Toon posts:

ASUS chipset met DDR ... welke? Tips welkom!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan men pc te voorzien van een nieuwe basisconfiguratie te halen (CPU, mobo, geheugen & HD).
Ik had aan het volgende gedacht maar ik over zowa elk stuk heb ik nog e vraagske |:(

- intel pentium IV 1.8Ghz Boxed
--> valt een boxed te overclocken?

- mobo ASUS P4S-333, Sockel 478, bis 2.4GHz, 400MHz FSB, ATX met SIS® 645 chipset
--> een ASUS moederbord moet het sowieso zijn maar ik ben ni echt zeker of dit wel een goeie chipset is, valt nogal heel goed mee in prijs daarmee (150€) Iemand een idee welke andere chipset er misschien wel beter is? :Y) Er zijn er ook met de VIA en INTEL chipset ...

- geheugen: 512DDR van het merk infineon
--> ik weet da het geheugen zowat het traagste stuk van een pc is tegenwoordig, daarom zou ik het het liefst snel hebben (kwestie van ef:*fe content te zijn ;) )
Er zijn er met of zonder ECC maar dat scheelt nogal in prijs (210€ <-> 270€) Is dat het prijsverschil waard? En wat is ECC precies?
Afineon hebben alleen CL2, merken zoals Sansung & Kingston hebben CL2,5. De moeite om over te schakelen? Ik wil echt GOED geheugen hebben!

- HD: Maxtor U-DMA133 7200rpm 60Gb (160€) OF IBM IC35L060 AVVA 7200rpm 60GB (134€) ???

THX a lot you guys!!!
*D :) }:O :) *D

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Cheque even Toms Hardware
http://www.tomshardware.com/mainboard/02q1/020311/index.html
Ik zou ZEKER even wachten op die 645 DX!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Een boxed valt natuurlijk gewoon te overklokken? Hoe ver, dat hangt er maar helemaal vanaf. Ik zou je aanraden direct een goede cooler te kopen (Zalman ofzo).

Kies je voor die SiS chipset (en die is prima), heb je het dus automatisch over DDR geheugen. Zoals je op de frontpage hebt kunnen lezen is een SiS chipset met DDR geheugen (A merk) nog altijd trager dan een Intel chipset met RDRAM. Dat is dus het overwegen waard...

Misschien dat die nieuwe SiS DX chipset met DDR 333 geheugen het gat kan verkleinen, maar zo kun je altijd blijven wachten.

Dan het merk van het DDR geheugen. Een A-merk is altijd goed, hieronder valt Infineon natuurlijk ook. Maar als T.net bezoeker koop jij natuurlijk Dane Elec geheugen uit de T.net shop, aangezien je T.net een warm hart toedraagt :+

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

klik ff op mijn naam, dan zie diverse topics met mijn replies, daar staat vanalles over de asus P4s333 (sis645)

En een hoop andere onzin :P

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36
ECC kun je beter achterwege laten, hardware errordetectie/correctie is niet echt nuttig in een standaard home user systeempje.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV