• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Omdat ik vrees dat mijn Ericsson R380 nu voorgoed kapot is, zal ik een nieuwe PDA moeten kopen. Nu twijfel ik (zoals zovelen) tussen een Sony Clie N770C en een Ipaq 3870.
Ik heb al een Sony digicam met 256 mb aan memorysticks, dus dat pleit eigenlijk voor de Sony Clie (ervan uitgaande dat de functionaliteit van het OS van de Sony en de Ipaq hetzelfde is), maar ik vind die Bluetooth functionaliteit van de Ipaq zeer handig (komt er ook zoiets van Sony?). Bovendien lijkt me dat de uitbreidingsmogelijkheden en de toekomstperspectieven van de Ipaq wat beter zijn (Microsoft pakt dit soort dingen voortvarend aan..).
Wat denken jullie; Sony of Compaq?

PS. Heb natuurlijk de search al gebruikt, en alle gevonden items doorgelezen :)

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Er komt als het goed is binnenkort een sony bluetooth memory stick aan...

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41
Weet je ook al wat voor OS je wilt?
Sony maakt gebruik van Palm OS wat erg stabiel is, maar (praktisch) geen multimedia ondersteund. De iPAQ heeft Pocket PC 2002 en is hiervoor juist wel geschikt.
Ik zou dus kijken waarvoor je je PDA wilt gaan gebruiken en dan kijken welke PDA hierbij het beste aansluit.

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat beide OS'en wel ongeveer dezelfde capaciteiten hebben. Dit meende ik althans uit de verschillende threads die op GOT lopen op te kunnen maken. Dat de Sony geen Divx'jes kan afspelen neem ik dan maar voor lief. :)

Is er wel een groot verschil dan?

O ja, nog een vraag: de Ipaq kan powerpoint presentaties afspelen en direct weergeven via een VGA-aansluiting. Heeft de Sony ook zoiets?

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 21:09
powerpoint presentaties kan de clie wel, maar niet rechtstreeks op de monitor, daar is namelijk een extra kaart voor nodig, die er nog wel voor de Palm modellen (van palm) is, maar nog niet voor de sonymodellen

mocht je verder nog wat willen weten over de clie, roep dan maar, ik heb m intussen al geruime tijd :)

owja discussies van palm vs ppc vinnik ook wel leuk, maarja daar heb ik er laatst al een paar van gevoerd, dus misschien dat je daar nog wat extra informatie uit kunt halen zodat je toch het os kan bepalen, want zoals ik in eerdere threads al heb vermeld, heeft ieder os zijn eigen zwakke en sterke punten

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Ik heb die discussies allemaal met belangstelling gevolgd, en dacht daaruit op te kunnen maken dat beide Os'en qua functionaliteit elkaar niet veel ontlopen.
Daarom vind ik het een moeilijke afweging.

Hoe zit het eigenlijk met de uitbreidbaarheid van de Clie, kan dat alleen via het memorystick-slot?

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 16:10 schreef Killkees het volgende:
Ik heb die discussies allemaal met belangstelling gevolgd, en dacht daaruit op te kunnen maken dat beide Os'en qua functionaliteit elkaar niet veel ontlopen.
Daarom vind ik het een moeilijke afweging.

Hoe zit het eigenlijk met de uitbreidbaarheid van de Clie, kan dat alleen via het memorystick-slot?
Ja, kan alleen via Memorystick.

De functionaliteit ontloopt elkaar idd amper. Het Palm OS leent zich perfect voor multimedia en Sony speelt daar prima op in.

Uit ervaring blijkt dat het Palm OS sneller, stabieler en effectiever werkt. Wat mij betreft moet je dus voor die Sony Clié gaan!

• pietervl
Op dinsdag 12 maart 2002 18:13 schreef some1else het volgende:

De functionaliteit ontloopt elkaar idd amper. Het Palm OS leent zich perfect voor multimedia en Sony speelt daar prima op in.
Dus het is mogelijk om er DIVX films of andere filmpjes mee te bekijken??
Ik versta DIVX onder multimedia (zeker tegenwoordig!) maar dacht niet dat dat zozeer mogelijk was op Palm OS.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PalmOS zou in principe wel DivXjes af kunnen spelen, maar de processoren in de meeste Palms zijn gewoon te traag. Dat is ook de reden waarom Macromedia Flash voor de palm nog niet gereleased.. het werkte wel, maar te traag.
Op het moment loopt Palm dus een klein beetje achter, maar volgend jaar met PalmOS5 op ARM processoren komt daar hopelijk verandering in. Maarja, wat heb je nou aan DivXjes kijken op je Clie? Een grote film past er niet eens op en het scherm is toch wel klein als je een flim wil kijken :)
Ik zou voor de Clie gaan, er zit wel wat leuke software bij om foto's van Memory Sticks te bekijken enzo (toch weer groter als het scherm van je camera :)), maar zoiezo vind ik PalmOS een stuk fijner. PocketPC is wel wat patseriger en doet niet zo 'ouderwets' aan als PalmOS (wan de laatste jaren niet echt vernieuwd is), maar ik vind dat het te weinig toevoegt.

