Toon posts:

Overklokken van 200 MHZ naar 333 MHZ ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een pc waarvan ik de processorsnelheid wil overklokken van 200 naar 333 MHZ.Volgens de jumpersettings op het moederbord kan hij het wel aan. Nou is mijn vraag of de processor het ook aan kan.
Het is een Intel Pentium w/ MMX Technology processor
met waarschijnlijk het volgende type/serienummer??, FV80503200, SL27J/2.8V ( Voltage ?? ).Of moet er gewoon een betere koeler op??

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Nou als je van je Processor afwilt moet je het doen. Maar ik denk niet dat je veel hoger als 233 komt. Die zijn er totaal niet op gebouwd en denk je aan de warmte ontwikkeling?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:14

-ET-

Phone Home

succes ik denk alleen niet dat je proc. het overleeft

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nee, dat gaat niet werken.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Je zult er max 266 uit kunnen halen denk ik, dat deed die van mij tenminste.

(was trouwens een 166MMX op 3,5 x 74)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:36 schreef FastBunny het volgende:
Nou als je van je Processor afwilt moet je het doen. Maar ik denk niet dat je veel hoger als 233 komt. Die zijn er totaal niet op gebouwd en denk je aan de warmte ontwikkeling?
he bedankt voor de snelle posting.
Het moederbord kan wel 333 MHZ aan, de processor kennelijk niet dus, kan je mij misschien verder helpen aan specificaties van dit type processor.Misschien kan ik beter een andere processor kopen die wel deze snelheid ( 333 MHZ ) ondersteunt en koeler.Al is het best wel een oude PC, maar kan ik een beetje gaan hobbyen en/of aan het netwerk hangen.Alle tips zijn welkom.

Ik hoop dat er weer net zo snelle postings komen als een paar minuten geleden!!!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 12 maart 2002 12:45 schreef fabianbrochard het volgende:

[..]

he bedankt voor de snelle posting.
Het moederbord kan wel 333 MHZ aan, de processor kennelijk niet dus, kan je mij misschien verder helpen aan specificaties van dit type processor.Misschien kan ik beter een andere processor kopen die wel deze snelheid ( 333 MHZ ) ondersteunt en koeler.Al is het best wel een oude PC, maar kan ik een beetje gaan hobbyen en/of aan het netwerk hangen.Alle tips zijn welkom.

Ik hoop dat er weer net zo snelle postings komen als een paar minuten geleden!!!
Denk niet dat het het waard is een snellere cpu te kopen. En een Intel Pentium MMX is officieel maar tot 233MHz verkocht. Er zijn wel AMD k6 cpu's die wel als 333Mhz verkocht worden, echter denk ik niet dat het allemaal er veel winst zal geven op een verouderde pc. Zet em es op 233 of 266 maar veel meer zal je cpu niet overleven. Dat het moederbord het kan wil niet zeggen dat de cpu dat ook dan kan :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

je moet je afvragen wat je met die pc wil gaan doen. Als je van plan bent er nieuwe spellen op te gaan spelen, zal het niet heel erg veel uitmaken of je nou een proc hebt die op 200mhz of een 233 (of als je mazzel hebt 266) loopt. Het blijft een trage processor voor games. Wil je daarentegen gewoon een beetje browsen/officen is het een prima bakkie.
Overclocken moet je zien als een gratis extratje, waar je in de praktijk meestal niet zo heel erg veel van merkt.
Verder is de P1(mmx) niet erg goed over te clocken. Mijn athlon classic 500 was dat wel (zie icon). ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:47 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Denk niet dat het het waard is een snellere cpu te kopen. En een Intel Pentium MMX is officieel maar tot 233MHz verkocht. Er zijn wel AMD k6 cpu's die wel als 333Mhz verkocht worden, echter denk ik niet dat het allemaal er veel winst zal geven op een verouderde pc. Zet em es op 233 of 266 maar veel meer zal je cpu niet overleven. Dat het moederbord het kan wil niet zeggen dat de cpu dat ook dan kan :)
Ik denk dat ik beter dus kan overklokken naar maximaal 233 of 266.Dan stop ik maar wat extra geheugen erin om de pc iets beter te laten draaien en zo min mogelijk belasten met programmatuur.het moederbord is van het type P55-BT, ISA PCI,met Intel 82430 TX PCIset chipset,

Intel pentium processor opereating at 100- 333 MHZ, socket 7, misschien zegt dit nog iets.Als je nog wat tips hebt, van harte welkom, ik heb niet zoveel verstand van dit soort zaken, jullie wel en daarom ben ik hier!!,

Weet je misschien waar je goedkoop processors kan krijgen?
Dumpzaken/Beurzen ( PC- Beurs )??

