Migratie stappenplan NT4.0 --> Win2k Server

Pagina: 1
Acties:

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik moet voor mijn werk een aantal servers upgraden naar Windows 2000. Ik zal even een schets geven van de huidige situatie.

Huidig:
1 HP Netserver NT4.0 - PDC
- dhcp
- as400 gateway
- verkoop informatie systeem host

1 HP Netserver NT4.0 - BDC
- fileserver (homedirs, werkmappen)

Ik heb 1 tijdelijke oude server tot mijn beschikken, deze kan ik inrichten met win2000.

Iemand enig id hoe ik dit het beste aan kan pakken? Het systeem mag NIET plat. maar hoe krijg ik dit voor elkaar?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 16:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

's avonds upgraden dus :)
Pak een testserver, en richt 'm identiek in.
Doe dan een upgrade.
Heb je de search al gebruikt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:21
Op dinsdag 12 maart 2002 15:17 schreef DJ-FreSh het volgende:
Ik moet voor mijn werk een aantal servers upgraden naar Windows 2000. Ik zal even een schets geven van de huidige situatie.

Huidig:
1 HP Netserver NT4.0 - PDC
- dhcp
- as400 gateway
- verkoop informatie systeem host

1 HP Netserver NT4.0 - BDC
- fileserver (homedirs, werkmappen)

Ik heb 1 tijdelijke oude server tot mijn beschikken, deze kan ik inrichten met win2000.

Iemand enig id hoe ik dit het beste aan kan pakken? Het systeem mag NIET plat. maar hoe krijg ik dit voor elkaar?
Euuhhh, AS/400 gateway als in SNA server ??? Let wel op dat deze niet door Windows 2000 ondersteund word en dat je moet upgraden naar Host Integration Server 2000.
Verder is het belangrijk (zoals Koffie al zegt) om zo'n upgrade eerst in een test omgeving te doen.
Mijn persoonlijke ervaring is om in niet al te grote omgevingen eerder over te gaan tot complete herinstallatie van alle servers. Dit bespaart je veel werk. Enigste nadeel is dat je alle users, groepen en autorisaties kwijt bent. Dit wil je dus niet doen in een hele grote omgeving