Toon posts:

[delphi 5] plaats bestanden op netwerk veranderd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem :
delphi staat gewoon geinstalleerd op de c: schijf

nou werkte ik met programmeren altijd of de f: daar werden dus de bestanden aangemaakt, gesaved enz.

Nou is het netwerkpath hier intern gewijzigd en staan al mijn bestanden voortaan op de r:, en ook mijn directory-structuur is veranderd

alleen is er nou iets wat ik in kan stellen zo dat ik niet al verwijzingen hoef te veranderen? dus :

algemeen in '\\DELPHI\PROJECTS\Algemeen.pas',
unitlist in '\\DELPHI\PROJECTS\Unislist.pas';

moeten allemaal worden veranderd in bijvoorbeeld :

algemeen in '\\PROG\BESTANDEN\Algemeen.pas',
unitlist in '\\PROG\BESTANDEN\Unislist.pas';

is er een manier om dit snel te doen, want het zijn echt veel projecten, en om die allemaal handmatig te gaan veranderen. pffff
kan natuurlijk wel een progje schrijven dat zoekt op \\delphi en dan rename, maar ik wil eerst ff weten of het makkelijker kan

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:35

Tomatoman

Fulltime prutser

Ga naar Tools - Environment Options - tabblad Library - Browser Path. Zet hier de directory's bij waar je units nu instaan; zij zijn geldig voor iedere applicatie. Gebruik in nieuwe projecten voortaan alleen nog de unitnamen zonder directorypad. Als het pad in de toekomst nog eens wijzigt, kun je gewoon je Browser Path aanpassen en hoef je niet meer in al je projecten een wijziging te maken.

Aangezien je UNC-bestandspaden in je unitnamen hebt gebruikt, zul je al deze verwijzingen moeten vervangen door alleen de unitnamen zonder pad. Het is niet anders.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Topicstarter
daar was ik al achter gekomen jah,
maar ik ben ff evil geworden >:) en gezegd dat ze het maar anders moeten maken.En met resultaat, ze zijn de server al weer aan het ombouwen :P.

toch bedankt voor je reaktie