AVI schokt bij 2 GB grens

Pagina: 1
Acties:

• Teleflubbie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 17:25
Met Adobe Premiere maak ik AVI's (Win2000, Microsoft DV codec) groter dan 2 GB. Gaat allemaal perfect, totdat mijn oog viel op het volgende verschijnsel:

Het afspelen van alle AVI's "stokt" heel even bij 9.26 minuten. Laat dit nu precies de 2 GB grens zijn van het AVI bestand.

Het komt niet altijd voor, maar na het redelijk goed reproduceerbaar. Alle AVI's hebben dit verschijnsel.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Verwijderd

Ik heb het idee dat het bestand gewoon te groot is.
Heb dat zelf ook wel gehad als ik em dan splits is het ok.

Verwijderd

Het ligt er ook aan wat voor een codec je gebruikt!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Schijnt dat Premmier een of ander systeem gebruikt om bestanden groter dan 2 gieg te kunnen capturen (windows98 kan namelijk maar 2 gieg max aan)
hij knipt ze zelf in kleinere stukken, alleen daar merk je niks van. (of toch wel :?)
mijntweecenten

specs

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Goeiemorgen zeg, op wat voor resolutie capture je??? 2 gigabyte voor 9,5 minuut film... Dan is je hd zeker errug snel vor :P

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 16:34 schreef twopack het volgende:
Schijnt dat Premmier een of ander systeem gebruikt om bestanden groter dan 2 gieg te kunnen capturen (windows98 kan namelijk maar 2 gieg max aan)
hij knipt ze zelf in kleinere stukken, alleen daar merk je niks van. (of toch wel :?)
mijntweecenten
Dat heet capture als reference file

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op dinsdag 12 maart 2002 12:45 schreef Randy.W het volgende:
Met Adobe Premiere maak ik AVI's (Win2000, Microsoft DV codec) groter dan 2 GB. Gaat allemaal perfect, totdat mijn oog viel op het volgende verschijnsel:

Het afspelen van alle AVI's "stokt" heel even bij 9.26 minuten. Laat dit nu precies de 2 GB grens zijn van het AVI bestand.

Het komt niet altijd voor, maar na het redelijk goed reproduceerbaar. Alle AVI's hebben dit verschijnsel.

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Grens van 2 GB (FAT16 :?). Hij kan het waarschijnlijk niet aan om een nieuwe file te maken zonder frames te droppen.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
de opendml standaard wordt toegepast op files groter dan 2gb.. Dan krijg je dat.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op dinsdag 12 maart 2002 17:00 schreef MST_Morpheus het volgende:
Goeiemorgen zeg, op wat voor resolutie capture je??? 2 gigabyte voor 9,5 minuut film... Dan is je hd zeker errug snel vor :P
Snel ? nee hoor

Als ik 6 minuten op full quality met m'n dc10+ opneem zit ik ook aan de 2 gig :) maar geen haperingen *D

[ontopic] Je gebruikt toch wel NTFS he ?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 18:59 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

[ontopic] Je gebruikt toch wel NTFS he ?
Anders kom je wat lastig boven de 2GB he? :)

Verwijderd

1 draadje niet genoeg?
Pagina: 1