[@home] Brief naar Essent, maar... waar naartoe?

Pagina: 1
Acties:

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik heb een brief opgesteld waarin ik mijn onvrede ventileer over het feit dat ik al 3 jaar door Essent aan het lijntje wordt gehouden over kabelinternet dat in mijn dorp aangesloten zou worden. Ten lange leste hebben ze ineens besloten om maar niet meer te gaan investeren in mijn dorp (20,000 inwoners!) :( Niet dat ik denk dat zo'n brief veel effect sorteert, maar toch...

Maar... naar welk adres moet ik zo'n brief sturen? Ik wil voorkomen dat ze bij een of ander regionaal kantoor niet weten wat ermee te doen of dat het bij het hoofdkantoor in het "archief" belandt.

Zover ik kan bepalen zit het hoofdkantoor van Essent in Groningen en het hoofdkantoor van @Home in Amsterdam. Waar moet mijn brief naartoe? Naar beide of naar een van de twee. Of toch maar naar een regiokantoor...? De adressen weet ik. Graag advies.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Misschien loop je een beetje achter maar Essent heeft aangegeven niet meer te investeren in nieuwe gebieden aangezien de huidige investeringen eerst terug verdient moeten worden. Ik denk dat jou brief of gewoon linea recta de prullenbak in gaat of aan een prikbord komt te hangen als lolletje voor de werknemers bij Essent...

Om welke plaats gaat het btw?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Gewoon naar allemaal :P
En naar Kassa, de consumentenbond en Troubles@Home >:)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

idd... Essent is gestopt met investeren in het kabelnetwerk. Ook al schrijven alle 20.000 inwoners van Boxmeer een brief, er gebeurt nix. Er is gewoon geen geld voor...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:49

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Op dinsdag 12 maart 2002 14:32 schreef WooK het volgende:
Misschien loop je een beetje achter maar Essent heeft aangegeven niet meer te investeren in nieuwe gebieden aangezien de huidige investeringen eerst terug verdient moeten worden. Ik denk dat jou brief of gewoon linea recta de prullenbak in gaat of aan een prikbord komt te hangen als lolletje voor de werknemers bij Essent...

Om welke plaats gaat het btw?
HAHA, het zou wat :D

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

@Home
Afd. Klachtenafhandeling
Antwoordnummer 45035
1040 VB Amsterdam

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Ik vindt het gewoon jammer dat je als individuele consument zo weinig macht hebt tegenover de grote bedrijven. Ik geloof er niks van dat Essent geen geld meer zou hebben. Dit is gewoon cashen over de rug van de consument.

Wat betreft het publiceren van mijn brief op het prikbord van Essent... dan zien de werknemers misschien ook in voor wat voor een bedrijf ze werken >:) Alleen zie ik het niet zo zitten dat ik met naam en adres en al op zo'n prikbord kom te hangen.

edit:

De plaats is trouwens idd Boxmeer, goed geraden. En dan te bedenken dat ze in een naburig gehucht met nog geen 400 inwoners al wel @home hebben |:(

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 16:25 schreef Sailorman het volgende:
Ik vindt het gewoon jammer dat je als individuele consument zo weinig macht hebt tegenover de grote bedrijven. Ik geloof er niks van dat Essent geen geld meer zou hebben. Dit is gewoon cashen over de rug van de consument.
Volgens mij is de bedoeling van een bedrijf winst maken, en dit doen de meeste inderdaad over de ruggen van de consument. En bedrijfen kunnen nou eenmaal niet blijven uitgegeven, het is namelijk nou niet bepaald goedkoop om een deel van het kabelnetwerk geschikt te maken voor internet. Hier moet nou eenmaal budget voor zijn, en als dat op is gebeurt er niks. Logisch dacht ik zo, anders krijg je cistron/excite@home/upc verhalen, en ik denk dat je daar helemaal niet blij van wordt. Dus je zou nu wel een boze brief kunnen schrijven, maar dat zal niet echt helpen.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Essent en @Home zijn geen filantropische instellingen hoor... Ze bieden alleen maar internet via de kabel aan omdat ze vet willen verdienen, niet voor het nut van de internetgemeenschap of omdat ze jou zo aardig vinden... :)

Als internet aanbieden in jouw dorp zo winstgevend was geweest, hadden ze het allang mogelijk gemaakt. Dat is het blijkbaar niet --> jammer, maar pech gehad... Je kunt ze niet dwingen oid, want het is geen recht dat je hebt oid...

En begin nu niet te blaten over monopolisten ed, want als een andere aanbieder zou nl. precies hetzelfde doen :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Tco

Mijn broer woont in Grave, maar daar is het al wel voorbereid voor @home , maar nog niet leverbaar ofzo :?
Is er nog kans dat het daar dan wel beschikbaar komt de komende 2 jaar, of totaal niet?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 14:12 schreef Sailorman het volgende:
Ik heb een brief opgesteld waarin ik mijn onvrede ventileer over het feit dat ik al 3 jaar door Essent aan het lijntje wordt gehouden over kabelinternet dat in mijn dorp aangesloten zou worden. Ten lange leste hebben ze ineens besloten om maar niet meer te gaan investeren in mijn dorp (20,000 inwoners!) :( Niet dat ik denk dat zo'n brief veel effect sorteert, maar toch...
Ik woon in een gemeente met 20000 inwoners (Helden).
Ook ik wacht er al heel lang op, maar word ook steeds aan 't lijntje gehouden; er wordt steeds gezegd dan en dan komt 't en dan kom 't er weer niet...
In onze gemeente hebben ze vorig jaar wel glasvezel gelegd.

Nu las ik een paar maanden geleden in de krant dat Essent niet meer wil investeren hierin, maar onze gemeente wordt nog dit jaar aangesloten, omdat het in de laatste fase zit.
Eerst zien dan geloven....
Pagina: 1