Toon posts:

[VB6] Simpele vraag over combobox

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moeten we een opdracht maken in Visual Basic.
Ik heb zelf alleen verstand van PHP en ASP.

Het gaat om een systeem voor het bijhouden van producten in een supermarkt.

Ik heb een databeestje in Access, met de volgende tabellen:
hoofdgroepen
subgroepen
producten

een product (jonagold) heeft een subgroep_LNK (naar bijv Appels), en die heeft vervolgens een hoofdgroep_LNK (naar bij Fruit).

Ik wil een drietal selectboxen weergeven. De bovenste moet alle namen weergeven van de hoofdgroepen. Zogauw ik een hoofdgroep selecteer, moet de tweede combo alle namen van de subgroepen weergeven (die onder die hoofdgroep vallen).

Pas als er in de tweede select een subgroep is geselecteerd, moet de laatste select alle producten weergeven, die onder die subgroepen vallen. Pas dan kan ik op een knop "wijzig" of "verwijder" klikken.

In ASP of PHP heb ik wel wat ideeen. Het kan niet zo moeilijk zijn. Combinatie met Javascript. Vrij simpel. Maar in VB krijg ik het niet voor elkaar. Het lukt me al niet eens om alle subgroepen onder elkaar in 1 dropdown/select/combo te krijgen!

Weet iemand hoe ik verder moet gaan?

Thanx!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:53

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

kijk ff in de help daar zie je precies hoe je iets moet toevoegen aan een combobox

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Deze vraag voldoet niet helemaal aan de 'huiswerk'-standaarden hier. Daarnaast neem ik aan dat er daar ook wel iets als een leeraar rondloopt of een boek aanwezig is waarin deze informatie te vinden is.....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.