Ik heb volgende form (ik maak gebruik van de taal jsp):
<form method="POST" action="mailform.jsp">
<%
while(SQLResult.next())
{
String number_count_s = String.valueOf(number_count);
lastName = SQLResult.getString("etternavn");
firstName = SQLResult.getString("fornavn");
street = SQLResult.getString("adr_bosted");
areacode = SQLResult.getString("postnr_bosted");
mail = SQLResult.getString("epost");
out.println("<tr span class='text1'><td>" + number_count_s + "</td><td>" + lastName + "</td><td>" + firstName
+ "</td><td>" + street + "</td><td>" + areacode + "</td><td> Oslo (test)</td><td>" + mail
+ "</td><td> <input type='checkbox' name='select_email' value='"+ mail + "'> </td></tr>");
number_count++;
}
%>
<input type="submit" value="Send mail" name="B1"><input type="reset" value="Reset" name="B2">
</form>
Nu heb ik dus een checkbox achter elk record. In dat record staan persoonsgegeven en waar het mij om gaat een e-mail adres. Nu wil ik de checkboxen aan kunnen vinken en dan op submit drukken en dat ie dat de email adressen laat zien van de personen waar ik een vinkje hebt gezet. Bij een persoon werkt het nu, maar als ik meerdere personen aan vink gaat het mis. Het probleem is dat ik de volgende methode gebruik om de parameters op te vragen:
String email = request.getParameter("select_email");
Op deze manier haalt ie dus volgens mij maar een parameter op. Kan iemand mij helpen?
<form method="POST" action="mailform.jsp">
<%
while(SQLResult.next())
{
String number_count_s = String.valueOf(number_count);
lastName = SQLResult.getString("etternavn");
firstName = SQLResult.getString("fornavn");
street = SQLResult.getString("adr_bosted");
areacode = SQLResult.getString("postnr_bosted");
mail = SQLResult.getString("epost");
out.println("<tr span class='text1'><td>" + number_count_s + "</td><td>" + lastName + "</td><td>" + firstName
+ "</td><td>" + street + "</td><td>" + areacode + "</td><td> Oslo (test)</td><td>" + mail
+ "</td><td> <input type='checkbox' name='select_email' value='"+ mail + "'> </td></tr>");
number_count++;
}
%>
<input type="submit" value="Send mail" name="B1"><input type="reset" value="Reset" name="B2">
</form>
Nu heb ik dus een checkbox achter elk record. In dat record staan persoonsgegeven en waar het mij om gaat een e-mail adres. Nu wil ik de checkboxen aan kunnen vinken en dan op submit drukken en dat ie dat de email adressen laat zien van de personen waar ik een vinkje hebt gezet. Bij een persoon werkt het nu, maar als ik meerdere personen aan vink gaat het mis. Het probleem is dat ik de volgende methode gebruik om de parameters op te vragen:
String email = request.getParameter("select_email");
Op deze manier haalt ie dus volgens mij maar een parameter op. Kan iemand mij helpen?