Toon posts:

Ftp Access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ftp en meerdere accounts ervoor en ieder zijn eigen map. zoals:

jan op ftp komt in map jan.
piet op ftp komt in map piet.

Nu is het me gelukt om dat te doen met 1 account
nu zijn er nog 2 die er bij moeten komen.. 1tje daarvan werkte maar niet meer. ik krijg ze niet aan de praat.
terwijl alles bijna het zelfde staat als account 1 behalve de map dan.

Hoe kan dit?
hoe kan ik dit oplossen

en hoe kan ik zorgen dat als iemand in zijn eigen map komt z'n file status kan veranderen.. bijv. chmod 777 index.html nou is dit een rare maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel..

<font color=red>Mod break: Graag geen greetz of iets dergelijks onder je post zetten, zie *hier* waarom niet.</font>

Verwijderd

Welk o/s en ftp-server gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 13:55 schreef mmmuttley het volgende:
Welk o/s en ftp-server gebruik je?
Windows 2000 advance server

welke ftp server gewoon die van iis.

Ik heb nu wel voor elkaar gekregen voor het inloggen van iedereen zeg maar van jan naar map jan en piet naar map piet dat werkt allemaal
maar nu nog de chmod gedoe.

Verwijderd

probeer eens serv-u ftp server, dat proggie roelt!
dat kan je hiero halen http://www.serv-u.com/ ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 maart 2002 14:12 schreef novagamer het volgende:
probeer eens serv-u ftp server, dat proggie roelt!
dat kan je hiero halen http://www.serv-u.com/ ;)
Ik hem gedownlaod en geprobeert. ut ziet er wel goed uit. alleen nu de vraag. Laad het programma ook als mijn pc opstart en bij de login scherm staat zeg maar?
En toen ik het geinstalleert had kon ik toen ik was ingelogd als een user. die volledige beheer heeft over z'n map. Niet de rechten enzo veranderen. hoe zit dit. CHMOD wordt niet onderstuend. zegt hij bij cute-ftp en bij gewoon ftp zegt ie: this server does not support changing file permissions :(
en jah de bedoeling is dat die dat dus wel onderstuenen gaat.

• TrehT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05-2022

TrehT

koelle

iis heeft meer holes dan een zwitserse kaas

ni aan beginnen

TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs

Verwijderd

onder linux moet je dat soort permissies per map en per persoon ondersteunen.
Zoals al opgemerkt zijn er lekken in ftp's die aan gebruikers hangen. Ik heb een ftp gemaakt los van de normale gebruikers, dus jan is bijv een normale gebruiker en janftp is een ftpuser die alleen ftprechten heeft en geen gewone rechten. Hiermee beveilig je de ftp een stuk.
Kijk eens of dat met win2000server ook mogelijk is.

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

CHMOD kan toch alleen onder linux en niet onder windows?
Of heb ik het nou verkeerd? :?

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ten eerste kan je ServU gewoon als Service starten, dus dat is idd nog voor het inloggen zelf.

Heb je trouwens wel SITE CHMOD 777 index.html geprobeerd..? Dat SITE moet er dus wel voor!
(en CHMOD werkt dus onder linux, maar ook onder Windows ftp clients!!)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 17 maart 2002 13:33 schreef Ook het volgende:
Heb je trouwens wel SITE CHMOD 777 index.html geprobeerd..? Dat SITE moet er dus wel voor!
CHMOD bestaat niet volgens windows. Het is een unknown command zeg maar.? Heb het geprobeerd. Met en zonder dat SITE ervoor Krijg het exacte bericht:

'SITE' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Dat is wat ik krijg te zien.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
CHMOD is een Unix/Linux commando.

Zet gewoon een linuxbakkie neer :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

Op zondag 17 maart 2002 13:33 schreef Ook het volgende:
Ik bedoel niet op de client maar op de server natuurlijk!
Op een Windows-server doet ie die permissions toch automatisch?

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 09:33 schreef Octopus het volgende:

[..]

Ik bedoel niet op de client maar op de server natuurlijk!
Op een Windows-server doet ie die permissions toch automatisch?
nop gaat niet automatisch. en er is een manier waarop mensen zodra ze ftp server inloggen op een win2k server dat ze de filepermission kunnen instellen..

Linux bakie heb ik momenteel niet staan helaas :-( heb daar ook momenteel geen tijd voor. Win2k wil ik graag mee werken Das omdat ik win2k ff wat beter ken als linux. en wat makelijker is in sommige dingen. Later wil ik er wel een paar linux bakies bij plaatsen maar daar heb ik nu in iedergeval niks mee. Ik draai nu de ftp server bullit proof. Aangeraden door m'n collega. Ik kan hierbij wel mensen alle rechten geven over een map.. de file permissions veranderen etc etc.. maar nog staat er in de ftp browser bij eigenschappen.. Filepermission wordt niet ondersteunt op deze server.. na mij idee dus wel....?

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Hmm, ik wilde zelf net een windows 2000 adv. server probleem posten.

Heb jij de server als domain controller werken? Ik had hem eerst gewoon in de workgroup en mijn ftp deed het goed, alle ge-authentiseerde users kwamen in mijn ftp map.

Nu ben ik echter geswitch naar domain controller en plots werkt mijn ftp server niet meer goed. Ik weet dat er het een en ander veranderd is qua users en groepen, maar naar mijn idee heb ik toch echt de goede rechten toegekend.

Als ik de server op anonymous login laat draaien doet ie het altijd wel goed.
Nu kan alleen de administrator inloggen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

edit:
Keek net even naar je permissions probleempje. Is volgens mij met IIS 5 niet mogelijk. Als ik nml de server vanuit explorer benader en rechtermuisklik op een file en dan properties selecteer, staat onderaan:

This server does not support changing file permissions
Denk dat ik toch maar op die Serve U over ga...

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een domain controller werkend jah. Mijn FTP werkt wel prima. En iedereen die inlogd komt netjes in zijn eigen map dat is ook het hele probleem niet. Het probleem is dat iedere gebruiken alle rechten heeft over zijn EIGEN map. Probleem: Ik log in bij mezelf als een gebruiker. Zie de map prima. Kan bestanden verwijderen/uppen/downen. Maar nu komt het er op neer of het chmod 666 of 777 of 766 moet zijn whatever. Dat kan niet. Server doesn't have filepermission support. <-- hier kom ik dus echt niet iut
Die heb ik met de FTP van windows. Maar die draai ik daarom dus ook niet meer. Maar met Bullit Proof FTP heb ik het probleem ook :(
Pagina: 1