En ja, er komt inderdaad een Bluetooth Memory Stick op de markt.

Verwijderd

correctie:

Video kan weldegelijk af worden gespeeld op de Clie!

Ik heb een aantal trailers en videoclips erop staan. Oja ook nog een aflevering van Friends...

Van de kwaliteit van de video moet je niet te veel verwachten. MP3 kwaliteit is perfect!

• pietervl
Op dinsdag 12 maart 2002 18:50 schreef HenriPaul het volgende:
correctie:

Ik heb een aantal trailers en videoclips erop staan. Oja ook nog een aflevering van Friends...

Van de kwaliteit van de video moet je niet te veel verwachten. MP3 kwaliteit is perfect!
Weer wat geleerd!
Wist wel al dat je MP3tjes kon afspelen op de Clie maar dus ook filmpjes.
Tja kwaliteit van filmpjes is op de iPAQ redelijk.
Nadeel is echter dat de compressie de kwaliteit van de filmpjes vaak flink aantast.
Verder is het bij mij zo dat de fimpjes veel RAM in gebruik nemen als ik ze fullscreen afspeel waardoor soms het beeld hapert :'(

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 18:50 schreef HenriPaul het volgende:
correctie:

Wel filmpjes ja, alleen geen DivX.

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met de toekomstverwachtingen van beide platforms?
Ik heb zelf het idee dat de toekomst voor PocketPC misschien wat rooskleuriger is door de support van Microsoft en de .net technologie.
Wat is er eigenlijk te verwachten van het PalmOS?

Ik koop zo'n ding niet voor een jaartje, ik ben nog student dus ik moet er wel behoorlijk lang mee doen :'(

Verwijderd

ik ben een m505 fan. het is jammer dat sony geen sd cards ondersteunt (palm bleutooth kaart) en er zijn meer accecoires voor de m505 (nog nix behalve portemonee aangeschafd) maar ik zou ff w8ten op die nieuwe sony die uit gaan komen.

als ik langer had neged8 was ik denk ik toch voor de sony gegaan maar die was toen net nieuw en palm was al een gevestigd merk.

ik ben dus palm OS fan

je mot wel meteen blazer downloaden om een beetje fatsoenlijk te kunnen internetten.

internetten kan wel weer veel beter met pocket pc en filmpjes ook wel iets, het licht er dus een beetje aan waarvoor je hem gaat kopen maar ik zou voor de sony gaan

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb zelf een iPaq gehaald een tijdje geleden en ik heb met opzet voor het PocketPC OS gekozen, nadat ik beide OSen getest heb. Ik vind PocketPC intuitiever werken en mijn ervaring is dat de synchronisatie met de PC beter gaat met een PocketPC. Daarnaast is het prettig om functies als Terminal Services Client en MSN te kunnen gebruiken, want ik gebruik deze ook veel.

Ik heb zelf het idee dat Palm de snelheid waarmee Microsoft de apparaatjes (lees: het OS) verbetert niet kan bijhouden en dat in de toekomst, binnen een jaar ongeveer, je het voordeel van Windows CE.NET begint te zien. Ik zou m'n geld iig nooit en te nimmer meer op Palm zetten.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Killkees

Killkees

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 22:19 schreef pZyteX het volgende:
ik ben een m505 fan. het is jammer dat sony geen sd cards ondersteunt (palm bleutooth kaart) en er zijn meer accecoires voor de m505 (nog nix behalve portemonee aangeschafd) maar ik zou ff w8ten op die nieuwe sony die uit gaan komen.

als ik langer had neged8 was ik denk ik toch voor de sony gegaan maar die was toen net nieuw en palm was al een gevestigd merk.

ik ben dus palm OS fan

je mot wel meteen blazer downloaden om een beetje fatsoenlijk te kunnen internetten.

internetten kan wel weer veel beter met pocket pc en filmpjes ook wel iets, het licht er dus een beetje aan waarvoor je hem gaat kopen maar ik zou voor de sony gaan
Heb je misschien nog wat meer info over die nieuwe Sony? Weet je misschien ook wanneer dat ding uit gaat komen?

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Wat ik me nog afvroeg...
Ik ben van een palm M515 te kopen met daarop dus palmOS 4.1 Als palm nu volgend jaar met palmOS 5 komt, kan ik die dan op m'n M515 knallen of niet?
Hoop 't wel :)

Vertalen.nu

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 15:22

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Here are the basic specifications of the Palm m515:

- 33MHz Motorola Dragonball VZ processor
- Secure Digital (SD)/MultiMediaCard (MMC) expansion slot
- Universal Connector
- Palm OS Software version 4.1
- 16-bit 64K sidelit reflective color LCD (160 pixels x 160 pixels)
- 16MB static RAM
- 4MB Flash ROM
- Rechargeable lithium-ion battery
- USB/IrDA/RS232 Serial ports
Waarschijnlijk wel dus.. mits die alleen voor de ARM beschibaar wordt. (Omdat de 33mhz cpu dan te traag is voor het OS, en het zowiezo 'ge-port' moet worden).

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Volgens mij niet omdat de nieuwe Palms een ARM hebben :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Pagina: 1