvoering is 17.50.2705 (vervang de 5 door een 1 of een 2 voor de andere lengtes)
Het is echt geen superspeciale kabel: gewoon een TosLink-kabeltje die je aan de uitgang van de LiveDrive en aan de ingang van je MD hangt.. niets bijzonders, heb ik ook hier. :)

Het kabeltje wat je op de foto ziet is een USB-kabel, en is puur voor de show op de pagina gezet.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Nee dat is een firewirekabel.

Je moet een optische kabel hebben.. ga een electronica winkel binnen en vraag om een optische kabel.. neem je MD mee..
Klaar !!!!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:03 schreef tbusquet het volgende:
Nee dat is een firewirekabel.

Je moet een optische kabel hebben.. ga een electronica winkel binnen en vraag om een optische kabel.. neem je MD mee..
Klaar !!!!
die kabel heb ik dus gewoon bij de MD gekregen.

Ik werd helemaal verward door dat plaatje links!! :(

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nou, dan is het voor elkaar. :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 17:51 schreef tbusquet het volgende:

[..]

offtopic:
Ja, ik zag hem ook al in een ander topic, klik ik willekeurig net dit topic aan, zie ik hem als eerste weer :9~ Zo'n liev plaatje. heb je daar misschien een origineel van Snow_King? (mailadres in profile)

Bedoel je nou zo'n kabeltje van je PC naar Portable MD (dus een soort verbouwde 3,5mm Jack) of van PC naar HiFi-optisch (dus wat Kaj. tekende)??? :?

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:24 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

offtopic:
Ja, ik zag hem ook al in een ander topic, klik ik willekeurig net dit topic aan, zie ik hem als eerste weer :9~ Zo'n liev plaatje. heb je daar misschien een origineel van Snow_King? (mailadres in profile)

Bedoel je nou zo'n kabeltje van je PC naar Portable MD (dus een soort verbouwde 3,5mm Jack) of van PC naar HiFi-optisch (dus wat Kaj. tekende)??? :?
Ja d8 van wel!

Ik weet niet precies hoe ik het optisch aansluit maar ik kijk wel als ik de kaart heb!
Pagina: 1