Raq4 makkelijk te upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:22

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Wie kan me vertellen welk soort mobo er in een raq4 zit, en kan je er makkelijk een andere proc in stoppen?

Ik geloof dat er een 450mhz in zit, nou niet echt om over naar huis te schrijven...

Ik heb nog nooit zo'n kast open gehad, en zit erover te denken om er een aan te schaffen (2ehands), maar wil wel graag een wat snellere processor erin hebben...

Motor-Forum.nl

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
er zit een amd k6 in (450mhz) deze is socket 7 en sneller is er helaas niet...

verder is het mainboard geen standaard mainboard zoals je aantreft in een normale pc

kheb zelf ook zon ding hier namelijk, (kheb er nog steeds 450mhz cpu in, maar ik heb er 512mb ram ingedrukt.. (en dat werkt behoorlijk lekker moet ik zeggen)

A wise man's life is based around fuck you

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 19:55
Ah, nou we het toch over een Raq4 hebben. Kun je wel de software zelf updaten? Kernel/apache/php/enzo...

• Zwelgje
Op dinsdag 12 maart 2002 20:13 schreef Phantom het volgende:
Ah, nou we het toch over een Raq4 hebben. Kun je wel de software zelf updaten? Kernel/apache/php/enzo...
ja hoor geen probleem, kheb er onlangs zelf nog ff de nieuwste mysql opgezet, loopt als een zonnetje

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:36
Op dinsdag 12 maart 2002 20:13 schreef Phantom het volgende:
Op dinsdag 12 maart 2002 21:48 schreef zwelgje het volgende:
ja hoor geen probleem, kheb er onlangs zelf nog ff de nieuwste mysql opgezet, loopt als een zonnetje
Euuh, volgens mij kun je inderdaad er zo andere software op zetten, maar een eigen kernel bakken ging volgens mij niet (kan zijn dat dit inmiddels wel mogelijk is)

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Nee, dat kan geloof ik ook niet. Je kan alleen de updates/patches van cobalt.com installeren.

Maar ik bedoelde eigenlijk hardware....en vooral de processor, kan je die upgraden?

Is nu 450mhz, dus welk slot is dat ook alweer? Kan er een PIII in??

Motor-Forum.nl

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04

BrZ

Op donderdag 14 maart 2002 18:54 schreef Duderuud het volgende:
Op dinsdag 12 maart 2002 20:00 schreef zwelgje het volgende:
er zit een amd k6 in (450mhz) deze is socket 7 en sneller is er helaas niet...
:)

• Zwelgje
Op donderdag 14 maart 2002 18:54 schreef Duderuud het volgende:
Nee, dat kan geloof ik ook niet. Je kan alleen de updates/patches van cobalt.com installeren.

Maar ik bedoelde eigenlijk hardware....en vooral de processor, kan je die upgraden?

eh, je kan er vanalles opzetten hoor, ook niet cobalt dingen, alleen kernel kan niet (tenminste ik zal het proberen als ik tijd heb)

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is als het een 4i is een 4r van maken. Bij de ftp van cobalt in nl kan je de software van een 4r downen. Een tweede hd in je cobalt zodat je ook raid kan gaan draaien. Ik heb al iemand gesproken die dat gedaan heeft en werkt perfect.
Sommige mensen die ik heb gesproken hebben continu problemen met de hd die in de cobalt zit. Zelf nog geen last mee gehad maar het is natuurlijk altijd makkelijk om raid te gaan draaien met zo een ding.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Er is ook een K6-2 550mhz te krijgen...

Maar het is een -2...past dat dan ook?

Motor-Forum.nl

Pagina: 1