Toon posts:

Dommeinnaam verkopen; wat moet ik vragen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een domeinnaam omdat ik een jaar geleden ben bezig geweest met een website. Het is een redelijk pakkende naam iets als www.backstage.nl (dit is het domein niet, maar zit een beetje in dezelfde soort).

Nu is er een bedrijf dat dezelfde naam heeft en dit wil het domein kopen...

Nu heb ik alleen absoluut geen idee wat ik er nou voor zou kunnen vragen...

Zijn er mensen die hier meer zicht op hebben of ervaring hebben met zoiets?

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

ik zou er veel voor vragen!!!! *D

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 16:37 schreef dayoman het volgende:
ik zou er veel voor vragen!!!! *D
:P Als ik met 5000 euro aankom ofzo denk ik dat ze helaas niet zullen happen :)

Verwijderd

hun om een bod laten doen!

Verwijderd

hoog beginnen, ik weetn iet HOE pakkend die naam is en hoe groot dat bedrijf is wt het wilt kopen, aan de hand daarvan moet je een bedrag bedenken.... je kunt hun een bod laten doen, alleen weet je dan zeker dat ze ZWAAR onder de rpijs een bod doen, en is ophogen erg moeilijk omdat je niet weet hoever ze onder hun max prijs zijn gaan zitten

een zeer goede naam kun je voor 2.500 a 5.000 wel slijten aan een groot bedrijf

Verwijderd

Laat mensen een bod doen, bedenk vooraf wat je ervoor wil, bieden ze meer; mooi meegenomen, bieden ze minder; ga onderhandelen.... :)

Verwijderd

Ik vind dit geen W&G topic.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

verplaatst in overleg..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:20 schreef OzBoz het volgende:
verplaatst in overleg..
TNX!!

/me zal nooit meer topics verkeerd plaatsen :P

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

zeg dat een ander bedrijf (een familielid) er 50000,- voor vraagt, zo kun je een beetje tegen elkaar opbieden

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Cool hoor :)

Ik zou zeggen dat er iemand een bod van 2500 heeft gedaan maar dat je dat natuurlijk niet gedaan hebt, en vervolgens om een bod vragen.

Kans dat ze dan afhaken, maar ja voor minder is het toch ook niet zo spannend ?

laat wel weten hoe dit afloopt !! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 18:31 schreef Pony het volgende:
Cool hoor :)

Ik zou zeggen dat er iemand een bod van 2500 heeft gedaan maar dat je dat natuurlijk niet gedaan hebt, en vervolgens om een bod vragen.

Kans dat ze dan afhaken, maar ja voor minder is het toch ook niet zo spannend ?

laat wel weten hoe dit afloopt !! :)
Ik ga maar hoog inzetten denk ik ja!! Beetje uitspelen kan geen kwaad :)

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden (ik zal uiteindelijk ook de domeinnaam onthullen :P Alleen lijkt het me slimmer om het nog even niet te doen :))

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op dinsdag 12 maart 2002 18:31 schreef Pony het volgende:
...laat wel weten hoe dit afloopt !! :)
Juist!

Heeft het bedrijf geen rechten op die url?! Aangezien ze onder die exacte naam zijn ingeschreven bij de KvK?!

is het nu het òf de KvK?!

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, het domein is een engels woord, geen naam ofzo en het bedrijf is later ingeschreven dan mijn domein (ik heb het domein al meer dan 1,5 jaar)

Ik denk dat ze het dus niet zomaar op kunnen eisen...

(btw, het is de Kamer van Koophandel)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 18:41 schreef PWA het volgende:

[..]

Juist!

Heeft het bedrijf geen rechten op die url?! Aangezien ze onder die exacte naam zijn ingeschreven bij de KvK?!
Niet als het een nieuw bedrijf is, of jij de URL al eeuwen hebt. En ze willen nu een bod doen, lekker toch?
is het nu het òf de KvK?!
De Kamer van Koophandel, dus de KvK

net als het mavo, maar dat snappen die gassies niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Geen mensen die ervaring hebben met het verkopen van een domein??

