[RH7.2] instal-probs...

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 20:14

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem.

Ik probeer op een 2e PC (p166MMX, 32MB, 2GB) linux te instaleren, om hiermee een beetje te gaan spelen met apache en mysql.

Dus, ik CD erin, druk gewoon op <Enter> om te installeren, hij opent die twee bestanden (vmlinuz ofzo), en boot dan de kernel. Niet dus, zodra hij dat wil doen loopt die PC vast. Ook booten van diskette werkt niet, zodra hij de kernel start loopt hij vast.

Heeft iemand enid idee wat ik hieraan zou kunnen doen. Of is dit meer een HA-vraag? Zo ja, kan hij dan gemoved worden?

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
wordt 't beeld ook zwart ??

• sus

sus

Topicstarter
nope, ik zie gewoon die regel "booting the kernel" staan.

NumLock zit ook vast, dus PC is gewoon gecrashed...

• CrazyA
Jammer... anders was je slachtoffer geworden van het A-20 probleem en was een ander vidkaartje waarschijnlijk al genoeg geweest.
(Heb ik van 't weekend ff mee zitten spelen, met dat probleem).

Probeer anders 'ns textmode ipv grafisch.

• sus

sus

Topicstarter
nope, ook in text-mode doet hij niets... HIj loopt steeds vast op hetzelfde punt

• CrazyA
Damn... probeer anders 'ns een andere distro :?
Verder weet ik 't ook niet...
Je zou nog eens kunnen rondspeuren op internet of er bekende problemen zijn met bepaalde hardware die je in die bak hebt zitten.

Verder weet ik 't anders ook niet....
* CrazyA is eigenlijk ook nog maar een dikke n00b :P

• sus

sus

Topicstarter
hehe, hier nog een n00b :P

zal straks slackware eens proberen

Weet inmiddels wat het was. En brak reepje geheugen. Ik heb er nieuw geheugen ingezet, en hij werkt :)

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Op dinsdag 12 maart 2002 14:39 schreef SuspiciouS het volgende:
Ik heb een vreemd probleem.

Ik probeer op een 2e PC (p166MMX, 32MB, 2GB) linux te instaleren, om hiermee een beetje te gaan spelen met apache en mysql.

Dus, ik CD erin, druk gewoon op <Enter> om te installeren, hij opent die twee bestanden (vmlinuz ofzo), en boot dan de kernel. Niet dus, zodra hij dat wil doen loopt die PC vast. Ook booten van diskette werkt niet, zodra hij de kernel start loopt hij vast.

Heeft iemand enid idee wat ik hieraan zou kunnen doen. Of is dit meer een HA-vraag? Zo ja, kan hij dan gemoved worden?
Probeer het toch eens hardware matig te zoeken. Rip bv je geluidskaart eruit, andere videokaart, (multi i/o eruit?), extra hd's eruit, cd players eruit, enz enz...

Bios default settings laden, en kijken wat hij dan doet.

Wil het alsnog niet lukken, zet dan je snelheid van je geheugen es wat lager. Als je bv dimm hebt op 133, zet hem eens op 100 om te proberen. AGP op 2X zou ook kunnen helpen...

Voor voorkomende oplossingen voor dit soort probs :)
Pagina: 1