VB Drag en drop

Pagina: 1
Acties:

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb een form met deze code:

Private Sub Form_OLEDragDrop(Data As DataObject, Effect As Long, Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Dim File
On Error GoTo err_
If Data.GetFormat(vbCFFiles) Then
For Each File In Data.Files
Debug.Print File
Next
Effect = vbDropEffectCopy
Else
Effect = vbDropEffectNone
End If
Exit Sub
err_:
Resume Next
End Sub

Wanneer ik vanuit windows verkenner hierop een bestandje sleept wordt het herkend als een file en kan dan verwerkt worden. De bedoeling is echter dat ik vanuit een email (de bijlage) erop kan slepen waarna deze bijlage verder verwerkt wordt.
Alleen dit werkt niet, iemand een suggestie?

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

Verwijderd

Eergister was hier al een topic over... Verder zijn op www.pscode.com vast wel genoeg voorbeelden te vinden.

• KO
Als je goed leest gaat het hier niet om de gewone drag en drop, maar met een bijlage vanuit een email......

Verwijderd

Dat had ik gelezen, maar het gaat om grotendeels hetzelfde idee. Kijk eens op [topic=436218/1/25] en volg die tips op. Dan moet je gewoon zoeken welke messages er gestuurd worden (daar heb je allerlei tooltjes voor waarvan er een standaard bij VB zit). Die messages vang je af, en dan doe je er wat mee.

Je kan ook gewoon ff op pscode.com zoeken, want je bent vast niet de enige die dit wilt :).

• KO
Nee het probleem is dat een gewone file wel als zodanig herkend wordt, maar van een email krijg ik op één of andere reden geen event.

Verwijderd

Vraagje: Hoe stel je uberhaupt in dat je form drag and drop objecten accepteert (in dit geval gaat het om bestanden, eigenlijk hetzelfde als de topicstarter dus)?

• KO
Dit kun je gewoon in de form properties instellen. Vanuit een email een bestand op je form slepen is niet mogelijk in VB. Volgens mij is alleen de windows verkenner zo geprogrammeerd om dit wel te kunnen :? . Ik heb het met winzip geprobeerd, een bestandje vanuit een email slepen naar winzip, maar die accepteerde het ook niet.

Als je de code overneemt die bovenin staat moet het drag en drop van bestanden gaan lukken

Pagina: 1