Ik heb een scriptje gemaakt.
Het is een jawel, verticale lichtkrant.
In IE werkt deze natuurlijk, Netscape 6 niet
Wat ik ook doe Netscape vertikt het om maar iets te laten scrollen, en geeft errors waar je spontaan ziek van wordt
Weet jij het antwoord? Ik hoor het graag
Ps. Detail:Isis() wordt aangeroepen in de body
Ps.2 Ja ik gebruik php tags, staat overzichtelijker
Het is een jawel, verticale lichtkrant.
In IE werkt deze natuurlijk, Netscape 6 niet
PHP:
1
| <? var str=" Hallo ik ben een lichtkrant meer nieuws onder de zon.... "; <!--totaal is voor de grens van de pixelTops zodat deze weer opnieuw beginnen--> var totaal=0; var difs=new Array() var pos=24; str=str.split(''); //genereer div-tags zolang er tekens zijn in de string for(i=0;i<str.length;i++) { document.write("<div id='dif"+i+"' style='position:absolute;left:10px;width:10px;height:10px;text-align:center;font-family:Verdana;font-size:8pt;color:#E1F1EE;z-index:2;'>"+str[i]+"</div>"); } function WallStreet() { for(i=0;i<str.length;i++) { difs[i]="document.getElementById('dif"+i+"')"; if(navigator.appName=="Netscape") { eval(difs[i]).style.top=pos; } else { eval(difs[i]).style.pixelTop=pos; } pos+=12; } totaal=12*str.length; } function Isis() { pos=24;if(navigator.appName=="Netscape"){ for(i=0;i<str.length;i++) { if(eval(difs[i]).style.top >300 || eval(difs[i]).style.top <50) { eval(difs[i]).style.zIndex=-1; } else {eval(difs[i]).style.zIndex=2}; if(eval(difs[i]).style.top >totaal) { eval(difs[i]).style.top=pos; } eval(difs[i]).style.top+=1; } }else{ for(i=0;i<str.length;i++) { if(eval(difs[i]).style.pixelTop >300 || eval(difs[i]).style.pixelTop <50) { eval(difs[i]).style.zIndex=-1; } else {eval(difs[i]).style.zIndex=2}; if(eval(difs[i]).style.pixelTop >totaal) { eval(difs[i]).style.pixelTop=pos; } eval(difs[i]).style.pixelTop +=1; } } setTimeout("Isis()",5) } ?> |
Wat ik ook doe Netscape vertikt het om maar iets te laten scrollen, en geeft errors waar je spontaan ziek van wordt
Weet jij het antwoord? Ik hoor het graag
Ps. Detail:Isis() wordt aangeroepen in de body
Ps.2 Ja ik gebruik php tags, staat overzichtelijker