[CMR2.0] Game loopt soms sneller

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43
Ik heb een raar probleem met Colin McRae Rally 2 op m'n PC (P3 750 1Gb ram GF3Ti500)

Om de 4 a 5 seconden loopt dat spel een halve second heel snel (hmm, hoe moet ik dat nu uitleggen...) Het is precies alsof dat er op die halve seconde 10 maal zoveel frames gerenderd worden, zodat die auto ook 10 keer zo snel rijd.
En da's vervelend, want soms mis je een bocht daardoor ..

Vroeger had ik dat ook al eens opgemerkt bij 't multiplayeren, maar nu is dit de eerste keer dat me dat opvalt tijdens singleplayer ..

Heeft iemand dit ook al voorgehad of van gehoord? En denken jullie dat dat aan het game zelf ligt, of aan instellingen van de pc ?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Ligt niet aan de game hij draait hier met de laatste colin2 patch dx8.1 laatste detonators en op good old win 98 se best wel lekker.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 12:40 schreef shaidar het volgende:
Ik heb een raar probleem met Colin McRae Rally 2 op m'n PC (P3 750 1Gb ram GF3Ti500)

Om de 4 a 5 seconden loopt dat spel een halve second heel snel (hmm, hoe moet ik dat nu uitleggen...) Het is precies alsof dat er op die halve seconde 10 maal zoveel frames gerenderd worden, zodat die auto ook 10 keer zo snel rijd.
En da's vervelend, want soms mis je een bocht daardoor ..

Vroeger had ik dat ook al eens opgemerkt bij 't multiplayeren, maar nu is dit de eerste keer dat me dat opvalt tijdens singleplayer ..

Heeft iemand dit ook al voorgehad of van gehoord? En denken jullie dat dat aan het game zelf ligt, of aan instellingen van de pc ?
Ja, ik heb daar ook wel last van. Meestal na een paar races, als ik na 2 stages terug ben gegaan naar het menu om vervolgens de volgende stages te rijden. Dan wil 'ie bij mij ook wel eens 'verkeerd om hokken'. Moeilijk te omschrijven, inderdaad. Best wel irritant... Geen idee wat er aan te doen is...

• Shaidar
Ik heb alle instellingen afgegaan, en mijn insziens is er nergens een instelling die daar mee te maken heeft ..

Nu valt het op dat 't vooral in de bochten is, als je er zo door schuift, dan versnelt ie gewoon ...

Raar zeer raar .. :/

Iemand anders (nog) een idee ?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 10:50
Ik heb het precies andersom, maar dan alleen in multiplay. Om de zoveel seconden ONTZETTEND traag (<10 fps) en ook vnl. in bochten

Niets wat ik doe maakt iets uit, ben zelfs van win98 naar XP gegaan met alle bijbehorende drivers, maar het probleem blijft precies hetzelfde

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39

Wom

Ik heb dat dus gehad dat ik bij het aanremmen opeens een drop in mijn framerate had. Ik heb toen mip-mapping uitgeschakeld en geen centje pijn meer.

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Hebbie MSN aanstaan kan ook veel doen met dat soort gevallen!!!

Verwijderd

Met 10fps meer loopt die niet 10x zo snel hoor :)

• Shaidar
Op dinsdag 12 maart 2002 20:23 schreef WouteRF het volgende:
Met 10fps meer loopt die niet 10x zo snel hoor :)
Neenee, die getallen heb ik er maar bijgezet om het duidelijker te maken ... :)

• Shaidar
Ik heb denk ik alles geprobeerd .. ik draai geen msn, en heb die mipmapping op alle soorten geprobeerd .. alle andere instellingen ook, maar ik heb nog geen oplossing gezien.

En het is ook niet consequent .. er is echt geen touw aan vast te knopen waneer dat ie 't doet, en wanneer niet .. juist nog een race gereden, en toen deed ie 't niet.

naja, ik zal er maar mee leren leven zeker ? :)

of er moest iemand nog een ideetje hebben?

Pagina: 1