Toon posts:

[CM] vraagje over koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb dus een bijzonder luidruchtige comp, en kan de de zijkanten er niet ophouden anders gaat ie hangen, ivm warmte (imo), dus heb ik t idee om mn comp in een koelkastje te zetten... is dit mogelijk? of worden dan verkeerde onderdelen ook koud die niet koud mogen worden wwar door er nix meer werkt?

dit is dus heel simpel, 1 pc, 1 kleine koelkast, samenvoegen, minder geluid, niet meer hangen door warmte.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:11
Is volgens mij al vaker voorbij gekomen : dat kan niet ivm condens. Condens = water = geleiden = kortsluiting.
Ik zou eerder 2 casefan's bijplaatsen, dat scheelt al enorm. Kabels beetje bijelkaar binden en volgens mij kun je je kast dan weer dicht doen.
(je hebt je pc toch niet overgeklokt he?)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

In theorie is het mogelijk. Alleen je moet je pc dan wel alrijd aanlaten ivm condens enzo. Verder moet je gaten in je koelkast maken voor de kabels.

Je kan beter een nieuwe cpu koeler kopen. Gelijk een goed blok kopen met een delta fan op 7 olt erop. Dan ben je waarschijnlijk koeler er stiller.

Wat voor heatsink/fan combo heb je nu?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
ok, jammer dat t neit kan :( moet ik toch maar eens waterkoeling drin gaan stoppen ofzo, ook leuk maar duur en moeilijk (voor mij)

Verwijderd

Topicstarter
heatsink/fan combo, ik heb geen idee, ik heb wat erbij zat, ik heb een amdk7 moederboard met een 1400 amd tb erin

Verwijderd

het kan wel, ik had daar laatst nog iets over gelezen.
die gast deed zn mobo alleen niet in de koelkast, maar in de vriezer.
ik zal ff kijken of ik de link nog kan vinden

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

In de vriezer?????
dan krijg je dit: Schat kan m'n email ff checken, nee lieverd de computer moet even ontdooien

HTPC user

Verwijderd

Topicstarter
haha lol, idd dat kan nooit goed zijn denk ik voor je mobo

Verwijderd

Topicstarter
Cool man thanx

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

DIE GOZER HOUDT VAN EXPERIMENTEREN!

Wel helemaal top, vooral die waterkoeling opzetunit, daar zit potentie in!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Topicstarter
dus t antwoord op hoe "condensatie tegen te gaan" is gewoon electronic protector spray er op sprayen...

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Koude lucht condenseert NOOIT op warme dingen.
Gevaar voor condens heb je alleen als je je cpu/coldplate afkoelt tot onder het dauwpunt (iets van 10 graden, afhankelijk van de rel. luchtvochtigheid bij een bepaalde temperatuur) met bijvoorbeeld een TEC of phase-change-gekoeld water (Dabit-style >:))

I reject your reality, and substitute my own.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09
jah idd
het zou wel werken in 'n koelkast, alleen als je je pc deruit haalt zit je met 'n probleem >:)
Pagina: 1