Hoi allemaal,
Ik zit met het volgende probleem (Al de hele middag).
Een input bestand heeft de volgende indeling (gedeelte)
Nu wil ik deze waarden gaan checken en als ze goed zijn inserten in een database. (goh, wat orgineel
)...
Wat ik bedacht had is dat ik de regel split op "," en daarna de array doorloop en de items check. Dat gaat allemaal goed, maar nu zie je dat er in de omschrijving (15,1) ook een komma staat. Deze split ie natuurlijk ook.
Ik wilde nu een regexp maken waarmee je de komma's die in de tekst (dus geen scheidingsteken) staan kan vervangen door \, of iets dergelijks.
levert het volgende (voorbeeld) op :
Hij vervangt dus alleen de tweede komma. 'k heb al zitten spelen met spaties ertussen (in de regexp), maar ik krijg het niet werkend. Wie helpt ?
Ik zit met het volgende probleem (Al de hele middag).
Een input bestand heeft de volgende indeling (gedeelte)
code:
1
| "9214767","Specificatie","15,1~ High Design LCD Monitor|Resolutie 1024x768|",0 |
Nu wil ik deze waarden gaan checken en als ze goed zijn inserten in een database. (goh, wat orgineel
Wat ik bedacht had is dat ik de regel split op "," en daarna de array doorloop en de items check. Dat gaat allemaal goed, maar nu zie je dat er in de omschrijving (15,1) ook een komma staat. Deze split ie natuurlijk ook.
Ik wilde nu een regexp maken waarmee je de komma's die in de tekst (dus geen scheidingsteken) staan kan vervangen door \, of iets dergelijks.
PHP:
1
| <?$artikel = ereg_replace("\"(.*),(.*)\"", "\"\\1\\,\\2\"", $artikel);?> |
levert het volgende (voorbeeld) op :
code:
1
2
| voor: "123456","Omschrijving met, een komma , of 2" na : "123456","Omschrijving met, een komma \, of 2" |
Hij vervangt dus alleen de tweede komma. 'k heb al zitten spelen met spaties ertussen (in de regexp), maar ik krijg het niet werkend. Wie helpt ?
SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"