Toon posts:

A/D convertor, wat technische vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo en goedendag :)

Even een paar technische vraagjes:

Ik maak muziek, en alle geluid komt uiteindelijk in een stereo analoog signaal terecht.
Als ik dit geluid wil digitaliseren, bijvoorbeeld op een cd branden, dan moet ik zien dat ik de audio op mijn peeceetje krijg.
Nou heb ik het idee dat wanneer ik analoog opneem met mijn (terratec dmx) geluidskaart, het geluid nogal wat aan dynamiek verliest.
Dezelfde geluidskaart heeft ook een geweldig digitaal addon boardje, dus het lijkt mij wel een optie om een losse a/d convertor aan te schaffen, en dan het signaal digitaal naar mijn peecee te verzenden, zodat ik die dynamiek waar ik het net over had, niet verlies.

Iemand kritiek of suggesties???

Thanks alvast

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heeft een gitaar zo'n gigantisch dynamisch bereik dan?

Ik denk dat het 'verlies' wel meevalt bij analoog opnemen. Studiokwaliteit is het zeker niet, en met veel nabewerking zal je op de kwaliteitsgebrekken komen, maar als het gewoon voor je eigen bandje of gebruik is, voldoet het prima. Ook om een demo mee te maken.

Sluit maar eens een cd speler met heftige muziek aan op die ingang en luister hoe dynamisch een analoge opname die de geluidskaart digitaliseert nog kan klinken!

Ik denk dat je anders beter aan een prof geluidskaart kan denken..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Afbeeldingslocatie: http://store2.yimg.com/I/dawstore_1671_1070541

Dit schijnt een, zeker voor het geld, erg goede converter te zijn. Maar goed, kost wel rond de 450 euro.

Meer info vind je hier. Een review van het oudere broertje (de 20-bit uitvoering) vind je hier. Succes ermee! :)

edit: oude plaatje was half transparant. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:16 schreef JvS het volgende:
Heeft een gitaar zo'n gigantisch dynamisch bereik dan?

Ik denk dat het 'verlies' wel meevalt bij analoog opnemen. Studiokwaliteit is het zeker niet, en met veel nabewerking zal je op de kwaliteitsgebrekken komen, maar als het gewoon voor je eigen bandje of gebruik is, voldoet het prima. Ook om een demo mee te maken.

Sluit maar eens een cd speler met heftige muziek aan op die ingang en luister hoe dynamisch een analoge opname die de geluidskaart digitaliseert nog kan klinken!

Ik denk dat je anders beter aan een prof geluidskaart kan denken..
ik ga voor de studio kwaliteit.
daarom denk ik ook dat ik een verlies merk door de a/d conversie van mijn geluidskaart?? :S

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat voor andere apparatuur gebruik je? Altijd leuk om te weten. :)

Trouwens, goede A/D-converters zul je pas vinden in de duurdere kaarten. Da's geen SB-Live of zo'n supperhippe Terratec, overigens.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.