Toon posts:

Mandrake in financieele problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[url] http://www.linux-mandrake.com/en/mdkfuture.php3 [/url]

Damn... Daar gaat er weer eentje... Redhat gaat ook steeds meer commercieel worden. Nu zijn er dus de problemen bij Mandrake... (Als dat maar niet de kant van Eazel op gaat ...)...

<edit>
Ook nog wat goed nieuws:
Mozilla 0.9.9 is uit...!
GTK2.0 is uit...!
Nieuwe NVidia Drivers zijn uit...!
</edit>

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
Hoezo 'daar gaat er weer eentje'?

't is niet alsof ze op het punt staan failliet te gaan ofzo...

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 16:29 schreef razor_harm het volgende:
Redhat gaat ook steeds meer commercieel worden.
En?! Met Redhat gaat t nou niet bepaald slecht, sterker nog: t gaat best wel goed met Redhat. Ze gaan steeds meer uitbreiden, meer producten leveren (nu ook voor pda's, mainframes (S/390), etc.). Commercieel worden ze inderdaad... dat wel;

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 16:40 schreef Wilke het volgende:
Hoezo 'daar gaat er weer eentje'?

't is niet alsof ze op het punt staan failliet te gaan ofzo...
Ik denk dat je me verkeert begrepen hebt... Ik bedoel dat de financiele situatie bij Mandrake niet al te best te noemen is op het moment. Dat was ook het geval bij Eazel die er (helaas) de brui aan hebben moeten geven. Ook andere OpenSource ontwikkelaars zoals the Kompany hebben het zwaar om overeind te blijven en zijn genoodzaakt meer en meer te geld te moeten vragen voor hun produkten. (Zie ook bijv. StarOffice van Sun en ook Redhat is hiervan een voorbeeld). Een tijdje terug hadden we zelfs de geruchten dat Redhat overgenomen zou worden door AOL. (Hoe fantastisch dat ook mag klinken voor Linux... (Duizenden gebruikers zouden cd'tjes ontvangen met Linux) ... Ben ik toch bang dat het beleid bij Redhat vanaf dat moment drastisch gaat veranderen.

Overigens is het al zo dat (hoogstwaarschijnlijk, lees: vrijwel zeker) de volgende versie van Redhat niet meer als ISO te downloaden zal zijn.

Ik ben persoonlijk meer te porren voor (non-profit) organisaties zoals GNU / Debian, die geen commerciele belangen behartigen en toch in staat zijn een bere-product neer te zetten.

Mandrake zal idd niet zomaar falliet gaan... Maar het geeft je te denken over de toekomst.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 12 maart 2002 16:49 schreef Ceyene het volgende:

[..]

En?! Met Redhat gaat t nou niet bepaald slecht, sterker nog: t gaat best wel goed met Redhat. Ze gaan steeds meer uitbreiden, meer producten leveren (nu ook voor pda's, mainframes (S/390), etc.). Commercieel worden ze inderdaad... dat wel;
Het aandeel RedHat is sinds januari zo 30% van zijn waarde verloren. Echt goed gaat het met RedHat dus ook niet.Maar then again, het aandeel MS deed het in die periode ook niet echt best :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 16:59 schreef razor_harm het volgende:
Overigens is het al zo dat (hoogstwaarschijnlijk, lees: vrijwel zeker) de volgende versie van Redhat niet meer als ISO te downloaden zal zijn.
Erm :?

Geef hier eens een aantal serieuze referenties bij....

Redhat is, ondanks al zijn commercialiteit, altijd 100% volledig de GPL trouw gebleven, heeft al zijn extra's ook onder de GPL vrijgegeven. Okee, ze hebben hun database-server versie niet als ISO vrijgegeven, maar dat zegt weinig over de 'gewone' ISO

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 16:29 schreef razor_harm het volgende:
[url] http://www.linux-mandrake.com/en/mdkfuture.php3 [/url]

Damn... Daar gaat er weer eentje... Redhat gaat ook steeds meer commercieel worden. Nu zijn er dus de problemen bij Mandrake... (Als dat maar niet de kant van Eazel op gaat ...)...

