Toon posts:

Firewall bij mijn e-tech router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van ASDL en een e-tech router en hieronder staat een switch met 8 computers. Nu zit er een standaard firewall in de router, maar hier kan je alleen maar bepaalde poorts afsluiten. Ik weet niet welke. Is er ook een andere mogelijkheid om een firewall te installeren. Ik heb ook iets gelezen over NAT wat is dat?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
okee... Lees eerst dit verhaal eens door. NAT is er voor om computers van binnen het netwerk te laten internetten. Als je dat gebruikt, heb je al een vorm van 'firewalling' te pakken; tenminste, zolang je geen route naar binnen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan NAT op mijn router instellen? of moet dat op elke pc.
Ik kan ook een firewall op mijn eigen pc zetten, maar als iemand anders pc nou gehacked wordt dan kan je toch via het netwerk ook naar mijn pc. Ik stel in bij de firewall (norton interent security) dat de ip adressen van de andere computers op het netwerk volledige toegang hebben tot mijn pc.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 17:12 schreef Darth_Fader het volgende:
Kan ik dan NAT op mijn router instellen? of moet dat op elke pc.
Ik kan ook een firewall op mijn eigen pc zetten, maar als iemand anders pc nou gehacked wordt dan kan je toch via het netwerk ook naar mijn pc. Ik stel in bij de firewall (norton interent security) dat de ip adressen van de andere computers op het netwerk volledige toegang hebben tot mijn pc.
Je router stel je als NAT router in. Je clients laat je dan (als ie DHCP draait) automagisch hun gegevens van de router ophalen. Als ie geen DHCP draait, vul je bij Gateway en DNS het IP van je router in. Verder niet prutsen met proxies etc (gewoon uithouden, heb je niets mee te maken, gelukkig (ja ik haat proxies)) maar gewoon lekker internetten :)