Toon posts:

Beste Ethernetkaart voor @Home-connection?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me krijgt binnenkort een @Home verbinding. Hij heeft het starterpakket genomen en daarbij moet je zelf een ethernetkaart uitzoeken uit een meegeleverde waslijst aan producten. Onder andere Intel, 3Com en Sitecom waren vertegenwoordigd op de lijst, maar welke is het beste om te kopen en welke hebben jullie? (voor die gene met @Home uiteraard :) )

Ikzelf vond de 3Com 3C900B-TPO wel interessant.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2482017131

Verwijderd

maakt geen hol uit, gewoon de goedkoopste nemen :)

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een 3Com 10Mb netwerkkaartje is al goed.

10/100Mb is weggegooid geld (als je geen LAN aanlegd natuurlijk)

Verwijderd

Cheapass realtek 10Mbit is prima.. die verbinding zal sowieso nooit volledig benut worden.

Echt, het maakt geen ruk uit. Zo lang het maar ethernet is en minimaal 10Mbit

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 12 maart 2002 15:42 schreef Clyde het volgende:
Een vriend van me krijgt binnenkort een @Home verbinding. Hij heeft het starterpakket genomen en daarbij moet je zelf een ethernetkaart uitzoeken uit een meegeleverde waslijst aan producten. Onder andere Intel, 3Com en Sitecom waren vertegenwoordigd op de lijst, maar welke is het beste om te kopen en welke hebben jullie? (voor die gene met @Home uiteraard :) )

Ikzelf vond de 3Com 3C900B-TPO wel interessant.
[afbeelding]
Ik heb zo een kaartje in mijn linux servertje zitten.
Wel de combo versie.
Hij is nogal vervelend te installeren onder w98 maar verder valt ie wel goed mee.
Ik heb er op een beurs € 2,5 voor betaald *D

Als je een nieuw cheapo (realtekje) kaartje koopt:
Koop dan meteen een 100mbit.
Je hebt die 100mbit helemaal niet nodig maar een realtek 10mbit kost eigenlijk maar evenveel als een realtek 100mbit.
Scheelt bijna niets. Je weet nooit als je die nic later ergens anders voor gaat gebruiken dan voor je i-net.

Wil je echt het goedkoop houden -> 2de hands 3com 10mbit

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs