Toon posts:

Foto's in passend venster openen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn website veel thumnails van foto's staan. Nu wil ik het volgende als je op een thumbnail klikt dat hij de foto in een nieuw venster opent en dat het venster het formaat van de foto aanneemt. Weet iemand hoe dit moet?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

dat kan op verschillende manieren.. window.width etc. of je kan als je een serverscripting gebruikt uiteraard van te voren kijken hoe groot het scherm moet worden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

is al vaak voorbij gekomen: [search=plaatje venster]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

<head>
<title>Foto</title>
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<a href="#" onClick="MM_openBrWindow('foto1','foto1','width=300,height=200')">foto1
</a>
</body>

alles spreekt voorzichlijkt me ik heb de code uit dreamweaver gecopiet

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 15:14 schreef illem het volgende:
<head>
<title>Foto</title>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script language="JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<a href="#" onClick="MM_openBrWindow('foto1','foto1','width=300,height=200')">foto1 
</a> 
</body>

alles spreekt voorzichlijkt me ik heb de code uit dreamweaver gecopiet
ik heb het idee dat alles hier voor zich spreekt maar dat hier niets dynamisch aan is, aangezien de window altijd 300x200 wordt... volgens mij was de bedoeling juist dat ie naar de afmetingen van de te plaatsen foto kijkt en aan de hand daarvan de parameters instelt... |:(

Verwijderd

Je hebt dus ook nog de grootte van de foto's nodig. Die kan je er op meerdere manieren uitvissen en kan je daarna meegeven aan de popup.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op dinsdag 12 maart 2002 17:35 schreef Thick het volgende:
Je hebt dus ook nog de grootte van de foto's nodig. Die kan je er op meerdere manieren uitvissen en kan je daarna meegeven aan de popup.
Dat gaat volgens mij niet werken. Je moet nl. eerst het plaatje geladen hebben, voordat je eigenschappen als image_naam.width en image_naam.height kan gebruiken.

Je kan altijd achteraf (in je pop-up dus) de width en height opvragen en vervolgens je scherm aanpassen (krijg je wel een lelijk effect mee, denk ik).

Ik ga nog ff denken hoe dit anders (lees: makkelijker ;)) kan...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1