<edit>
Ook nog wat goed nieuws:
Mozilla 0.9.9 is uit...!
GTK2.0 is uit...!
Nieuwe NVidia Drivers zijn uit...!
</edit>
slashdot bezocht ofzo? :P

Tsja, eerlijk gezegd verwachtte ik dit al. Het bedrijfsmodel van Mdk was nou niet bepaald sterk te noemen. Let's hope dat ze het overleven :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 17:03 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Het aandeel RedHat is sinds januari zo 30% van zijn waarde verloren. Echt goed gaat het met RedHat dus ook niet.Maar then again, het aandeel MS deed het in die periode ook niet echt best :)
Dat bedoel ik - de producten van Redhat worden idd steeds meer commercieel - maar toch denk ik dat Redhat het voorlopig nog wel even red. Ze blijven nog steeds nieuwe producten op de markt brengen en nog steeds draait Redhat volop... geen zorgen om maken dus :P

Verwijderd

Over de echte financiele situatie van Mandrake komt toch wel weinig naar buiten.

Wat ik wat jammer vind is dat ze eerst een financiele break-even point verwachtten achterin 2001.
Op de "future" pagina staat dan nog begin 2002 te lezen, maar intussen is dat alweer verschoven naar eind 2002. Dus blijkbaar hebben ze steeds de verwachting dat ze winst of break-even gaan draaien, maar komt dat toch niet uit.

Ik geloof dat ze toch aardig wat aandelen in geld hadden omgezet vorig jaar, maar blijkbaar is dat nu bijna op.

Ikzelf zou het jammer vinden als Mandrake zou verdwijnen, ik vind het een fijne distro die leuke dingen doet zoals printerdrake.

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jongens, je kan een Mdk-topic wel aangrijpen om wederom op RH te flamen, maar bedenk wel dat RH een van de grootste linux distro's is, een verschrikkelijk grote invloed heeft in de linux-community en deze invloed nooit negatief heeft aangewend. Redhat is een waardevolle toevoeging aan de linux gemeenschap en zonder RH was linux niet zo ver als dat het nu is.

PSN: Houtvlot

Verwijderd

dinges, blijf nou eens on-topic :( :P

[edit]
O-)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit niet zo fijn zal zijn als ze echt failliet gaan (wat nog niet zo is natuurlijk, dus of we nu moeten gaan doemdenken?...). Het is voor de beginners een geweldige distributie, en werkt gewoon meteen zoals veel mensen dat wensen. Extra jammer is het dan ook dat ze nu juist bij de aankomende release van KDE3 en GNOME2 in problemen raken...

* banaan-X baalt ook behoorlijk als ze echt failliet gaan, want ik vertaal wel eens wat voor Mandrake, das dan straks voor niets... :'(

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 19:02 schreef beelzebubu het volgende:
dinges, blijf nou eens on-topic :( :P

[edit]
O-)
DUDE!
ik ben on-topic :)

edit:

nou ja... half dan :)

PSN: Houtvlot

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 16:49 schreef Ceyene het volgende:

Commercieel worden ze inderdaad... dat wel;
Voor niets gaat nog steeds de zon op!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 12 maart 2002 18:58 schreef dinges het volgende:
Jongens, je kan een Mdk-topic wel aangrijpen om wederom op RH te flamen, maar bedenk wel dat RH een van de grootste linux distro's is, een verschrikkelijk grote invloed heeft in de linux-community en deze invloed nooit negatief heeft aangewend. Redhat is een waardevolle toevoeging aan de linux gemeenschap en zonder RH was linux niet zo ver als dat het nu is.
Mwa, kvin niet echt dat er veel Red hat geflamed wordt hoor...

En Red hat zal zeker geen slechte invloed hebben gehad op GNU/Linux, maar 'zonder RH was linux niet zo ver als dat het nu is' is schromelijk overdreven hoor. De mensen die nu aan GNU/Linux knutselen hadden dat zonder Red Hat even goed gedaan.
Op dinsdag 12 maart 2002 22:36 schreef robh het volgende:
Voor niets gaat nog steeds de zon op!
Alsjeblieft, een zon die programmeerbaar voor niets opgaat, inclusief zonneluifel, zonnebril, ventilator en verkoelend alcoholisch drankje. :P
Pagina: 1