Toon posts:

Data afhalen van een laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Men vriendin heeft een laptop met een infrarode netwerkkaart en een 56k modem. Nu willen we die formateren maar er zijn enkele files die niet weg mogen. Die files zijn spijtig genoeg te groot om op een diskette te zetten en nu wou ik ze tijdelijk op mijne pc overzetten via een LAN... Maar het probleem is dat ik geen wireless netwerkkaart heb. Is er geen andere methode om toch die gegevens over te halen, desnoods via haar 56k modem ofzo???

Bij voorbaat dank!!

Verwijderd

Met een USB-linkkabel, mits er een USB-poort op zit natuurlijk. Te krijgen bij elke computerboer voor rond de 45 Euro.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 13:56 schreef Shivo het volgende:
Met een USB-linkkabel, mits er een USB-poort op zit natuurlijk. Te krijgen bij elke computerboer voor rond de 45 Euro.
Hey merci voor de snelle reactie... Dat ga ik zeker proberen, maar hoe doe ik dat precies?? Werkt het ook met IP-adressen enzo?? Of hoe zit dat hier...

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Of een NULL modem er tussen hangen
Suc6

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 13:58 schreef eNaSnI het volgende:
Of een NULL modem er tussen hangen
Suc6
Een NULL modem??? Wat is dat?? :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Subzer0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 13:07
Je kunt ook de harddisk uit de laptop halen en mbv een speciaal 'flufje' (verloopstukje)aansluiten op een IDE-kabel in je pc.
We hebben die dingen hier op het werk ook en ze zijn ideaal als je veel data op een laptop hebt staan en je hebt geen zin om alles over het netwerk te pompen.

This mail was made from 100% recycled electrons!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 14:00

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Dynalink USB-bridge kabel om je 2 Pc's via USB te connecten.
Snelheid is 10Mb/s en werkt met een progje dat Pc-linq heet.
Werkt prima, en inderdaad, ongeveer 45 Euro.

Verwijderd

Topicstarter
Oke tis gelukt, heb ze aangesloten gekregen met zo'n USB-netwerkkaartje, maar het probleem is dat de pc op win 2000 draait en de laptop op ME... de laptop vind de pc op het netwerk maar kan er niet op (hij vraagt een wachtwoordt) kheb ELK wachtwoord ingegeven dat ik ken maar geraak er maar niet op, met de pc kan ik de laptop niet vinden op het netwerk, zelfs niet met 'zoeken naar computers'. Pingen gaat wel via beide richtingen...

Wie kan mij helpen??
Pagina: 1