Alvast bedankt!!!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op dinsdag 12 maart 2002 12:58 schreef fabianbrochard het volgende:

[..]

Ik denk dat ik beter dus kan overklokken naar maximaal 233 of 266.Dan stop ik maar wat extra geheugen erin om de pc iets beter te laten draaien en zo min mogelijk belasten met programmatuur.het moederbord is van het type P55-BT, ISA PCI,met Intel 82430 TX PCIset chipset,

Intel pentium processor opereating at 100- 333 MHZ, socket 7, misschien zegt dit nog iets.Als je nog wat tips hebt, van harte welkom, ik heb niet zoveel verstand van dit soort zaken, jullie wel en daarom ben ik hier!!,

Weet je misschien waar je goedkoop processors kan krijgen?
Dumpzaken/Beurzen ( PC- Beurs )??

Alvast bedankt!!!
Bij mijn weten bestaan er geen Intel Pentiums sneller als 233MHz, misschien dat de Pentium 2 Overdrive's wel op 333MHz draaien maar die zijn ERG duur

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:55 schreef bloasfist het volgende:
je moet je afvragen wat je met die pc wil gaan doen. Als je van plan bent er nieuwe spellen op te gaan spelen, zal het niet heel erg veel uitmaken of je nou een proc hebt die op 200mhz of een 233 (of als je mazzel hebt 266) loopt. Het blijft een trage processor voor games. Wil je daarentegen gewoon een beetje browsen/officen is het een prima bakkie.
Overclocken moet je zien als een gratis extratje, waar je in de praktijk meestal niet zo heel erg veel van merkt.
Verder is de P1(mmx) niet erg goed over te clocken. Mijn athlon classic 500 was dat wel (zie icon). ;)
Ik was gewoon benieuwd of ik de processor kon overklokken.
Het is eigenlijk puur voor de grap/fun om deze actie te doen, ik weet dat het niet echt veel zal uitmaken. Ik ga deze PC niet echt zwaar gebruiken, zoals jij al eerder omschreef alleen een beetje browsen/hobbyen/netwerkje.Voor zware programma's gebruik ik wel een van mijn andere pc's!

In ieder geval bedankt voor jouw posting!!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16

joker1977

Tweakert

Een 233 MHz. Intel Pentium I krijg je met een beetje moeite wel op 292 MHz. Voor een 200 MHz. gok ik dat je niet hoger komt dan 249 MHz.. Maar met 83 MHz. FSB lopen ze best hard, hoor :):):)

Verwijderd

hebbie al een kissie voor je proc gemaakt waar die in past, en kleed je zwart... nee zonder shit die overleeft dat niet mate.

Verwijderd

waarom wil je die overclokcen? je gaat een fiat panda toch ook niet opvoeren? :? of wil je er winxp op gaan zetten?

• KillerB
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Ik heb een 166mmx op 266mhz lopen en hij wordt nog maar 35graden stressed. Zit wel een redelijk groot koelblok op, maar een standaard fannetje.

Ik heb ook nog een 233mmx en die wordt maar 30 graden en dar zit een gewoon koelblok op met fan en hij loopt op 266mhz.
Dat moederbord van jou is volgens mij een Asus. Die heb ik dus ook en ik krijg em niet hoger dan 266mhz. Terwijl het volgens het boekje wel moet kunnen.

De FSB wil niet lopen op 83MHZ en de multiplier wil ook niet hoger. Jammer, die cpu kan makkelijk 300mhz ;(

Verwijderd

mmm ik had een Abit moederbord met een fette multiplier (max 87 (volgens mij))met een IBM Cirix 512cache 233MHz die heeft bijna 30 dagen op 350 gelopen zonder probleem... nu weet ik niet of een mmx dat aan kan

maar toen verkocht me papa me systeempie (zelf om gevraacht *D) en weg was ie... (wel terug gezet op 233) ik zal kijken of op me server ergens nog de screenshots van cpuid staan
Pagina: 1