Realtime video-editing programma

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 19:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik heb niet echt veel kunnen vinden hierover maar ik zoek dus een (gratis) real-time editing programma waarmee ik net zoals de NOS enzo, video met effecten in beeld kan laten vleigen of een bewegende tekst onder in beeld (bijv. RTLZ).

Het moet op de uitgangsignaal voor de tv op mijn videokaart komen. Ik kan natuurlijk ook zelf wat maken (zie mijn ondertitel) maar als er al een degelijk programma bestaat dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Wat jij wil bestaat niet. In de professionele sfeer (NOB) kost deze apparatuur tonnen ! Als je thuis wat wil klooien met video, koop dan een Firewire kaartje (50 euro)en een videobewerkingsprogramma (Ulead oid).

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

NOB gebruikt daar SGI computers voor..die kosten inderdaad enkele tonnen.
Zou het niet met Adobe Premiere kunnen?

Niet?
[Specs]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 19:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 17:11 schreef tiethoff het volgende:
Wat jij wil bestaat niet. In de professionele sfeer (NOB) kost deze apparatuur tonnen ! Als je thuis wat wil klooien met video, koop dan een Firewire kaartje (50 euro)en een videobewerkingsprogramma (Ulead oid).
Ik heb al een firewire kaart btw (sorry voor de gebrekkige informatie :7). Maar dat programma werkt best alleen dan moet alles van tevoren worden gedaan. En het is nou juist zo dat (het is waarschijnlijk voor een toneelstuk) er echt een verandering realtime moet worden toegepast.

Ik ken die apparatuur wel, voor de amiga was er geloof ik een programma waarmee je een beetje zoiets kon doen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Aangezien mijn PC met zelfs gecaptured materiaal het niet real-time kan...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze hoort in AV&H thuis. :)

Move SA -> AV&H.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Er is geen enkele software matige oplossing (en is er ook nooit geweest!) voor dit. Wat je zou kunnen doen is een goede capture kaart kunnen kopen(duur) Je zou eens kunnen kijken bij canopus
nDeze verkopen realtime capute kaarten sommige hiervan (de dv rex bv) hebben een aantal realtime effecten en video filters!
Als je realtime wil crossfaden tussen camera's bijvoorbeeld zou je een video mixer aan moeten schaffen.
De oplossing is hoe dan ook vrij duur. Ik weet niet wat je budget is?
Als stel je zou het zelf kunnen maken wat me hoogst onwaarschijnlijk lijkt wil ik het heel graag van je kopen!
Pagina: 1