GeForce 3 Ti200 & BX Chipset

Pagina: 1
Acties:

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb een vraagje betreffende een GeForce 3 Ti200 i.c.m. een Intel BX chipset.

Als ik bij de systeemeisen van die videokaartjes kijk zie ik overal dat een AGP 2.0 compliant slot nodig is. Ik heb dus een moederbord met een BX chipset (MSI 6163Pro) die dus geen AGP 2.0 slot heeft. Kan ik dan zo'n GeForce 3'tje er wel gewoon in doen ?
Ik bedoel, AGP 2.0 is toch alleen maar een slot dat AGP 1x, 2x EN 4x ondersteunt ??? Die kaart kan toch ook gewoon op AGP 2x lopen (max. van mijn moederbord) ?

Ik denk dat ik de levensduur van mijn systeempje (Intel Celeron 800@992, 384MB geheugen en andere shit) nog wel een tijdje kan verlengen als ik zo'n kaartje erin zet, maar ik heb geen zin dat als ik dat kaartje heb gekocht, ik ook meteen mijn moederbord en processor moet gaan vervangen.

Het is misschien een stommem vraag (in dat geval verwacht ik dus ook stomme antwoorden), maar ja, het gaat toch over flink wat €uro's...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

AGP 2.0 wil zeggen dat het voltage van je AGP bus geregeld kan worden door je kaart.

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Wat dat dus wil zeggen is dat het waarschijnlijk een klein probleempje gaat worden als ik die kaart erin stop ???

• KneoK

KneoK

Topicstarter
En deze topic is dus geheel overbodig geweest, want ik zag net al dat iemand met EXACT hetzelfde moederbord deze vraag al eerder gesteld heeft.

Mijn x-cuses voor mijn onoplettendheid...

Laat ik het dan het volgende vragen:

Is het de moeite waard om zo'n kaartje in mijn systeempje te zetten ? Er zit nu een MSI Starforce GeForce 2 MX in...

Verwijderd

Ik had dit ook al gevraagt iets algemener ook over ati radeon en gf 2 maar heb al wat reacties dat het wel werkt, wel wat zwaardere voeding nodig! ik heb een gewone 6163

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Op dinsdag 12 maart 2002 14:35 schreef BioWEB het volgende:
En deze topic is dus geheel overbodig geweest, want ik zag net al dat iemand met EXACT hetzelfde moederbord deze vraag al eerder gesteld heeft.

Mijn x-cuses voor mijn onoplettendheid...

Laat ik het dan het volgende vragen:

Is het de moeite waard om zo'n kaartje in mijn systeempje te zetten ? Er zit nu een MSI Starforce GeForce 2 MX in...
Zo'n kaart is een overkill voor je systeem. Je haalt geen noemswaardig extra fps. Maar je kan 'm nemen als je in de zeer nabije toekomst een nieuwe mobo en cpu en ram gaat halen :)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

In games zal je fps bijna verdubbelen. De beeldkwaliteit van de gf 3 is beter dan die van de gf 2mx.

Al met al een zeer goede upgrade.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• KneoK

KneoK

Topicstarter
sailormanfj >>> Daar ben ik dus ook achter gekomen (dat jij ook al zo'n topic had gestart).

Probleem is trouwens opgelost: Krijg een Asus v8200 Deluxe gratis van een vriend van mij... :o)

• toastingnow
Op woensdag 13 maart 2002 12:34 schreef outlaw het volgende:
In games zal je fps bijna verdubbelen. De beeldkwaliteit van de gf 3 is beter dan die van de gf 2mx.

Al met al een zeer goede upgrade.
Vriend van mij heeft een P3 450 op een bx bordje. Had eerst een tnt2 nu een gf2ti, maar nagenoeg geen verschil qua fps. Explain pls. Zou wel leuk zijn als we 't kunnen verhelpen dan.

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op woensdag 13 maart 2002 15:55 schreef toastingnow het volgende:

[..]

