[n00b][JAVA]Hoe maak je dit met java?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Stel je voor, je hebt 2 listboxjes met scrollbars, In alletwee de listboxjes staan een aantal gegevens.
Die gegevens kan je van listbox verplaatsen doormiddel van een knop.
Je hebt 2 knopjes nodig, 1tje om de gegevens van boxje 1 naar boxje 2 te plaatsen, en 1 knop om de gegevens van boxje 2 naar boxje 1 neer te plaatsen.

Kep dit nodig voor mijn school, kan iemand mij hier mee helpen plz
tnx

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:23

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

wil je alle gegevens van de ene listbox naar de andere verplaatsen of alleen het geselecteerde item?

op zich allebij niet moeilijk... Maak gebruik van een array die je vult met alle gegevens in een listbox en selecteer dan de index van het geselecteerde item of kopieer ze allemaal naar de andere.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• vacuumcleaner
Op dinsdag 12 maart 2002 10:41 schreef Ruud2001 het volgende:
wil je alle gegevens van de ene listbox naar de andere verplaatsen of alleen het geselecteerde item?

op zich allebij niet moeilijk... Maak gebruik van een array die je vult met alle gegevens in een listbox en selecteer dan de index van het geselecteerde item of kopieer ze allemaal naar de andere.
In dit geval alleen het geselecteerde item.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Met welk gedeeltje heb je een probleem?
Wat heb je al?

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 09:23

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

ja sorry hoor, maar ik ga niet de volledige code voor je schrijven, maar dit lijkt mij de manier waarop je te werk kunt gaan.

Vraag het geselecteerde item op met GetSelectedItem() Weet niet zeker of die bestaat (heb hier geen Visual Cafe ofzo hier) of anders gebruik je GetSelectedIndex en vraag je aan de hand van deze index het bijbehorende item op uit een array met alle data die in de list staat.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• vacuumcleaner
Op dinsdag 12 maart 2002 10:43 schreef fladder het volgende:
Met welk gedeeltje heb je een probleem?
Wat heb je al?
Om eerlijk te zijn, kep nog bijna nix, wil er vanmiddag op school aan beginnen, moet morgen namelijk worden ingeleverd. Maar ik dacht, laat ik de tweakers ff om raad vragen voordat ik mezelf in de soep werk

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als ik je niet al te duidelijke post goed begrijp is dit een koekje, of niet? :D
Op dinsdag 12 maart 2002 10:45 schreef vacuumcleaner het volgende:
Om eerlijk te zijn, kep nog bijna nix, wil er vanmiddag op school aan beginnen, moet morgen namelijk worden ingeleverd. Maar ik dacht, laat ik de tweakers ff om raad vragen voordat ik mezelf in de soep werk
voordat je jezelf in de soep werkt? dat hoort erbij, eerst zelf proberen & fouten maken, en als je dan een serieus probleem (wat dit niet is) tegenkomt, vraag dan hier eens om raad.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 10:45 schreef vacuumcleaner het volgende:
Kan bijna niet hoor, dingetje maken dat (J)Frame extend, twee listboxjes erop plaatsen, actionlistener aan de knopjes hangen en daar een beetje code in frotten.

• Stylisimo
  • Laatst online: 06-03 10:19
Met een programma als JBuilder (personal edition kan je zo downloaden) heb je dit zo in elkaar gezet oud sleur en pleur werk.

Je moet helaas wel hoge specs hebben voor je pc.

Jbuilder staat bekent om vastlopers.

[url] http://www.borland.com [/url]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Er zijn bepaalde regels over huiswerk. Dit topic voldoet daar niet aan....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.