Abit KR7A WinXP probs!??

Pagina: 1
Acties:

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 09:30

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Ik heb een Abit KR7A mobo met een Athlon XP 1800+ processor 256 MB DDR RAM (dit alles met goede koeling) Ik heb een Maxtor D740X 40 Gb ATA133 schijf. Ik heb het volgende probleem. Als ik XP installeer gaat dat allemaal perfect, het duurt alleen bijna 2 uur!!?? Daarna kom ik netjes in windows en heb geen uitroeptekens in apparaatbeheer. Maar mijn PC is zo vreselijk traag!!! Ik bedoel als ik deze computer aanklik, kan ik koffie gaan zetten en het inschenken, dan gaan kijken bij de PC en dan na drie minuten opend ie een keer het menu.

Ik heb het geheugen al getest. Ik heb het al met ander geheugen geprobeerd, ik heb al een nieuwe HD geprobeerd. Ik weet het echt niet meer. Iemand nog ideeen??

May the force be with you!!

Verwijderd

Check deze site eens:

http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm

Dit is de onofficiele ABIT-KR7A FAQ-site!

Succes,
MusicMan

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Klinkt als gerommel met netwerkkaart. Heb een vergelijkbare config (KR7Ar, met Maxtors) en nergens last van.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
idd mijn broer ook exact hetzelfde
en rete snel dus eh
check je bios eens ofzow?

Tweakers Discord

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Bios al geflashed naar de laatste versie. Netwerkkaart er al uit gehad. Probleem blijft bestaan.

Verwijderd

hmmz, is dit een vaak voorkomende kwaal van dat moederbord?

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Zou kunnen, heb nu Win2K erop gezet en die loopt werkelijk als een speer!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:13
Het versteken van je kaarten naar verschillende sloten? Andere drivers geprobeerd? Goede mode instelling binnen je RAID voor je schijven?

Om een paar dingen te noemen. :?

• Skywalker

Skywalker

Use the force Luke!!

Topicstarter
Ik heb de non-raid versie van het mobo. Dus met raid instellingen kan het niet te maken hebben. Kaarten al op verschillende plaatsen gehad, hielp ook niet. Het probleem is heel vreemd, hij installeert goed en loopt ook wel. Hij geeft geen confilcten en/of foutmeldingen in apparaat beheer, maar hij is zo verschrikkelijk traag dat als ik mijn oude 286 ernaast zet ik liever daarop werk??!!

Nou heb ik ergens gelezen dat de nieuwe 6N bios waarschijnlijk de oorzaak kan zijn. Misschien moet ik maar eens terug naar 6G. Kan dit met dezelfde flash util?

Pagina: 1