Online gamen via RuG/Oprit?

Pagina: 1
Acties:

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:49
Ik ben van plan kabel-internet te nemen via OPRIT, een internetdienst van de Rijksuniversiteit Groningen, maar de maximale up- en downstream zijn in vergelijking met andere providers aan de lage kant: 512/64 kbit. Aangezien ik ook online wil gamen (quake 3, counterstrike, etc.) vraag ik me af of de snelheid hiervoor wel hoog genoeg is. Zo ja, is het dan ook mogelijk bij deze snelheid zelf een server op te zetten?

edit:

De gameserver zal btw onder Linux draaien.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Voor 4 users JA
voor 100 users NEE

sim-pel

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Een server gaat niet lukken met 64 kbit upload denk ik.

• cashewnut
Ik ben niet van plan een server voor 100en users op te zetten, maximaal een stuk of 5 ofzo. Is er btw veel verschil in hoeveel bandbreedte de games nodig hebben?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50
is het zo beroerd gesteld met de kabelverbinding van RUG, hier in maastricht zitten we ook op de kabel en hebben ze na veel boze brieven de CAP van de verbinding eraf gehaald en is de upload >500 kilobyte/sec en de upload is hier soms zelfs 180 kilobyte/sec (>1,4mbps) :9

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

64 kbit is net aan genoeg voor 3 man.. met mazzel. Reken maar op 2 of 1. Oftewel, niet geschikt.

Quake 3 zou kunnen, daar ben ik iets minder in thuis en die netcode is wel beter maar dan nog. Het is niet veel.

Verwijderd

Heel simpel niet doen een q3 server draait er niet goed op. Om zelf lekker te kunnen kweeken op een public server maakt je snelheid niet zo gek veel uit het gaat meer om de 'hops' die je ping bepalen, natuurlijk is het lekker als je veel pakketjes kan sturen maar dat heeft nix met je ping temaken.

Een tip als je een 'prive' server wil hebben huur er dan eentje bij bijv. barrysworld dat is gratis voor een uurtje ofzo en die servers zijn prima altijd een goeie ping, als je zeker wil zijn hoe die provider pinged naar een server van een bepaalde provider kan je ze meelen met het IP adres van de server en of ze een trace route kunnen doen, kan je zien of de routing een beetje normaal is.

• cashewnut
ok dan. Ik heb gehoord dat je via @home (128 kbit upstream) wel een gameserver voor zo'n 4 mensen kunt hosten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1