Toon posts:

Eweka routing van vaste IP's hoe doe je dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.
Ik wil Eweka DSL aanvragen voor thuis.
Bij Eweka heb je dus de mogelijkheid om meerdere vaste IP's te nemen.
Bij mij thuis is de situatie als volgt:

Ik heb me eigen PC.
Ik heb een laptop.
En ik heb een 486.

Ik wil dus internet voor me eigen PC en internet voor de laptop met allebij een eigen IP zodat ik een unreal servertje en een ftp servertje kan hosten.

Hierbij dacht ik aan freesco, een soort linux waarmee ik van die 486 een router kan maken. Die ze dus allebij een vast ip kan toewijzen.
Nu is de vraag heeft die router zelf dan een vast IP nog nodig? Of moet ik een ander plannetje bedenken? Anders hoef ik namelijk maar 2 vaste IP's aan te vragen wat goedkoper is als 3 vaste IP's.

Ken iemand mij een antwoord of suggestie of oplossing geven voor dit vraagstuk?

Verwijderd

Topicstarter
Beste moderator is deze topic misschien wat te zwaar voor deze categorie of kan ik het beter bij netwerken gooien?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
je kan gewoon 1 ip nemen en dan poorten forwarden naar wat nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dank je wel voor duidelijke informatie vriend het is me helemaal duidelijk waar ik me verhaal kwijt moet.
Moderator SLOTJE!!!!

Verwijderd

Gast. Hij moet gewoon hier.

Dit is een I&T topic.

Waarom zou die ergens anders meoten. Het gaat over Eweka :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
JE sluit een router/freesco aan op je modem, hieraan komen de gewone pc's in huis.
Als 2e sluit je de server ook direct aan op het modem. Nu krijgt de router van Eweka een IP en de server krijgt van Eweka een ip.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Uhm... vinniekingi: in tegenstelling tot wat je wellicht denkt als nieuweling is het hier niet altijd mode c.q. standaard voortdurend te gaan roepen dat je slotjes en moves wilt :Y).

Je kunt meerdere IP's nemen, zodat iedere computer een externe IP heeft. Dat lijkt me vrij omslachtig en duur.

Beter kun je de 486 als router gebruiken, waardoor je maar één IP nodig hebt. Je bent dan wel een tijdje kwijt met configureren en afstellen, zodat het perfect werkt, maar je hebt dan gelijk een stabiele router draaien die je eventueel ook als webserver e.d. kunt gebruiken.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 19:30 schreef Kjev het volgende:
Uhm... vinniekingi: in tegenstelling tot wat je wellicht denkt als nieuweling is het hier niet altijd mode c.q. standaard voortdurend te gaan roepen dat je slotjes en moves wilt :Y).

Je kunt meerdere IP's nemen, zodat iedere computer een externe IP heeft. Dat lijkt me vrij omslachtig en duur.

Beter kun je de 486 als router gebruiken, waardoor je maar één IP nodig hebt. Je bent dan wel een tijdje kwijt met configureren en afstellen, zodat het perfect werkt, maar je hebt dan gelijk een stabiele router draaien die je eventueel ook als webserver e.d. kunt gebruiken.
Als je het gelezen had, dan had je gezein dat hij 1ip voor het thuisnetwerk wilt en 1 ip voor een games server.

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op dinsdag 12 maart 2002 20:17 schreef jadjong het volgende:
Als je het gelezen had, dan had je gezein dat hij 1ip voor het thuisnetwerk wilt en 1 ip voor een games server.
Ik heb het gelezen, natuurlijk. Maar gezien mijn optimistische aard ga ik er vanuit dat je geheel NOFI ingesteld bent :).

Er even overheen gekeken, veronderstel ik. Toch lijken die twee IP's me dan nog steeds niet nodig; een port forward zou het ook moeten doen..

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is dat port forwarden dan? Betekend dat ik niet achter een server zit? Kan ik dat gewoon simpel een bestandje overzenden via MSN of ben ik dan weer helemaal nergens?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 12 maart 2002 17:16 schreef vinniekingi het volgende:
Nou dank je wel voor duidelijke informatie vriend het is me helemaal duidelijk waar ik me verhaal kwijt moet.
Moderator SLOTJE!!!!
Jij vraagt iets en ik geef een antwoord waarmee je kosten zou kunnen besparen en waarmee het ook mogelijk is wat jij wil.

Dat jij niet weet wat port forwarden is terwijl je het wel over freesco heb en over een netwerk met router...

dan moet je niet zo gaan zitten blaten
dan ga je toch lekker naar een ander forum toe met je 10 postjes.

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Op dinsdag 12 maart 2002 23:06 schreef Attilla het volgende:

dan ga je toch lekker naar een ander forum toe met je 10 postjes.
Das een flame jongeman, ga is ff ergens anders lopen blaten ..eikel !!

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zie wat mijn topic allemaal weer heeft aangericht complete flames en bladedieblala's mensen blijf op topic svp ....

Ik stuur wel een mailtje naar eweka dan post ik die wel naar het board hieroo..

ondertussen blijf posten!!!
Pagina: 1