We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Verwijderd
ALs je meer dan 1,5 hiermee doet, maakt het volgens mij niet zoveel uit. Ik denk dat ze allebei (mits je de P4 overclocked) even snel zullen zijn.
Het nadeel van de PIII is dat ie hierna niet/of bijna niet meer geupgrade kan worden.
Die P4 kan je het komende jaar nog wel upgraden, daarna komen er waarschijnlijk toch weer nieuwe pin combinaties en of sneller ander geheugen op de markt.
--------------------------------------------------------
Wat is het prijs verschil tussen de 2 systemen?
Het probleem is idd dat ik die pIII zeer interessant vind,
maar als ik ff wat langer doorspaar ook een heel snel systeem heb die ik later ook probleemloos kan opwaarderen
Ik overigens niet van plan om men cpu te gaan overklokken
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
maar een overgelocked northwood is sneler.
idd, maar ik ben niet van plan te gaan oc-en ivm met men micro-atx case die ik juist genomen met de bedoeling een zo stil mogelijk systeem te maken. hiervoor had ik namelijk zon amd straaljagerOp dinsdag 12 maart 2002 15:56 schreef FMS het volgende:
die P3's zijn idd erug snel, un maat van mij heeft een 1ghz, overgeclock'd @ 1.3+. met een radeon8500 haalt die bijna 8000 3Dmarks.
maar een overgelocked northwood is sneler.
ik kad m'n northwood 700mhz overclocken met de intel stock cooler, wat vrij stil is.
* _JGC_ vindt dat AMD ook wel goede boxed coolers mag meeleveren zoals Intel dat al jaren doet.
Dat doen ze ook:Op dinsdag 12 maart 2002 17:01 schreef _JGC_ het volgende:
Jammer dat je die intel-in-a-box coolers niet los kunt kopen, een AMD CPU met een Intel Pentium III/Celeron boxed cooler is behalve snel ook nog eens stil
* _JGC_ vindt dat AMD ook wel goede boxed coolers mag meeleveren zoals Intel dat al jaren doet.
http://www.tweakers.net/nieuws/20568?highlight=boxed
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
overklok de cel wat en houdt dat nog een tijdje. Je red het nog wel tot de clawhammer
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
omdat we de hercules LE waarschijnlijk volgende week binnen krijgen, ga ik eerst deze aanschaffen en dan denk ik toch gewoon de PIII
weet iemand overigens een site waar ik benchmarks kan vinden van deze cpu ivm met een p4 northwood
oh ja, intel boxed koelers stil
(edit-typos etc)
Verwijderd
Een Overclock van P4 gaat volgens ,mij eigelijk altijd goed (pin me er niet op vast)
TOen ik mijn pc had geinstalleer, vroeg mijn bios wil je 1,6 ghz (16x100) of 2,13 Ghz (16x133) ben eerst voor de 1e gegaan, daarna gewoon 2,1 gzh gedaan. Heb verder nooit problemen mee, erg stabiel.
WIl je echt niet overcloken dan zou ik voor een intel PIII 1,4 ghz gaan, die is zker sneller dan een P4 1,8
[Beetje oftopic]
AMD is best wel snel en goedkoop ivm Intel PIII
Ik weet niet of er zoveel warmte (lees geluids overlast) verschil zit tussen XP en P3 zit.
[Beetje oftopic]