Toon posts:

Help me! Upgraden P133 --> P166

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben de trotse bezitter van een Pentium 133.
Nu heb ik van een aardige persoon een Pentium 166 processor gehad, maar nu heb ik het volgende probleem:

De cooler van de P133 kun je er gewoon afhalen en die zit met een draadje VAST aan de voeding.
Op mijn nieuwe P166 zit al een cooler die eraan vastGEPLAKT zit. Wat moet ik nu doen? Die cooler los proberen te krijgen of het draadje doorknippen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op dinsdag 12 maart 2002 10:26 schreef HotDenio het volgende:
Hallo mensen,

Ik ben de trotse bezitter van een Pentium 133.
Nu heb ik van een aardige persoon een Pentium 166 processor gehad, maar nu heb ik het volgende probleem:

De cooler van de P133 kun je er gewoon afhalen en die zit met een draadje VAST aan de voeding.
Op mijn nieuwe P166 zit al een cooler die eraan vastGEPLAKT zit. Wat moet ik nu doen? Die cooler los proberen te krijgen of het draadje doorknippen?
Alles kan los met een hamer >:) zoniet, dan gebruik je er ook een beitel bij...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik zou het draadje van de voeding halen, zal wel een retail zijn die 166 :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon een andere AT voeding nemen, zo duur zijn die niet en dan mol je niks.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Draadje doorknippen... zit er een stekkertje aan die cooler die op de 166 zit of gewoon 2 losse uiteinden ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Nooit met een schroevendraaier tussen een pentiumpje en een heatsink gaan prakken, deed ik laatst ook -> hoek van mn P90 af (doet ut nog perfect, heeft nu alleen twee scheve hoeken >:) )

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Let overigens ff op of je mobo wel een 166 CPU ondersteund, als t een MMX is heeft ie een ander voltage stroom nodig (minder)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 11:19 schreef mgfun het volgende:
Draadje doorknippen... zit er een stekkertje aan die cooler die op de 166 zit of gewoon 2 losse uiteinden ?
Op de cooler van de P166 zit een wit stekkertje.
Die andere cooler zit gewoon "vast" aan het draadje dat naar mijn voeding loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 12:38 schreef bas_konings het volgende:
Let overigens ff op of je mobo wel een 166 CPU ondersteund, als t een MMX is heeft ie een ander voltage stroom nodig (minder)
Mijn mobo ondersteund tot P200 (zonder MMX)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is gelukt!

1 Draadje doorgeknipt
2 In een bak met rommel heb ik en ander draadje met een stekkertje gevonden en die met een kroonsteentje vasgemaakt aan het doorgeknipte draadje.
3 Draadje met stekkertje op de processor aangesloten.
4 Hoera alles doet het!
6 Er is nog een draadje met een stekkertje die uit de voeding komt en die ik er meteen al op aan had kunnen sluiten! Dit heb ik over het hoofd gezien. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 15:46 ]

Pagina: 1