Toon posts:

[XP] Foutmelding na installeren van EasyCdCreator

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moes ff een cd branden, dus ik snel Easy cd creator 4.0 geinstalleerd... Blijkt later dattie niet werkt op win XP.

Nou oke d8 ik.. ff uninstallen.. register schoongemaakt (alles van easy cd creator verwijderd)

Nu krijg ik telkens als Windows op is gestart een gele melding met uitroepteken rechtsonder waarin staat: "Apparaten of toepassingen zijn uitgeschakeld
Windows kan mogelijk instabiel worden van CD Recording Software. Deze stuurprogramma's zijn niet in het geheugen geladen. Klik hier voor meer informatie."

Hoop dat iemand me verder kan helpen, want zo af en toe krijg ik zomaar een geheugen dump... zonder dat ik een cd brand oid.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 03:10
Het gaat vooral om Directcd dacht ik. Heb je die helemaal weggehaald? Anders ff herstelpunt gebruiken...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Je kunt EasyCd5 wel laten werken onder XP.
Heb je wél patches voor nodig.
Versie 4 werkt niet onder XP.

Verwijderd

Topicstarter
nou Direct CD was geloof ik niet eens geinstalleerd.. ik kreeg geloof ik ook een of andere foutmelding bij de installatie dat hij de map van direct CD niet kon vinden :?
Heb dus net Direct CD geintalleerd.. zelf.. en dan weer verwijderd.. werkt ook niet.. nogsteeds hetzelfde.

Als ik EasyCd5 eroverheen installeer dan zou het probleem dus opgelost kunnen worden?

dan moet ik daar eens aan zien te komen.. :(

edit:
Iemand nog ideen wat't kan zijn en hoe ik het op kan lossen??

Verwijderd

Dit heeft te maken met de drivers die EasyCD installeert in Windows en die dus niet goed werken met XP.
Ook met versie 5 heb je daar patches voor nodig (www.roxio.com)

Je kunt even kijken met msconfig of er bij opstarten een programma staat, wat met EasyCD of Direct CD te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken op die site.. je kan daar een patch downloaden voor Easycd5, maar niet voor 4.0

Met msconfig heb ik alles door gechecked... staat niets in dat te maken heeft met EasyCd4 .. :(

Zou ik dit niet ergens in het register kunnen fixen of iemand anders een andere oplossing misschien? Want ik kom niet zomaar aan de 5.0 versie.. :(

Verwijderd

Waarom gebruik je niet gewoon de 'system restore' optie van XP. Als het goed is kun je terugkeren naar de situatie voordat je EasyCDCreator hebt geinstalleerd. 't is maar een suggestie ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou net posten dat ik dit had gedaan en dat't was opgelost :)

toch bedankt!

Verwijderd

Hoe is dat gelukt?

Ik draai ook XP
Heb keurige legale easy cd creator software:basic
Ik haal de patch binnen(upgrade naar 5.3)

Het werkt niet!!
ook niet nadat ik cdcreator eraf haal en erop nieuw opzet

wie weet raad???

Verwijderd

ter toevoeging: Ik HAD dus gewoon de cdcreator 5!!

De patch werkt wel..hij doet een upgrade naar 5.3

maar ik kan nog steeds geen cd copieren
melding: toegang verboden op het lege CD-R schijfje
hoe kan dat nou??

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 10:51
Op zaterdag 29 juni 2002 13:21 schreef zonnebloem het volgende:
ter toevoeging: Ik HAD dus gewoon de cdcreator 5!!

De patch werkt wel..hij doet een upgrade naar 5.3

maar ik kan nog steeds geen cd copieren
melding: toegang verboden op het lege CD-R schijfje
hoe kan dat nou??
Ik heb hier wel een programma dat XP voorbereidt voor installatie van Easy CD 5.xx die ik van de Roxio site af heb een tijdje terug.
Kan hem nu vreemd genoeg niet meer vinden.
Mail me maar ff dan wil ik hem je wel sturen, adres staat in mn user profile.

Systeem Specs

Verwijderd

thanks

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem. Heb alles van roxio weggehaald, wil directCD ook niet gebruiken maar wil wel van die vervelende melding af.
Diverseherstelpunten geprobeerd maar moet dan waarschijnlijk terug naar ergens voor de jaartelling.
Tevens gebruik ik activesync om m'n HP met m'n Pc te synchroniseren en die blijft hangen in de status "verbinding maken" Kan dit iets met elkaar te maken hebben ??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Open even een nieuw topic - dit topic is dusdanig oud dat het niet echt mer relevant is behalve als 'referentie' - vertel dan ook in je nieuwe topic even bv. dat je dit topic al gevonden hebt ;)

In ieder geval - kijk even hier: http://support.microsoft.com/kb/q270008/ - lukt het daar niet mee, open dan even een nieuw topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.