Schema's voor LCD aansturing

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Er staat op dit forum veel info over schema's voor LCD's en ik heb zo'n Seiko 2014 sinds vorige week...

Ik heb 'm aangesloten volgens een bepaald schema maar dat werkt niet en ik kreeg van Tijgert de volgende melding:
ATTN: Jopiek:
Dat schema is FOUT!
Ik heb het al 3 of 4 keer gezien en niemand zegt er ooit iets over.

De 5v is in het schema op de KATHODE van de backlight aangesloten (pin 16) dan moet dus de ANODE zijn (pin 15).

Gebruik liever het schema op de site van smartie, die met die kleurtjes

De rest van het niet-werken zal ook wel in die sfeer liggen.
Dus de volgende vraag, ik heb op m'n site (ik hoop dat IIS en chello het aan kunnen) een aantal schema's voor dat 4*20 ding gezet, welke is 't beste?
Voeden wil ik sowieso uit de gameport...

http://213.46.36.137/lcd.asp

Cogito Ergo Credo

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op dinsdag 12 maart 2002 11:39 schreef jopiek het volgende:
Er staat op dit forum veel info over schema's voor LCD's en ik heb zo'n Seiko 2014 sinds vorige week...

Ik heb 'm aangesloten volgens een bepaald schema maar dat werkt niet en ik kreeg van Tijgert de volgende melding:
[..]

Dus de volgende vraag, ik heb op m'n site (ik hoop dat IIS en chello het aan kunnen) een aantal schema's voor dat 4*20 ding gezet, welke is 't beste?
Voeden wil ik sowieso uit de gameport...

http://213.46.36.137/lcd.asp
Ik heb mijn 4x20 aangesloten volgens schema 1 en dat werkt perfect.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb mijn LCD aangesloten via schema 2.

In principe zijn schema 1 en 2 hetzelfde, alleen staat buij schema 2 nog aangegeven hoe je de 5V van de gamepoort kan halen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney