Toon posts:

Hulp bij casemodding

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier en daar het een en ander gelezen met betrekking tot Casemodding. Nu ben ik zelf ook van plan om mijn case een ander uiterlijk te geven. Omdat ik nog een leek ben op dit gebied, zou ik zo 1-2-3 niet weten hoe ik zoiets aan moet pakken. Ik heb al het een en ander voor ogen: ik wil een venster in mijn kast en neon verlichting.
Ik weet dat ze bij Regenboog computers vensterkits hebben en neon kits. Maar ik neem aan dat de verlichting warmte afgeeft, en daarom zal er wel een extra cooler geplaatst moeten worden. Alleen is de vraag : waar, wat voor een en hoe te voorzien van stroom ? En wat betreft de neon verlichting hetzelfde verhaal.
De kast die ik heb is te vinden door onderstaande link te bekijken:
http://www.dvc-computers.nl/Kasten%20info.htm ( ik heb het MH model)
Graag reacties met betrekking tot deze topic.

Greetz... :)

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Als eerste, welkom bij de Tweak & Mod Elite ;)

Maar lees eerst effe dit door:
[topic=359380/1/25]

Daarna:
[topic=324186/1/25]

Maar die ccfl-s geven geen merkbare warmte af hoor...

Er zijn mensen met 4 of 5 van die dingen in hun kast :D

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

check de search (GoT en Google) of de FAQ, er is genoeg te vinden daarover.
suc6

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik neem aan dat je met Neon-kit een CCFL bedoeld. Deze geven namelijk nauwelijks warmte af. (heb je geen extra koeling voor nodig)
Bij zo'n CCFL zit een converter (trafo) hier sluit je de CCFL op aan en de converter voorzie je van 12 volt van je computervoeding. Is misschien een beetje solderen maar dit moet lukken. Let er wel op dat je de + en - goed doet!
Succes

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ten eerste, welkom op GoT!

Je kunt die ccfl lampjes gewoon op je voeding aansluiten. Ik heb mijn CCFL's bij stuut & bruin uit den haag vandaan en dan zit er standaard een converter met een moles aansluiting bij. (molex is de naam van de stekkers die aan je voeding zitten).

De lampjes geven verder geen xtra warmte af, maar dat staat hierboven ook al.

edit:
[quote]
Op dinsdag 12 maart 2002 12:28 schreef wmeester het volgende:
Ik neem aan dat je met Neon-kit een CCFL bedoeld. Deze geven namelijk nauwelijks warmte af. (heb je geen extra koeling voor nodig)
Bij zo'n CCFL zit een converter (trafo) hier sluit je de CCFL op aan en de converter voorzie je van 12 volt van je computervoeding. Is misschien een beetje solderen maar dit moet lukken. Let er wel op dat je de + en - goed doet!
Succes
[/quote]

Hmmmm, was ik net te laat!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:38

charrel

Cortisol4life..

Die kast heb ik ook :) grappig ( niet echt nuttig deze post) ik heb trouwens ook een window en een ccfl erin, gaat perfect zoals zie heirboven beschrijven, je kan ze vaak halen bij electronica speciaalzaken.

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

ik ben er zo een met 4 lampen in z'n kast (2 uv ccfl en 2 blauw ccfl), bij mij scheelt het +/- 2celcius in m'n kast temp als ze aanstaan (5x80mm +1x120mm/92mm+80mm in voeding)

HTPC user

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp hoef ik geen extra fan's of iets dergelijks in te bouwen ?
En wat betreft die ccfl's ; deze gaat dus aan wanneer je je pc opstart neem ik aan. Hier hoef ik dus geen aparte schakelaar ofzo voor te hebben ?

Greetz,

:p

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 13:21 schreef dancezone_wzv het volgende:
Dus als ik het goed begrijp hoef ik geen extra fan's of iets dergelijks in te bouwen ?
En wat betreft die ccfl's ; deze gaat dus aan wanneer je je pc opstart neem ik aan. Hier hoef ik dus geen aparte schakelaar ofzo voor te hebben ?

Greetz,

:p (moet zijn :P , of niet?)
lees ook dit even, geen groeten.

Ghehehe, welkom trouwens! >:)

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 23:27
Ik ben ook net begonnen met modden en dat is echt vet. Ik heb een aantal faq's doorgelezen en ben gewoon begonnen. Je moet gewoon lekker ook zelf wat aanklooien. (natuurlijk ver bij je hardware vandaan :D)
Zo heb ik ook al een stuk plex om zeep geholpen (gaat niet met een drankje op) en een ide kabel leeft niet meer. Boeie koop je gewoon een nieuwe!
"Wie niet waagd blijft altijd maagd" zeg ik dan maar.
Voor de rest gaat het prima met een paar faq's der naast. Zeker die van die sublieme mod'ers hiero! ;)

Gewoon logisch nadenken en niets overhaasten, dan lukt het allemaal wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:33 schreef charrel het volgende:
Die kast heb ik ook :) grappig ( niet echt nuttig deze post) ik heb trouwens ook een window en een ccfl erin, gaat perfect zoals zie heirboven beschrijven, je kan ze vaak halen bij electronica speciaalzaken.
En heb jij er dan geen extra fan of iets dergelijks in zitten ?

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:11
Op woensdag 13 maart 2002 09:19 schreef dancezone_wzv het volgende:

[..]

En heb jij er dan geen extra fan of iets dergelijks in zitten ?
xtra fans is altijd handig maar ccfl's geven geen hitte af..

dus daarvoor xtra fans te plaatsen is niet nodig

en gebruik search staan genoeg iedeen daaro of bezoek wat link die er staan ;)

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:33 schreef charrel het volgende:
Heb je misschien toevallig geen foto's of iets dergelijks van hoe jouw "gemodde" kast eruit ziet ? Ben wel es benieuwd eigenlijk. *D

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 12:59 schreef dancezone_wzv het volgende:

[..]

Heb je misschien toevallig geen foto's of iets dergelijks van hoe jouw "gemodde" kast eruit ziet ? Ben wel es benieuwd eigenlijk. *D
kijk eens op het hele GoT-CM gedeelte...overal waar [CM] voorstaa en daarnasst MET PICS... enjoy :D

de members met webcam en casemod voa GoT posten hun pics (zover ik weet) altijd!

:Y)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36
Ejo welkom hier! :)
Ik stel voor dat je ff de FAQ doorleest van dit forum, en een beetje de "Search" bovenaan gebruikt. Je zal dan zeer veel info tegenkomen waarmee je verder komt :)

Succes verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.