[MacOS] filetypes

Pagina: 1
Acties:

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56
Ik weet dat MacOS de filetypes opslaat in een bestand zelf. Ik heb Transmit (FTP client) gedownload. Het HQX bestand heb ik vervolgens neer gezet op een FTP server. Dit bestand heb ik vervolgens gedownload op twee Macs.

Een PowerMac 7600/120 met MacOS 8 en op een PowerMac G4 met MacOS 9.2. Op de G4 wordt het bestand netjes uitgepakt en ik kan Transmit vanaf de desktop gebruiken. De PowerMac 7600 komt met een .sit bestand (Stuffit bestand). Hoewel Stuffit is geinstalleerd kan het .sit bestand niet worden uitgepakt. Iemand een oplossing ?

Verwijderd

ooit had ik een progje dat heete manipulator waar je filetypes/creators mee kon aanpassen, misschien helpt het...

• PluueeR
Dan hoop ik alleen dat die 7600 daar wel mee overweg kan :)

Verwijderd

er zijn verschillende versies van .sit...

zorg dat je de nieuwste versie van stuffit expander hebt.

• PluueeR
Stuffit had ik gedownload, maar die wilde het ook niet doen, er kwam een StuffitExpander6....1 bestand uit ofzow.... waar dat ding verder niets mee kon.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 21:10

CBA

een vat, een vat, een vat !

Op dinsdag 12 maart 2002 11:17 schreef splitz het volgende:
ooit had ik een progje dat heete manipulator waar je filetypes/creators mee kon aanpassen, misschien helpt het...
Filebuddy is hier een bekend progje voor, creator en filetype kan makkelijk gekopieerd worden.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

probeer eens een 8.5 of 8.6, die zijn stukke beter dan 8.0

• PluueeR
De bedoeling is dus dat ik data ga overzetten van die 7600 naar die G4. Dit is dus echt een drama, ik probeer het via Samengebruik. Maar elke keer als ik met de Netwerk browser op de G4 wil aanmelden op de 7600 krijg ik een Fout code 12. Dit gebeurt ook wanneer ik aanmeld op een NT server.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Op dinsdag 12 maart 2002 11:10 schreef PluueeR het volgende:Een PowerMac 7600/120 met MacOS 8 en op een PowerMac G4 met MacOS 9.2. Op de G4 wordt het bestand netjes uitgepakt en ik kan Transmit vanaf de desktop gebruiken. De PowerMac 7600 komt met een .sit bestand (Stuffit bestand). Hoewel Stuffit is geinstalleerd kan het .sit bestand niet worden uitgepakt. Iemand een oplossing ?
op je G4 staat ongetwijfeld eook DropStuff, pak het in met een self-extractor (.sea), dan heb je ook geen Stuff-it nodig om het uit te pakken

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
FileSharing is waarschijnlijk toch de makkelijkste manier om je data van de OS8 machine naar de G4 te krijgen. Controleer of even of de instellingen in het filesharing controlpanel van beide machines goed zijn (post ze hier anders even). Kan je vanaf beide machines niet connecten en transferen? OS8 -> OS9 én OS9 -> OS8?

Het ingepakte bestand op stuff-it expander gooien zou in principe ook moeten werken (ook zonder correcte Type en Creator codes). Welke error geeft stuff-it precies?

Tevens is een update misschien gewenst, voor OS8 zijn een aantal updates online te vinden, de 8.5 en 8.6 versies kan je het beste even lenen van een ander Mac-hoofd...

MacOS 8.1 update kan je hier vinden: http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-International/Macintosh/System/Mac_OS_8.1_Update/
Dit is voor de internationale versie van het systeem, heb je de Nederlandse versie van 8 dan moet je naar http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/Dutch/Macintosh/System/Mac_OS_8.1_Update/
Pagina: 1