Oi,
Ik heb een upload script voor plaatjes geschreven, en daarbij wordt ook een thumbnail gemaakt. Daarvoor heb ik dus de originele grootte nodig voor imagecopyresized. De volgende variabelen gebruik ik:
Ik krijg dan alleen de melding dat $src_img geen geldig plaatje is. Terwijl ik eerst de copy uitvoer en het plaatje gewoon in de ../i/ directory aanwezig is.Ik krijg nu dus alleen het grote plaatje.
De precieze melding:
Wie weet wat ik fout doe?
Ik heb een upload script voor plaatjes geschreven, en daarbij wordt ook een thumbnail gemaakt. Daarvoor heb ik dus de originele grootte nodig voor imagecopyresized. De volgende variabelen gebruik ik:
PHP:
1
| <?$src_img = "../i/groot".$fupload_name;$sourcewidth = imagesx($src_img);$sourceheight = imagesy($src_img);?> |
Ik krijg dan alleen de melding dat $src_img geen geldig plaatje is. Terwijl ik eerst de copy uitvoer en het plaatje gewoon in de ../i/ directory aanwezig is.Ik krijg nu dus alleen het grote plaatje.
De precieze melding:
en dat ook voor line 20 (dat zijn dus de $sourcewidth en height).Warning: Supplied argument is not a valid Image resource in /home/g/gp3/www/franktest/admin/pictures.php on line 19
Wie weet wat ik fout doe?