Ik heb hier een uitdaging....

Pagina: 1
Acties:

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:20

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ik heb een pcmcia type 3 harddisk van 170.. Erg leuk dingetje.. Altijd gebruikt in mijn 486 computer voor wat extra harddisk ruimte..

Alleen is er ooit een bootvirus opgekomen...

Dat ding wordt door win98 als P&P device gepakt.. Maar nu wil ik weten welke viruskiller eerder de bootsector check en schoonmaakt voordat windowz de harddisk bekijkt..

Want steeds die bootsector virus van de hoofdharddisk halen na gebruik van de pcmcia harddisk is ook geen LOL....

Welke opper-tweaker heeft voor mij een oplossing...

Ik heb geen zin om die harddisk in een digital fototoestel te formateren omdat ik niemand ken met zo fototoestel

4POX

AKA Rinkel weblog

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

volgens mij gewoon dos flop gebruiken en eerst fdisk /mbr en daarna misschien ook nog sys c: (of welke letter die disk ook mag hebben).

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Ja, Maar deze pcmcia harddisk moet eerst geactiveert worden door een driver welke standaart in windows zit....

En de dosdriver heb ik niet..

Het gaat om een maxtor 170MB

AKA Rinkel weblog

• hufkes
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Staat hij hier niet bij?
<A href=http://www.maxtor.com/SoftwardDownload/pcmcia.html target=new>www.maxtor.com/SoftwardDownload/pcmcia.html</A>

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Topicstarter
Die link werkte niet.. maar ik heb wel op toshiba site de driver gevonden en ik zal daar morgen even mee aan de gang.. Dus ik zal wel zien of het lukt.

AKA Rinkel weblog

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Een bootsector virus wordt toch pas gestart als de bootsectorcode wordt uitgevoerd?

Dat gebeurd dus niet als je onder Win98 zit te werken. Als je een diskette of hdd aanspreekt om de inhoud er van op te vragen oid dan voert ie de bootsectorcode niet uit..

De bootsector is een stuk code van max 512k (dacht ik) deze code start vervolgens weer het os op (msdos.sys io.sys bij dos; ntldr bij nt etc). zolang je niet boot van een geinfecteerde schijf is er niets aan de hand.

Maw.. als het goed is kun je dat ding gewoon inprikken.. en onder win98 een fdisk /mbr op dat dingetje uitvoeren...

suc6 in iedergeval

Pvouput live

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:25

ChUcKiE

Dus........

Hehe, ik dus wel zoon Digitale Camera:

Canon Powershot 600? of zoiets, met 170MB harddisk (dubbele hoogte van PCMCIA kaart)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Pagina: 1