Toon posts:

[JS] verticale lichtkrant niet in NS?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scriptje gemaakt.
Het is een jawel, verticale lichtkrant.
In IE werkt deze natuurlijk, Netscape 6 niet
PHP:
1
<?        var str=" Hallo ik ben een lichtkrant meer nieuws onder de zon.... ";    <!--totaal is voor de grens van de pixelTops zodat deze weer opnieuw beginnen-->    var totaal=0;        var difs=new Array()    var pos=24;    str=str.split('');                //genereer div-tags zolang er tekens zijn in de string        for(i=0;i<str.length;i++)        {            document.write("<div id='dif"+i+"' style='position:absolute;left:10px;width:10px;height:10px;text-align:center;font-family:Verdana;font-size:8pt;color:#E1F1EE;z-index:2;'>"+str[i]+"</div>");        }                function WallStreet()    {                for(i=0;i<str.length;i++)        {                    difs[i]="document.getElementById('dif"+i+"')";                    if(navigator.appName=="Netscape")            {            eval(difs[i]).style.top=pos;                        }            else             {            eval(difs[i]).style.pixelTop=pos;            }        pos+=12;        }                totaal=12*str.length;                }            function Isis()    {        pos=24;if(navigator.appName=="Netscape"){                    for(i=0;i<str.length;i++)        {            if(eval(difs[i]).style.top >300 || eval(difs[i]).style.top <50)            {            eval(difs[i]).style.zIndex=-1;            }            else {eval(difs[i]).style.zIndex=2};                        if(eval(difs[i]).style.top >totaal)            {            eval(difs[i]).style.top=pos;            }            eval(difs[i]).style.top+=1;        }    }else{        for(i=0;i<str.length;i++)        {            if(eval(difs[i]).style.pixelTop >300 || eval(difs[i]).style.pixelTop <50)            {            eval(difs[i]).style.zIndex=-1;            }            else {eval(difs[i]).style.zIndex=2};                        if(eval(difs[i]).style.pixelTop >totaal)            {            eval(difs[i]).style.pixelTop=pos;            }            eval(difs[i]).style.pixelTop +=1;        }    }                setTimeout("Isis()",5)    }    ?>

Wat ik ook doe Netscape vertikt het om maar iets te laten scrollen, en geeft errors waar je spontaan ziek van wordt

Weet jij het antwoord? Ik hoor het graag 8-)

Ps. Detail:Isis() wordt aangeroepen in de body

Ps.2 Ja ik gebruik php tags, staat overzichtelijker

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
javascript moet in WG

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

je kunt wel php tags gebruiken, maar het blijft javascript...

JS hoort nu eenmaal bij de buren .. /14 -> /13

(gelijk titel ff wat opgepoetst)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Netscape is het grote voorbeeld hoe het niet moet :) echt de meeste leuke HTML geintjes kan hij niet of moeten totaal anders. (over css hebben we het nog niet)

Is wel grappig netscape crashed wel eens bij mij (aantal keer per dag) en dan krijg je een leuke error schermpje die vraagt of je een report wil sturen en daarop staat iets in de richting van:
Er is een error opgetreden bij Netscape, dit spijt ons heel erg. (ondertekend Microsoft corp.)
Ik weet dat dit heel erg offtopic is en ik kan je zo ook niet helpen maar ik moest dit gewoon even kwijt (vergeef me).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 11:25 schreef Grum het volgende:
javascript moet in WG
Wat leer ik toch veel hier B-)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 11:25 schreef Janoz het volgende:
je kunt wel php tags gebruiken, maar het blijft javascript...

JS hoort nu eenmaal bij de buren .. /14 -> /13

(gelijk titel ff wat opgepoetst)
Thnx, maar heb je ook een antwoord? >:)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dinsdag 12 maart 2002 11:21 schreef Jynx het volgende:
Ps.2 Ja ik gebruik php tags, staat overzichtelijker
wrong!

heb je wel eens gezien wat een teringzooi dat wordt als je het copy/paste?

alleen dat al is de reden dat ik niet naar je scriptje wil en kan kijken...
Als je je post ff edit en er [ code]-tags omheen zet wil ik het overwegen ;)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Hier staat vast wel wat van jouw gading bij: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor graag een antwoord i.pv. commentaar :7

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dinsdag 12 maart 2002 11:56 schreef Jynx het volgende:
Ik hoor graag een antwoord i.pv. commentaar :7
heej, dit gaat de goeie kant op...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:04 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

heej, dit gaat de goeie kant op...
Met alle respect hoor, maar heeft Mr. Hangloozz nog iets te zeggen wat nuttig kan zijn

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zelfs ALS ie wat nuttigs te vermelden heeft zal die dat niet meer doen.

Nadat jij je ZO gedragen hebt...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.