mening gevraagd: P3 1400 of P4 northwood

Pagina: 1
Acties:

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
Ik zit errug te twijfelen of ik nu de pIII 1400 met 512KB l2 moet kopen of toch door te sparen voor een P4 northwood en dan direct men mobo en ram ook op te waarderen.

Hierover graag jullie mening over wat ik het beste kan doen :?

de pc word voornamelijk gebruikt om te gamen en een beetje divx-tjes afspelen

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Hangt er erg vanaf hoe lang je met dit systeem denkt te gaan doen.

ALs je meer dan 1,5 hiermee doet, maakt het volgens mij niet zoveel uit. Ik denk dat ze allebei (mits je de P4 overclocked) even snel zullen zijn.

Het nadeel van de PIII is dat ie hierna niet/of bijna niet meer geupgrade kan worden.

Die P4 kan je het komende jaar nog wel upgraden, daarna komen er waarschijnlijk toch weer nieuwe pin combinaties en of sneller ander geheugen op de markt.

--------------------------------------------------------

Wat is het prijs verschil tussen de 2 systemen?

• Bossie
Ik zo ff de prijzen niet, maar als ik die p4 1,8a koop dan ben ik ongeveer 100€ goedkoper uit dan dat ik de p3 neem, dan moet je daarbij de prijs van een micro-atx p4 mobo (rimm) en het geheugen daarbij op rekenen

Het probleem is idd dat ik die pIII zeer interessant vind,
maar als ik ff wat langer doorspaar ook een heel snel systeem heb die ik later ook probleemloos kan opwaarderen

Ik overigens niet van plan om men cpu te gaan overklokken

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik zou als ik jou was voor de p3 gaan. Die is echt retesnel. Alleen waar wil je hem kopen, in de pricewatch is de p3 1266 de snelste op het moment. De 1.4Ghz is volgens mij alleen nog maar in japan/china te krijgen....

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Ik heb eerst ook een AMD K6/3+ 450 in mn Socket7 systeem gezet voor ik een AMD Duron kocht. Klinkt misschien onzinnig, maar een CPU die als laatste upgrade voor je bord kan dienen kan je later nog steeds goed verkopen.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

die P3's zijn idd erug snel, un maat van mij heeft een 1ghz, overgeclock'd @ 1.3+. met een radeon8500 haalt die bijna 8000 3Dmarks.

maar een overgelocked northwood is sneler.

• Bossie
Op dinsdag 12 maart 2002 15:56 schreef FMS het volgende:
die P3's zijn idd erug snel, un maat van mij heeft een 1ghz, overgeclock'd @ 1.3+. met een radeon8500 haalt die bijna 8000 3Dmarks.

maar een overgelocked northwood is sneler.
idd, maar ik ben niet van plan te gaan oc-en ivm met men micro-atx case die ik juist genomen met de bedoeling een zo stil mogelijk systeem te maken. hiervoor had ik namelijk zon amd straaljager :( en ik ben dus ook plan een r8500 aan te schaffen (waarschijnlijk de hercules LE)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

das goed, maar overclock van northwood betekend absoluut niet straaljager geluid.

ik kad m'n northwood 700mhz overclocken met de intel stock cooler, wat vrij stil is.

• Bossie
Met het straaljager geluid doelde ik op het geluid van de meeste amd koelers, een van de redenen waarom ik op intel ben overgestapt

• _JGC_
  • Laatst online: 02:07
Jammer dat je die intel-in-a-box coolers niet los kunt kopen, een AMD CPU met een Intel Pentium III/Celeron boxed cooler is behalve snel ook nog eens stil :)

* _JGC_ vindt dat AMD ook wel goede boxed coolers mag meeleveren zoals Intel dat al jaren doet.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op dinsdag 12 maart 2002 17:01 schreef _JGC_ het volgende:
Jammer dat je die intel-in-a-box coolers niet los kunt kopen, een AMD CPU met een Intel Pentium III/Celeron boxed cooler is behalve snel ook nog eens stil :)

* _JGC_ vindt dat AMD ook wel goede boxed coolers mag meeleveren zoals Intel dat al jaren doet.
Dat doen ze ook: ;)

http://www.tweakers.net/nieuws/20568?highlight=boxed

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Ronald
  • Laatst online: 07:14
Omdat je al een cel 900 hebt raad ik je aan gewoon door te sparen. een p3 1400 is veel sneller, maar het is maar 1.5x
overklok de cel wat en houdt dat nog een tijdje. Je red het nog wel tot de clawhammer :9~

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Bossie
die celly heb ik nog maar een maandje en die gaat echt zsm weer de deur uit,

omdat we de hercules LE waarschijnlijk volgende week binnen krijgen, ga ik eerst deze aanschaffen en dan denk ik toch gewoon de PIII

weet iemand overigens een site waar ik benchmarks kan vinden van deze cpu ivm met een p4 northwood :?

oh ja, intel boxed koelers stil :? , dat ding is het enige wat ik op dit moment hoor, ik heb een zalman dingetje in de bestelling staan hopen dan dat men pc helemaal stil is

(edit-typos etc)

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met mijn intel koeler, is zeer stil, en dat was ik al een aantal jaren niet meer gewend i.v.m. AMD.

Een Overclock van P4 gaat volgens ,mij eigelijk altijd goed (pin me er niet op vast)

TOen ik mijn pc had geinstalleer, vroeg mijn bios wil je 1,6 ghz (16x100) of 2,13 Ghz (16x133) ben eerst voor de 1e gegaan, daarna gewoon 2,1 gzh gedaan. Heb verder nooit problemen mee, erg stabiel.

WIl je echt niet overcloken dan zou ik voor een intel PIII 1,4 ghz gaan, die is zker sneller dan een P4 1,8

[Beetje oftopic]
AMD is best wel snel en goedkoop ivm Intel PIII
Ik weet niet of er zoveel warmte (lees geluids overlast) verschil zit tussen XP en P3 zit.
[Beetje oftopic]

• Bossie
Het geluidverschil is best wel groot, hiervoor had ik namelijk een XP-1500+ ik heb onlangs de koeler die ik hierbij had ff op men celly gezet en het klinkte bijna als een casefan :(

Pagina: 1