Op dinsdag 12 maart 2002 16:52 schreef MST_Morpheus het volgende:
Tja waar is een firewall voor nietwaar? Om hackers etc. van je PC te weren. Ik draai ook een firewall die al behoorlijk wat Trojan Horses (Sub7 etc.) geblokkeerd heeft.
Vertrouw maar niet te veel op de firewall van XP, want die is nogal

Echt een lapmiddel.
Trojan horses houden mijn virusscanner gewoon tegen, dus daarvoor hoef je geen firewall te hebben.
Op dinsdag 12 maart 2002 16:51 schreef TaZz het volgende:
Omdat je bv ongewild toch programma's kan downloaden die zonder dat je het weet connecties gaan opzetten en informatie versturen? (Ik noem maar OnFlow als vb...)
Idioten die portscans uitvoeren en van alles proberen om op je computer te komen etc etc etc
Progs die zonder dat je het weet verbinding zoeken met internet maakt mij niet veel uit. Wel zodra ze informatie verzenden. Maar dan valt het onder spyware, en daarvoor hebben we Ad-Aware.

Voor poortscans heb ik ook geen firewall nodig. Iedereen mag me gewoon scannen, het enige wat ze dan zien is hooguit wat poorten die open staan, waar ze niks mee kunnen.
Ik vind zelf dat een normale gebruiker, die weet waarmee hij bezig is, geen firewall nodig heeft. Behalve personen die echt hele belangrijke dingen op z'n computer heeft staan is het misschien wel slim. Maar een echte goede hacker, die komt ook wel door een firewall heen.
Voor personen die niet weten waarmee ze bezig zijn, n00bs, voor zulk soort personen lijkt mij een firewall ook niet echt handig, die weten niet eens hoe alles werkt, waarop ze moeten klikken, zodat ze dingen blokkeren die gewoon kunnen, en echte hackerspogingen doorlaten...