NAD C320/350 dilemma

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:23
Waarschijnlijk ben ik een beetje aan het mierenneuken, maar ik zit dus echt te twijfelen tussen de C350 en de C320.

Kom aub niet aan met andere merken, want het ligt al vast dat het 1 van die 2 versterkers gaat worden :)

Mijn verhaaltje:
Ik heb laatst 2 B&W DM 602 S3 speakers aangeschaft, maar ik vraag me af welke van de 2 NAD's ik het best erbij kan nemen (qua vermogen). Ik heb ze al beluisterd in combinatie met een C350 (C320 stond er niet) en dat klonk heel lekker.

De speakers zijn 120 Watt, de NAD C350 levert 2x60 continu en de NAD C320 2x40.

Welke versterker zou nu beter passen?

Verwijderd

Ik zou voor de C350 gaan, deze geeft gewoonweg meer vermogen. Of zit er zo gigantisch veel prijsverschil in dat je twijfeld?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Zullen het allebei goed doen. Vermogen is vrij betrekkelijk.

Ik stuur mijn 602's met 60 watt RMS per kanaal aan. En dat is meer dan voldoende ! Meer dan genoeg reserves ook.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

C350 rulezz

Want:

Continu vermogen stereo 2x 60 watt bij 8 ohm
Dynamisch vermogen tot 2x 240 watt
Geheel discreet opgebouwd
7 relaisgeschakelde ingangen, inclusief 2 Tape in- en uitgangen
Gescheiden voor- en eindversterker
Soft Clipping
Ringkern voedingstransformator
ISC vermogens reserve
Trigger uitgang
NAD Link
Afstandsbediening

Zie ook c350

Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/products/large/C350%2Ejpg

Ik heb zelf ook NAD gehad en dat geeft een stabiel en warm geluid en ga voor het hoogste vermogen in dit geval. Hij is ook nog mooi opgebouwd ook, nl: voor en eind gescheiden.

BTW wat is het prijsverschil?

dit zijn ze he:

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/ACFF489.gif

shit doet het hier niet |:( normaal gaat het frontje eraf.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

ik zou voor de 350 gaan, het is wel iets meer geld, maar als je anders de 320 koopt, denk je later van, damn had ik nou toch maar die 350 gekocht... :X ;(

dus even iets diper in de buidel tasten denk ik :7

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Neem de 350, liever nog de 370 :) :)

• InZane
Op dinsdag 12 maart 2002 13:27 schreef Fireman het volgende:
C350 rulezz

Want:

Continu vermogen stereo 2x 60 watt bij 8 ohm
Dynamisch vermogen tot 2x 240 watt
Geheel discreet opgebouwd
7 relaisgeschakelde ingangen, inclusief 2 Tape in- en uitgangen
Gescheiden voor- en eindversterker
Soft Clipping
Ringkern voedingstransformator
ISC vermogens reserve
Trigger uitgang
NAD Link
Afstandsbediening

Zie ook c350

[afbeelding]

Ik heb zelf ook NAD gehad en dat geeft een stabiel en warm geluid en ga voor het hoogste vermogen in dit geval. Hij is ook nog mooi opgebouwd ook, nl: voor en eind gescheiden.

BTW wat is het prijsverschil?

dit zijn ze he:

[afbeelding]

shit doet het hier niet |:( normaal gaat het frontje eraf.
Thnx voor de specs, maar die waren al wel bekend.
Heb de hele NAD catalogus thuis liggen :+

't prijsverschil doet er niet zo erg toe. Ik wil gewoon de beste keus maken.

Na al die replies neig ik dus meer naar de C350 :)

Dit zijn de speakers trouwens (ik heb ze in het zwart)

http://www.bwspeakers.com/products/gallery/product_details.cfm?object_id=F17F7AAE-8CA5-4B1D-93AC761A45B9AFEE

Verwijderd

De c370 :P

Neeuh ik heb de stelling van als dr iets is wat ik eigenlijk niet kan betalen maar wel graag wil hebben dat ik dan ff door spaar dus gewoon voor de c350 gaan.

