Toon posts:

[Wanadoo PPPoE] uitloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik goed uitloggen met wanadoo cable (com21) zodat de sessie niet open blijft staan van hun kant (en ik dus een tijd niet kan "inbellen")?
Op dit moment kan ik 1x inloggen en daarna niet meer. Input/Output error staat'r dan /var/log/ppp-connect-errors..
Ik kan dan ook niet meer inloggen met m'n windows-pc..

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Welk OS gebruik je om in te loggen? (Oh, wacht. /var/log/nogwat/. Ik veronderstel dat je Linux gebruikt?)
Welke software gebruik je?

• baggah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 22:47
Heb ik ook last van als ik niet netjes uitlog.
Gewoon 10 tot 15 minuten gedult hebben en het werkt weer.
Als ik netjes mijn PPPoE verbinding afsluit heb ik daar geen last van. Ik gebruik FreeBSD met de netgraph pppoe kernel module, dus waarschijnlijk zal het je weinig helpen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, Debian linux.
Dat geduld heb ik normaal gesproken wel, alleen ik moet'm nu nog afmaken, en tis de eerste keer dat dit moet gaan werken. Het is dan erg vervelend als je niet weet waarom de verbinding niet werkt. Ik moet dus zeker kunnen weten dat't niet aan mij ligt dat ik niet in kan bellen, maar aan het feit dat bijv verkeerd is uitgelogd. Anders is't knap lastig werken...
Voor de free-bsd gebruiker, wat doe jij als je ophangt/de pc afsluit? Nog iets bijzonders? Kan ik zelf misschien nog wel naar linux "vertalen"

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

vreemd, dat gat van 10-15 minuten. HIe rverzorgt een smoothwall bak de wanadoo verbinding. Ligt die eruit dan is alles 2 sec. later weer in orde.

Of ik mis iets maar v olgens mij staat je com21 modem 24/7 ingelogd bij wanadoo. Het enige dat je doet is dat laatste stukje van je pc naar je com21....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Mark_Steverink
Nu heb je nog steeds niet verteld welke sofware je gebruikt om in te loggen/verbinding te maken. rp-pppoe, of iets anders? Welk commando geef je trouwens om verbindig te maken?

Verwijderd

Topicstarter
pppoe-package van debian.
In principe gebruik ik "pppd call wanadoo". "pon wanadoo" kan ook (zelfde resultaat).

Verwijderd

Voordat ik een servertje had die altijd verbinding heeft dat ik dat RasPPPeO proggie voor inbellen. Ook daar had ik dat gat van 10 tot 15 minuten. Dus aan je dailers zal het lijkt mij niet liggen.

Het enige wat hier tegen werkt is goed uitloggen of een een zo'n vervuilede versie van Windows ME installeren dat rebooten en een wc-stop je 15 minuten kosten. Dan merk je niets meer van dat gat *D

kwib

Verwijderd

standaard pppoe package van debian is niet zo super

ik geef als advies: rp-pppoe

Verwijderd

Topicstarter
ok kan ik proberen. Maar als ik hoor dat andere ook het probleem in bijv windows hebben zal't wellicht toch eerder in een procedure zitten, niet zozeer de dialer (zoals eerder door iemand aangegeven).
In ieder geval te proberen vanavond!

Verwijderd

pppoe van debian niet super...ik heb er geen problemen mee...ik gebruik pppoe en pppoeconf...werkt super.

Verwijderd

Topicstarter
die conf is een aparte package?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:13

sjaak

un giorno credi

Ik kan gewoon adsl-stop doen (ook wanadoo broadband bezitter) Ms andere package opduikelen? ROaring Penguin ofzow?

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:13

sjaak

un giorno credi

Op dinsdag 12 maart 2002 10:17 schreef Mark_H.M._Steverink het volgende:
Welk OS gebruik je om in te loggen? (Oh, wacht. /var/log/nogwat/. Ik veronderstel dat je Linux gebruikt?)
Het staat in Non-Windows eh ;)

• Mark_Steverink
Op dinsdag 12 maart 2002 15:14 schreef micha het volgende:

[..]

Het staat in Non-Windows eh ;)
Dus??

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels werkt het keurig. Het uitloggen heb ik nog niet getest (en ga ik ook niet doen op dit moment), maar de verbinding werkt, en hij trekt het prima (p133).
Uitloggen moet ik dus nog even controleren...

M'n andere vraag ([pppoe] simpele firewall vraag) staat nog open, ik kijk later nog of ik wat kan vinden, moet nog ff 70-217 leren :] Gister ook al niet gedaan..

Verwijderd

Topicstarter
Na het uitloggen moet ik inderdaad een tijd wachten, het werkt niet direct nog een keer. Kan iemand de settings die zij met succes gebruiken mailen? bijv /etc/ppp/options of /etc/ppp/peers/<die jij gebruikt>?
Pagina: 1