Toon posts:

Celeron PPGA (533) op een Abit vp6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat de nieuwe celerons niet in dual mode werken, maar als ik nu zon nieuw dual socket 370 bordje neem als de abit vp6 werkt het dan wel met de oude celeron cpu's

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
ff uit de manual van het ding : Supports 100/133 mHz Front side Bus.

Dus ik denk dat het niet gaat werken.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Ff je topictitel verduidelijkt. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
oke dus de abit vp6 kan niet maar het is dus wel mogelijk om een ppga celeron op een nieuw dual socket 370 bordje in dual mode te laten draaien

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 12 maart 2002 16:54 schreef SySTeRRoR het volgende:
oke dus de abit vp6 kan niet maar het is dus wel mogelijk om een ppga celeron op een nieuw dual socket 370 bordje in dual mode te laten draaien
Yup, mits:
1) de FSB naar 66 kan (of je moet extreem geluk hebben, maar reken daar maar niet op)
2) de PPGA pin-out ondersteunt in theorie geen SMP, maar ABIT had het met de BP6 aangepast opdat SMP zou werken en (o.a.) ASUS had het met hun D-versie van de Slotket gedaan, dus moet specifiek vermeld zijn dat de mobo die je wilt met SMP gaat werken.

Anders ben je veel beter uit met een dual slot-1 en 2x zo'n D-type convertor.

Oslik blyat! Oslik!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op dinsdag 12 maart 2002 17:32 schreef dion_b het volgende:
Yup, mits:
1) de FSB naar 66 kan (of je moet extreem geluk hebben, maar reken daar maar niet op)
2) de PPGA pin-out ondersteunt in theorie geen SMP, maar ABIT had het met de BP6 aangepast opdat SMP zou werken en (o.a.) ASUS had het met hun D-versie van de Slotket gedaan, dus moet specifiek vermeld zijn dat de mobo die je wilt met SMP gaat werken.
Ergo : koop een BP6 (heb hem zelf ook, wereldbord)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 12 maart 2002 17:32 schreef dion_b het volgende:
2) de PPGA pin-out ondersteunt in theorie geen SMP, maar ABIT had het met de BP6 aangepast opdat SMP zou werken
Mjah, en als ze dat nou een beetje netter hadden gedaan, dan kon de bp6 ook dual coppermines aan.. Maarja, helaas ;(

Overigens kan de i820 chipset ook geen dual ppga's aan (dus bij dual slot-1 bordjes).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een epox kp6bs met twee msi slot 1 naar socket 370 converters, maar ik krijg hem niet stabiel met mn videokaart, heb men kyro al omgeruild voor geforce maar werd nog niets beter, dus ik kan beter gewoon dit dual slot 1 mobo verder gebruiken ondanks de agp ellende
Pagina: 1