<edit> hervaz ook al :D</edit>

• InZane
Op dinsdag 12 maart 2002 13:39 schreef hervaz het volgende:
Die is heel erg :9~ ja, maar toch een beetje overkill voor 2 van die 'kleine' B&W's denk ik :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 13:43 schreef InZane het volgende:

[..]

Die is heel erg :9~ ja, maar toch een beetje overkill voor 2 van die 'kleine' B&W's denk ik :)
Alleen kan je daar meer aan upgraden later
je kunt dan de 270 eindbak nemen dr bij en andere speakers
bi-ampen :P

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 11:15
Op dinsdag 12 maart 2002 13:39 schreef hervaz het volgende:
Het zou toch niet zo zijn dat psycho een kloontje heeft aangemaakt he? >:)

Maar goed: ik stem ook voor de c370 :)

/edit: met hetzelfde argument als Driez. En ook iets wat ik in de afgelopen jaren uit ervaring heb gemerkt: Koop iets goeds. Koop niet iets, wat nèt goed genoeg is, of waarvan je denk "ik doe het er wel mee". Daar krijg je zoveel spijt van. Ikzelf merk het vooral met gereedschap ed. Maar het geldt ook voor dit soort dingen:
1. Stel een lijstje met "eisen" op. (is voor audio wel wat lastiger, maar toch best te doen)
2. Zonder op prijzen te letten, kies wat je goed vindt. En kies dan iets wat aan je verwachtingen voldoet. Niet minder, maar ook niet meer.
3. Koop dat. En als je het niet kan betalen: Neem niet iets goedkopers, maar ga verder sparen totdat je het wel kan betalen.

In jou geval dus minstens de c350, maar als dat ook al enigszins een consessie is: neem de c370

• InZane
Op dinsdag 12 maart 2002 13:46 schreef Lampje het volgende:

[..]

Het zou toch niet zo zijn dat psycho een kloontje heeft aangemaakt he? >:)

Maar goed: ik stem ook voor de c370 :)

/edit: met hetzelfde argument als Driez. En ook iets wat ik in de afgelopen jaren uit ervaring heb gemerkt: Koop iets goeds. Koop niet iets, wat nèt goed genoeg is, of waarvan je denk "ik doe het er wel mee". Daar krijg je zoveel spijt van. Ikzelf merk het vooral met gereedschap ed. Maar het geldt ook voor dit soort dingen:
1. Stel een lijstje met "eisen" op. (is voor audio wel wat lastiger, maar toch best te doen)
2. Zonder op prijzen te letten, kies wat je goed vindt. En kies dan iets wat aan je verwachtingen voldoet. Niet minder, maar ook niet meer.
3. Koop dat. En als je het niet kan betalen: Neem niet iets goedkopers, maar ga verder sparen totdat je het wel kan betalen.

In jou geval dus minstens de c350, maar als dat ook al enigszins een consessie is: neem de c370
De C350 voldoet ruim aan de eisen. Tis ook niet zo'n hele grote ruimte dus dat zit wel goed :)

Eigenlijk is kiezen helemaal niet zo moeilijk ;)

Me gaat maar eens bestellen deze week :P

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
Waar heb je je speakers gekocht? En waar ga je die versterker halen? Lijkt mij nl. ook wel een leuke set, evt. vloerstaanders, maar dat weet ik nog niet.

• InZane
Op dinsdag 12 maart 2002 14:51 schreef Arzie het volgende:
Waar heb je je speakers gekocht? En waar ga je die versterker halen? Lijkt mij nl. ook wel een leuke set, evt. vloerstaanders, maar dat weet ik nog niet.
Tis zeker heel erg leuk :)

Ik heb de speakers bij Versnel Hifi in Apeldoorn (http://versnel.hear.nl) gekocht en daar ga ik de versterker ook halen.
Gewoon een goeie zaak waar ze de tijd voor je nemen.

Die vloerstaanders wil ik misschien ook nog wel hebben.
Iemand enig idee wat dat ongeveer kost?
Pagina: 1