Toon posts:

Volcano 7 - WAT EEN HERRIE!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb pas een Volcano 7 gefixt voor mijn nieuwe Athlon XP 1700 op een Epox EP-8KHA+ en dat ding maakt me toch een lawaai...!!!

Iemand enig idee hoe ik de RPM kan regelen of hoe ik het lawaai een beetje kan dempen?

thx ;)

Verwijderd

Ben je handig > maak een voltage regelaar :)

Ben je minder handing > Zoek op deze site naar de " Zalman Fan Mate" van 11 Euro ;)

[edit, plaatje]

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/october/fanmate1b.gif

[/edit, plaatje]

Verwijderd

Topicstarter
Joh!! Dat ga ik nemen :)

THX M8 *D

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 12:55 schreef Species_8472 het volgende:
Ben je handig > maak een voltage regelaar :)

Ben je minder handing > Zoek op deze site naar de " Zalman Fan Mate" van 11 Euro ;)

[edit, plaatje]

[/edit, plaatje]
dat zal niet werken op een Volcano 7, omdat daar een temperatuur sensor in zit dan zou het dubbel op werken

je moet bij een vulcano 7 zorgen dat er een goede lucht stroom is zo dat het warme lucht niet rond de processor blijft hangen en deze de temp sensor verwarmd

heb zelf zo'n volcano 7, moet nog een paar blow holes maken.
Al zet ik me kast open is me toerental rond de 2900 maar doe ik de kast dicht dan loop tie op naar 4500 en maakt ie een zooi lawaai

Verwijderd

Werkt dit wel op een Thermaltake dragon orb III???

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Dat gaat WEL werken bij een Volcano 7 hoor, als ie nu continu op max loopt dan kan het.

Loopt ie niet continu op max dan haal je de tempsensor weg (volgens mij is dit eerder een warmtegevoelige weerstand) en de draadjes soldeer je aan elkaar, dan loopt ie continu op max.

Het is wel aan te raden om dat laatste zowiezo te doen als je zelf het voltage regelt.
Pagina: 1