Assume there are no rules and it's one big free for all
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
oogjes open, snaveltjes dicht
1
2
3
4
| <form action="pagina.asp"> <input type="submit" name="knop" value="Knop_1"> <input type="submit" name="knop" value="Knop_2"> </form> |
Als het goed is moet dit werken
En zoniet dan is het gewoon jammer
Verwijderd
Jah en die value is dus de text die er op de knop staatOp dinsdag 12 maart 2002 14:02 schreef MisterData het volgende:
Eehm volgens mij kun je naast een name ook een value meegeven aan een button. Deze krijgt de ASP pagina dan gewoon als variabeleDuidelijk? Nee? Dan hier ff voorbeeldje :
code:
1 2 3 4 <form action="pagina.asp"> <input type="submit" name="knop" value="Knop_1"> <input type="submit" name="knop" value="Knop_2"> </form>
knop1
knop2
knop3
knop4
knop5
knop6
knop7
Elke knop zal een andere SQL statement moeten uitvoeren.
oogjes open, snaveltjes dicht
Nee dusOp dinsdag 12 maart 2002 14:02 schreef MisterData het volgende:
Eehm volgens mij kun je naast een name ook een value meegeven aan een button. Deze krijgt de ASP pagina dan gewoon als variabeleDuidelijk? Nee? Dan hier ff voorbeeldje :
code:
1 2 3 4 <form action="pagina.asp"> <input type="submit" name="knop" value="Knop_1"> <input type="submit" name="knop" value="Knop_2"> </form>
[nepmodmode]
En dis dus een HTML vraag dus => W&G
[/nepmodmode
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Leest bovenstaande replies en gij zult slagen...Op dinsdag 12 maart 2002 14:03 schreef Yilkee het volgende:
De namen van de 7 knoppen zijn:
knop1
knop2
knop3
knop4
knop5
knop6
knop7
Elke knop zal een andere SQL statement moeten uitvoeren.
Verwijderd
Je kan dan heel makkelijk in asp/perl/php
1
2
3
4
5
6
7
| value = valuevanknop('knopnaam')
switch(value) {
case 'waarde1' : do stuff
case 'waarde2' : do stuff
case 'waarde3' : do stuff
Oeps er ging iets fout...
} |
zo iets doe ik meestal.
...Als het maar werkt
Verwijderd
De vraag is... kun je asp ? dit is toch een eitje ?Op dinsdag 12 maart 2002 14:07 schreef Yilkee het volgende:
De vraag is wat voor een ASP code ik hiervoor kan gebruiken. Ik heb namelijk op dit moment geen idee hoe ik dit kan gaan doen
<input type="button" name="knop1" value="doe" onclick="doe(1);">
en dat met 7 verschillende nummers.
<script language='javascript'>
function doe(nr) {
document.location="nieuwe.asp?mode=knop&knopnummer=" + nr;
}
</script>
a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be
Verwijderd
Jah en de mensen die geen javasupport in hun browser hebben, zitten nu met een probleemOp dinsdag 12 maart 2002 14:42 schreef clevy het volgende:
maak geen sumbit knoppen maar
<input type="button" name="knop1" value="doe" onclick="doe(1);">
en dat met 7 verschillende nummers.
<script language='javascript'>
function doe(nr) {
document.location="nieuwe.asp?mode=knop&knopnummer=" + nr;
}
</script>
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| knopwaarde = Request("btn")
Select Case knopwaarde
Case "waarde knop 1"
(code)
Case "waarde knop 2"
(code)
Case "waarde knop 3"
(code)
Case "waarde knop 4"
(code)
End Select |
en dan dus combineren met
(dwz "waarde knop x" vervangen door diens 'value' en in je pagina dit in het formulier opnemen:
<input type="button" name="btn" value="iets">
Als dit je niet lukt zou ik zeggen... kijk eens op www.4guysfromrolla.com oid voor wat bijles
1
| <a href="pagina.asp" style="border:outset 2px;background-color:#CCCCCC;color:#000000;">tekst</a> |
Je kunt natuurlijk ook screendumps maken en die plaatjes als link gebruiken. (Ook handig als je de tekst toch liever anders wil)
dat wou ik ook komen vertellenOp dinsdag 12 maart 2002 16:42 schreef voetenzalf het volgende:
Verkeerde forum, een terug!
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Het ging er namelijk allemaal om HOE je die knoppen in ASP kunt aansturen (en andersom) en NIET over hoe je OOK knoppen zou kunnen maken - waar het uiteindelijk op uitdraaide...
... of moet ik mijn definitie van "webdesign" even aanpassen?
Alleen is het volgende een beetje vaag voor mij.
form action is test.asp dus zouden alle knoppen naar die pagina iets verzenden. Als elke knop nu wat ander moet doen weet ik niet hoe dat moet.
Weet iemand een goeie form tutorial waar dit ook in wordt behandeld??
In P&W was ie waarschijnlijk dichtgegaan. Het antwoord is al lang langs geweest. Het topic heeft nog een 2e kans gekregen in W&G.. maar als de modjes hier vinden dat ie nergens toe bijdraagd en hem liever weg hebben, sluiten ze hem maar hoorOp dinsdag 12 maart 2002 17:19 schreef cwppol het volgende:
Ik weet dat het een beetje een kinderachtige discussie wordt, maar het thema van deze thread is toch echt geen Webdesign & Graphics...
Het ging er namelijk allemaal om HOE je die knoppen in ASP kunt aansturen (en andersom) en NIET over hoe je OOK knoppen zou kunnen maken - waar het uiteindelijk op uitdraaide...
... of moet ik mijn definitie van "webdesign" even aanpassen?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Welk antwoord, ik snap het ook even niet meer, geef eens een beter voorbeeld die ik wel snap.Op woensdag 13 maart 2002 11:06 schreef Janoz het volgende:
[..]
In P&W was ie waarschijnlijk dichtgegaan. Het antwoord is al lang langs geweest. Het topic heeft nog een 2e kans gekregen in W&G.. maar als de modjes hier vinden dat ie nergens toe bijdraagd en hem liever weg hebben, sluiten ze hem maar hoor
Ben zelf nog een beginner, dus als ik hem snap, dan snapt iedereen hem.
1
2
3
4
5
| <form action="anywhere.com" method="POST" name="frm1"> </form> <input type="submit" onClick="document.frm1.action='somewhereelse.com'; document.frm1.submit();"> |
Bij onoverkomelijke problemen open je maar een nieuw topic.
Dit topic is gesloten.
![]()