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op dinsdag 12 maart 2002 21:57 schreef Sjaak2000 het volgende:
Geen mensen die ervaring hebben met het verkopen van een domein??
In de search zijn nog wel wat topics te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Vandaag gebeld, ik heb gezegd dat ik 700 euro wilde hebben (ik heb ook kosten voor het domein gehad, wil hem ook niet zomaar cadeau doen enzo)

Reactie was: "Ow, maar waarom is de prijs zo gestegen dan?"
Ik: "Huh, gestegen?"
xx: "Nou, een domein kost rond de 50 gulden per jaar.. Kan je zeggen waarom je er 700 euro voor wil hebben"
Ik: "Bla bla..."

Die gast houdt zich duidelijk van de domme... alsof ik dat domein zomaar even cadeau wil doen ofzo!

Nou, hij zou overleggen en terugbellen (dat laatste waarschijnlijk niet meer dus :P)

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 22:20 schreef Sjaak2000 het volgende:
Update:

Vandaag gebeld, ik heb gezegd dat ik 700 euro wilde hebben (ik heb ook kosten voor het domein gehad, wil hem ook niet zomaar cadeau doen enzo)

Reactie was: "Ow, maar waarom is de prijs zo gestegen dan?"
Ik: "Huh, gestegen?"
xx: "Nou, een domein kost rond de 50 gulden per jaar.. Kan je zeggen waarom je er 700 euro voor wil hebben"
Ik: "Bla bla..."

Die gast houdt zich duidelijk van de domme... alsof ik dat domein zomaar even cadeau wil doen ofzo!

Nou, hij zou overleggen en terugbellen (dat laatste waarschijnlijk niet meer dus :P)
700 euro is niet zoveel hoor

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-08 23:57
Op woensdag 13 maart 2002 23:34 schreef Kertje het volgende:

[..]

700 euro is niet zoveel hoor
Nee, vindt het zelfs weinig. Als een domeinnaam voor een bedrijf relevant is dan is dat best wel veel geld waard. Als jij een bedrijf op internet zoekt dan begin je altijd met eerst de naam met .nl en daarna .com. Zit op 1 van deze domeinen iets anders (concurrent, interessante site, etc.) dan is jouw klant al minder gestimuleerd. Mocht je klant echt naar je op zoek zijn dan gebruikt hij een zoekmachine, maar vaak ben je dan al wat klanten kwijt.
Btw, krijgen we de domeinnaam nog te zien? :P

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Minstens 2500,- (eurootjes)

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Ik heb ooit het domain www.audiosoftware.com gehad, kreeg toen een email van een amerikaans bedrijf dat hij het wilde kopen.

Ik wist niet eens meer dat ik het had, ik dacht dat het domain al verlopen was.. ik hoefte het namenlijk niet meer.

Hij gaf $500, toch leuk verdient aan een domain wat ik niet eens meer wist dat ik die had :)

Wat is de naam van je domain dan?

weinig tot niks..

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de naam nu wel zeggen ja :)

www.restricted.nl (ik vind 700 euro nog steeds een mooi bedrag waarmee ik niemand een poot uit draai...)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kijk eens hoe groot het bedrijf is en wat zijn omzet/nettowinst enzo is. Voor een groot bedrijf of sterk groeiend bedrijf is 10.000 euro echt niets als dit betekent dat ze dan hun precieze naam als domein hebben!

Vergelijk: sommige consultants vragen een paar honderd euro per uur.

Wat je NOG beter kunt doen is ze de domeinnaam laten huren. Vraag 100 euro per maand ;)

Dat is echt een schijntje voor een bedrijf! Een beetje bedrijf kost duizenden euros per maand aan vaste kosten. Daar maakt 100 euro per maand niets op uit.

Helaas heb je al 700 euro gevraagd. Na enig 'overleg' (zoals ze dat zelf noemen) zullen ze dat zonder enige twijfel doen.

Een gemiste kans denk ik... tenzij het een eenmansbedrijfje ofzo is.

