Ik ben al weer een tijdje aan het spelen met linux en het bevalt me op zich goed. Alleen vind ik de snelheid van het grafische gedeelte nog niet zo sterk. (En dan met name java) Dit komt omdat onder linux geen native rendering wordt gesupport voor Java omdat de communicatie met X-windows te lastig is.
Ik wil dus weten hoe ik het sneller kan maken. (Ik draai trouwens mandrake 8.1 met kde 2.2) op xp 1800 en 1536 mb geheugen en matrox g450 32mb dh.
ik ben de volgende tips tegen gekomen:
1. man hparm even checken of je hd op 32 bits staat
2. hercompileren van de kernel (levert dit echt veel winst op? Want het lijkt me dat voornamelijk de kernel kleiner zal worden omdat er minder in mee wordt gelink, maar de kernel is al gecompileerd voor een i586 dus hoeveel winst kan ik hiermee nog behalen?
3. geen achtergrond plaatjes
4. alle frustsels van kde uitzetten.
Maar wat kan ik nog meer doen om het onderste uit de kan te halen?
Ik wil dus weten hoe ik het sneller kan maken. (Ik draai trouwens mandrake 8.1 met kde 2.2) op xp 1800 en 1536 mb geheugen en matrox g450 32mb dh.
ik ben de volgende tips tegen gekomen:
1. man hparm even checken of je hd op 32 bits staat
2. hercompileren van de kernel (levert dit echt veel winst op? Want het lijkt me dat voornamelijk de kernel kleiner zal worden omdat er minder in mee wordt gelink, maar de kernel is al gecompileerd voor een i586 dus hoeveel winst kan ik hiermee nog behalen?
3. geen achtergrond plaatjes
4. alle frustsels van kde uitzetten.
Maar wat kan ik nog meer doen om het onderste uit de kan te halen?