Vriend van mij heeft een P3 450 op een bx bordje. Had eerst een tnt2 nu een gf2ti, maar nagenoeg geen verschil qua fps. Explain pls. Zou wel leuk zijn als we 't kunnen verhelpen dan.
Een P3-450 levert nou eenmaal niet genoeg power om een echt merkbare vooruitgang te krijgen, die Celeron @992 heeft veel meer power, maar 'verdubbelen' is iig nogsteeds overdreven denk ik.

Verwijderd

Haal eens een processor van minimaal 1 Ghz...en vergelijk dan die TNT2 eens met die GF2Ti op 1024 high details een spel..
Ga er maar vanuit dat de FPS MINImaal verdubbelen

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Op woensdag 13 maart 2002 18:13 schreef NoStra het volgende:
*knip*
NoStra man, jou CPUoc history geeft veel doden, iets minder fanatiek mag ook wel :P ze gaan allemaal naar de fillistijntjes :D

De meeste mensen deugen!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Hier wat benchmarks van gforces 3 icm p3's.

http://firingsquad.gamers.com/hardware/gf4intelscaling/default.asp

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Het geeft zeker wel enorm veel extra performance, heb zelf ook een bx systeempje (3 1/2 jaar oud!), waar ik een p3-450 op had en later een 1000 op heb geprikt, had eerst een viper770tnt2(is qua prestatie ongeveer gelijk aan een gf2mx) en heb er een asus 8200 opgeprikt, het geheel wordt zeker factor2 sneller zowel op 450 als op 1000Mhz, een 450 trekt een gf3 prima, alleen haal je niet het onderste uit de kan, wat je bij een 1000+ Mhz proc wel doet. (heb uiteraard ook alleen agp2x, geen enkel probleem)

[edit]Nou ja bovenstaande link bewijst al zat trouwens... :)

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Op dinsdag 12 maart 2002 14:32 schreef BioWEB het volgende:
Wat dat dus wil zeggen is dat het waarschijnlijk een klein probleempje gaat worden als ik die kaart erin stop ???
Het gaat niet werken. Ik heb zelf een BP6 gehad, en zo gauw ik er een geforce 256 SDR inzette, werke de videokaart niet goed. Dit ligt inderdaad aan het voltage van de AGP-bus. Ik heb toen een draad gesoldeerd van mijn voeding aansluiting naar mijn AGP voeding. Toen werkte het wel alleen werd het systeem erg instabiel.

Het werkte pas toen ik een nieuw moederbord kocht.

Ik zou het niet proberen!!

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Gisteren dus een Asus V8200 Ti200 erin gegooid... Als een beest (voor zover dat mogelijk is met mijn opstelling).

Mijn celeron 800 draait dus op 952MHz, die kaart ook gelijk maar ffies een beetje aangepakt (core/mem = 200/430).

Score met mijn GeForce 2 MX in 3dmark 2001SE was 2437
Nu met nieuwe kaart erin 4855.

Dat is dus bijna verdubbeling van de prestaties. Ik vind dat best netjes, of niet soms ???

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Welk mobo heb je (ah ik zie het al), want met mijn BP6 toen ging dat echt niet werken. Maar die had daar schijnbaar nog meer problemen mee.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Veel plezier met die superkaart. :P

Waar hebbie hem gekocht en hoe duur ??? (marzzman wil ook een GF3Ti200 kopen en tot GF3 classic niveau overclocken :P , maar had gehoord dat de hele GF3 serie na complete GF4 serie verdwijnt :'( )

BTW heeft mijn A7V266 (niet de E versie) een AGP 2.0 slotske, ja toch ???

De meeste mensen deugen!

• toastingnow
Op woensdag 13 maart 2002 18:13 schreef NoStra het volgende:
Haal eens een processor van minimaal 1 Ghz...en vergelijk dan die TNT2 eens met die GF2Ti op 1024 high details een spel..
Ga er maar vanuit dat de FPS MINImaal verdubbelen
Mijn situatie 1: AMD TB900@1144 Q3 four demo met tnt2 175/190: 87 Fps
Huidige situatie 2: AMD TB900@1111 Q3 four demo GF2Ti: 98 fps
:?
Ik doe dus wat fout, maar wat dan?

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Goed, het was dus zeer de moeite waard !!!

Met een beetje tweaken nu al 5400 3dmark 2001's !!!
Pagina: 1