Dit dus.

Verwijderd

je moet gewoon zeggen dat je na advies, het bod veranderd :)

Verwijderd

jullie zijn allemaal dom :7 je moet gewoon....
0,50 euro per bezoeker vragen....

dat begint met weinig...maar.......ach-ja...miljoenen?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 15:54 schreef FunkyTrip het volgende:
Kijk eens hoe groot het bedrijf is en wat zijn omzet/nettowinst enzo is. Voor een groot bedrijf of sterk groeiend bedrijf is 10.000 euro echt niets als dit betekent dat ze dan hun precieze naam als domein hebben!

Vergelijk: sommige consultants vragen een paar honderd euro per uur.

Wat je NOG beter kunt doen is ze de domeinnaam laten huren. Vraag 100 euro per maand ;)

Dat is echt een schijntje voor een bedrijf! Een beetje bedrijf kost duizenden euros per maand aan vaste kosten. Daar maakt 100 euro per maand niets op uit.

Helaas heb je al 700 euro gevraagd. Na enig 'overleg' (zoals ze dat zelf noemen) zullen ze dat zonder enige twijfel doen.

Een gemiste kans denk ik... tenzij het een eenmansbedrijfje ofzo is.
Ik had natuurlijk al wat research gedaan, en aan de toon waarmee ze belden kon ik wel merken dat ze niet echt veel wilden gaan geven...

Ik heb natuurlijk een balans bij KVK opgevraagd, en daarna die 700 euro bepaald... (op de balans stond 250 duizend gulden als totaal vermogen... niet echt veel dus)

En ik denk niet dat ze gaan terugbellen, die gast klonk echt een beetje als "Hoe durf je zoveel te vragen!!"

Maar we wachten af!!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik vind dat het wel een redelijk bod is voor een bedrijfje van die grootte. 250000 is idd niet echt groot. Mischien moet je ze duidelijk maken dat het maar eenmalige kosten zijn en dat het daarna hun domein naam is en dat ze er dan mee mogen doen wat ze willen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 17:00 schreef rwb het volgende:
Ik vind dat het wel een redelijk bod is voor een bedrijfje van die grootte. 250000 is idd niet echt groot. Mischien moet je ze duidelijk maken dat het maar eenmalige kosten zijn en dat het daarna hun domein naam is en dat ze er dan mee mogen doen wat ze willen.
Nou, ik denk dat ze heel goed weten hoe het zit, hij hield zich ook duidelijk 'van de dommen'. Hij heeft namelijk mijn tel. nummer van de SIDN-website gehaald..

Maar ja, hun willen het domein, ik hoef het niet per se kwijt, dus een leuk bedrag ervoor zou ik op prijs stellen :)

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 17:17 schreef TheRock het volgende:
99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 EURO
[offtopic?]
Hier zal de topicstarter echt veel aan hebben met zo'n reply :{
[/offtopic?]

C:\>_

• IceStorm
  • Laatst online: 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 14 maart 2002 17:28 schreef Vinnie het volgende:
[offtopic?]
Hier zal de topicstarter echt veel aan hebben met zo'n reply :{
[/offtopic?]
Nee, daarom is de reactie ook weg :).

• Postman
  • Laatst online: 13-08 23:57
Op donderdag 14 maart 2002 17:35 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Nee, daarom is de reactie ook weg :).
Ik dank u! Afbeeldingslocatie: http://oss.ath.cx/god.gif

Sjaak2000, ik heb gezocht naar bedrijven die restricted heten of in hun naam hebben maar ik kan niks vinden. Zou ik misschien mogen weten welk bedrijf het is?

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Een 'hoe durf je' toontje is een beetje ongepast voor de contactpersoon. Voor straf zou ik een domein-shark een bod laten doen. Die weten daar wel raad mee (kopen het voor jou voor 1000 euro en laten dan dat andere bedrijf alsnog 10000 euro dokken en zo niet, jammer dan voor restricted NV) ;)

Dit dus.

Pagina: 1