[php] toevoegen aan een dropdown lijst?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 11:38
Ik dus twee dropdowns, de eerste is gevuld met items uit een database, de tweede is leeg. Wanneer ik nu een item selecteer uit de eerste dropdown en op submit click zou dat item moeten worden toegevoegd aan de tweede dropdown. Zo krijg ik dan een lijst van geselecteerde items in de tweede dropdown.

Kan iemand mij aub helpen, heb hier al uren achter zitten zoeken.

Verwijderd

Ik ben er ook meebezig.
Ik kan je vertellen: Het valt niet mee. Je moet dan met javascript gaan werken en met PHP. Dit wil niet lekker samen :(
Ik heb het nu met FORMS en if statements. dit werkt redelijk, alleen nu begint het script te kloten :(
Ik weet niet waar dat aan ligt :(
Waarschijnlijk omdat een if-uitsorteer-dingetje niet werkt..

iig succes!!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

helpen? met wat? uitleggen hoe HTML werkt :?

laat eens zien wat je gemaakt hebt (geen lappen code svp!), en wat er waarom niet lukt... anders riekt dit naar een scriptrequest, en die gaan dicht.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• bigtree
  • Laatst online: 07-07 11:51

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chem smijt zoiets gewoon dicht aub met een link naar developer.irt.org .. al die grappen staan daar 100x

• jos707
Hier is de code, het is iets heel eenvoudig.
Ik hoop dat ik geen javascript ga nodig hebben, ik wil het
gewoon php houden.
De geselecteerde items moeten uiteindelijk aan de
database worden toegevoegd.
PHP:
1
<?//Connectie met de databankinclude ("./database_INVENT.php");//$option_$block_GHOID_LNK wordt gevuld met de items uit de database$result = mysql_query("SELECT GHOID,GHOOMSCH from GHOSTS", $db);  while($row = mysql_fetch_row($result))  {   $a = $row[0] . " - " . $row[1];   $option_block_GHOID_LNK .= "<OPTION value=\"$a\">$a</OPTION>";  }//als er op submit geklikt is moet $GHOID_LNK een waarde hebben moet waarde//deze toegevoegd worden aan $option_block_lijstif ($GHOID_LNK){$option_block_lijst .= "<OPTION value=\"$GHOID_LNK\">$GHOID_LNK</OPTION>";}?><form method="GET" action="<?php $PHP_SELF; ?>">eerste dropdown<SELECT  name="GHOID_LNK" onchange="this.form.submit();"><?php echo "$option_block_GHOID_LNK"; ?></SELECT>tweede dropdown<SELECT  name="GHOID_LNK" size="10" width="30"><?php echo "$option_block_lijst"; ?></SELECT><input type="submit" value="Item toevoegen">?>

• Grum
  • Niet online
Als je het dynamisch wil doen zonder reloaden van je pagina heb je toch echt javascipt nodig.

Als je dat niet wil is je vraag errug basic :)

• jos707
Ok, ik wil het dus niet dynamisch doen, maar gewoon basic houden.
Het probleem is, ik heb een var $lijst(bv een array)
nodig waaraan ik een item(string) kan aan toevoegen. Wanneer ik nu op submit click en de pagina herlaad zich, moet deze $lijst zijn waarde behouden en moet ik opnieuw een nieuwe item aan deze $lijst kunnen toevoegen.
Maar het probleem is: wanneer ik de pagina herlaad is deze $lijst gevuld met waarde van de vorige pagina maar niet met de waarde van twee pagina's terug. Dus in $lijst zit altijd maar één item (dat van de vorige submit).

Ik hoop dat ik niet te vaag overkom.

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op dinsdag 12 maart 2002 12:11 schreef jos707 het volgende:
Ok, ik wil het dus niet dynamisch doen, maar gewoon basic houden.
Het probleem is, ik heb een var $lijst(bv een array)
nodig waaraan ik een item(string) kan aan toevoegen. Wanneer ik nu op submit click en de pagina herlaad zich, moet deze $lijst zijn waarde behouden en moet ik opnieuw een nieuwe item aan deze $lijst kunnen toevoegen.
Maar het probleem is: wanneer ik de pagina herlaad is deze $lijst gevuld met waarde van de vorige pagina maar niet met de waarde van twee pagina's terug. Dus in $lijst zit altijd maar één item (dat van de vorige submit).

Ik hoop dat ik niet te vaag overkom.
Klopt, ik ken dat probleem.
Ik het zelf net zo'n zelfde soort probleem gehad.
Ik heb het toen opgelost door de argumenten de 2e keer en verder gewoon door te geven via: pagina.php?arg1=$arg1&arg2=$arg2 etc.
Dat werkt best aardig, maar je moet wel ff nadenken hoe dat je in die code die argumenten het beste door kunt geven.
Ik vermoed dat dat het beste gaat in een for-loop.
Suc6 :)

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

zoals al eerder gezegd, als je het bij de client wilt houden zul je het met javascript moeten doen.
(of je moet steeds je pagina reloaden).

zoek met google 'ns op javascript en dropdown.
dat doet wonderen

• jos707
Op dinsdag 12 maart 2002 12:21 schreef Klaas het volgende:
zoals al eerder gezegd, als je het bij de client wilt houden zul je het met javascript moeten doen.
(of je moet steeds je pagina reloaden).

zoek met google 'ns op javascript en dropdown.
dat doet wonderen
Ik wil wel steeds mijn pagina reloaden (dus geen javascript)
maar ik wil mijn waarden steeds behouden ongeacht het aantal keer ik de pagina reload.

• Grum
  • Niet online
sessions :)

• cobratbq
Op dinsdag 12 maart 2002 12:32 schreef Grum het volgende:
sessions :)
Klopt, is ook een mogelijkheid, maar dan zit je weer te tobben met sessionnummers en moet je dat weer beveiligen met een ip# check. Ik denk zelf nog steeds dat het beste is om gewoon de gegevens door te geven via argumenten achter het bestand in een hyperlink of verstuur-button.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Grum
  • Niet online
ja want de kans dat jij iemand's session id raad is ook enorm groot :?

• cobratbq
Op dinsdag 12 maart 2002 12:42 schreef Grum het volgende:
ja want de kans dat jij iemand's session id raad is ook enorm groot :?
Sorry, je hebt gelijk, trouwens als de data niet uiterst geheim is is het toch niet zo'n probleem. Of ben je de website voor de FBI aan het ontwerpen? B-)

• jos707
Bedankt voor de hulp, ik heb het dan maar met sessions gebrobeerd.Maar... weer een probleempje. :(

Als ik session_start() oproep krijg deze warning:

Warning:open(/tmp\sess_2e06eab52049846b75938144eafdca6e, O_RDWR) failed: m (2) in c:\program files\easyphp\www\untitled0.php on line 2

:?

Verwijderd

waarschijnlijk dus omdat die map niet helemaal bestaat hè ;) check je php.ini...

• Janoz
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Van een vraag die al lichtelijk onder het niveau lag is dit verzand in een 'neem me bij het handje' topic.....

Ik raad de topicstarter aan om anders eerst je php-versie goed te instaleren en vervolgens met wat simpelers te beginnen om het programmeren een beetje onder de knie te krijgen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.